Wereldhave Belgium

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 318

Re: Wereldhave Belgium

Bericht door gert »

aan wimvd: dividend over 2019 werd al verlaagd, de kans is beperkt dat het dividend over 2020 verder verlaagd zal worden.
Lieve16 liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 888

Bericht door wimvd »

gert schreef:
19 sep 2020 09:00
aan wimvd: dividend over 2019 werd al verlaagd, de kans is beperkt dat het dividend over 2020 verder verlaagd zal worden.
Ik vermoed dat je gelijk hebt, gert. Als het dividend zakt naar bijvoorbeeld 2 EUR is dat nog wel altijd 4 a 5% bruto dividendrendement natuurlijk aan de huidige koers. Als we voor de ex-div datum nog de 45 EUR halen, dan stap ik toch wel uit. In deze omstandigheden is het namelijk quasi zeker dat de koers op ex-dividend dag ook met het bedrag van het dividend zal dalen.
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door gert »

aan wimvd: dividend van 2 euro? Dat impliceert een courant resultaat van minstens 2,5 euro. In dit lockdownjaar moeten ze ongeveer 4,7 euro kunnen halen. Zonder lockdown kunnen ze in 2021 naar 5,40 euro. Ik vraag mij af waarom u dergelijke onzin op dit forum durft te plaatsen!

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

gert schreef:
04 okt 2020 15:12
aan wimvd: dividend van 2 euro? Dat impliceert een courant resultaat van minstens 2,5 euro. In dit lockdownjaar moeten ze ongeveer 4,7 euro kunnen halen. Zonder lockdown kunnen ze in 2021 naar 5,40 euro. Ik vraag mij af waarom u dergelijke onzin op dit forum durft te plaatsen!
Een forum dient om te discussiëren he gert. Ik denk dat u het iets te rooskleurig ziet. Corona kan nog jaren duren. Al die jaren steeds minder bezoekers over de vloer en steeds meer huurders failliet met leegstaande panden als gevolg.
Pas bijkopen op -15%

gert
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door gert »

ik zie het niet te rooskleurig, ik zie het realistisch. Ook kijken naar wat het bedrijf zegt, dat is het makkelijkst. En die 2 euro dividend zal er niet direct zijn. Niet vergeten dat CEO en CFO voor de eerste keer aandelen gekocht hebben. Ik denk niet dat ze dat zouden doen mochten ze naar uw 2 euro evolueren. Ik beweer niet dat alles koek en ei is in de markt van het winkelvastgoed, maar u moet ernstig blijven met uw veronderstellingen. Ik had het er vroeger ook al over met u: u mag beweren wat u wil, maar onderbouw het aub een beetje. U wil precies andere forumbezoekers de daver op het lijf (of zelfs een hartaanval) bezorgen.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Nieuws: https://www.retaildetail.be/nl/news/vas ... r-toenemen

Winkelcentra zien aantal bezoekers weer toenemen
Published in Vastgoed on 02-10-2020

Redactie

Winkelcentrum Shopping Nivelles
Foto Wereldhave Belgium
Voor het eerst sinds de uitbraak van de coronapandemie zien de overdekte winkelcentra weer een toename van het aantal bezoekers. Bovendien openen er opnieuw meer winkels. De verwachtingen voor de komende maanden zijn hoopvol.

Sterke terugval in mei
Consumenten lijken eindelijk weer de weg naar de shoppingcentra te vinden: Wereldhave Belgium, één van de grootste eigenaars en uitbaters van winkelcentra in ons land, ziet het aantal shoppers met zo’n 8 procent toenemen sinds juni, ondanks de verstrengde coronamaatregelen. “In al onze winkelcentra samen noteerden we de eerste acht maanden van dit jaar slechts zes procent minder bezoekers dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat valt dus al bij al nog mee, al hadden we het graag anders gezien. In augustus is het aantal bezoekers weer met 3 procent toegenomen ten opzichte van juli. En ook september lijken we voorzichtig stand te houden,” zegt Ine Beeterens, Head of Operations bij Wereldhave.

De maanden voor de lockdown, januari en februari, waren nochtans absolute topmaanden, zegt de uitbater van onder andere Ring Shopping in Kortrijk, Shopping 1 in Genk, Belle-Île in Luik, Les Bastions in Doornik en Nivelles Shopping in Nijvel. In Belle-Île steeg het aantal bezoekers zelfs met 38 procent in vergelijking met februari 2019. Maar in mei, toen shoppen opnieuw werd toegelaten, kenden de winkelcentra een serieuze terugval. Die lijkt nu dus stilaan voorbij.

Druktemeters
Het vastgoedbedrijf ziet nog een positief signaal: er worden ook weer nieuwe winkels geopend. Onder meer TUI, Kruidvat, Action, Courir en Unisa openden recent nieuwe filialen in de winkelcentra. Volgens Wereldhave Belgium geeft het aan dat het vertrouwen in de fysieke winkel overeind blijft, zowel bij de retailers als bij de shoppers. Met enige voorzichtigheid gaat het bedrijf dit najaar uit van een verdere stijging van het aantal bezoekers.

De winkelcentra lanceren nu een ‘dankuwel’-campagne: shoppers die zich inschrijven op de nieuwsbrief van één van de shoppingcentra, ontvangen een opbergdoosjes waar ze hun mondmasker in kunnen stoppen. Daarnaast lanceert Wereldhave de campagne ‘Kan jij al ooglachen?’: bezoekers die een foto maken van hun ‘ooglach’ mét mondmasker, die op sociale media posten en het winkelcentrum taggen, maken kans op een shoppingbudget van 2.000 euro per winkelcentrum.

Bovendien hebben de shoppingcentra recent ook druktemeters op hun websites geplaatst: zo kunnen consumenten vooraf nagaan wanneer het minder druk – en dus veiliger – is in de winkelcentra.
Pas bijkopen op -15%

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

gert schreef:
05 okt 2020 15:57
ik zie het niet te rooskleurig, ik zie het realistisch. Ook kijken naar wat het bedrijf zegt, dat is het makkelijkst. En die 2 euro dividend zal er niet direct zijn. Niet vergeten dat CEO en CFO voor de eerste keer aandelen gekocht hebben. Ik denk niet dat ze dat zouden doen mochten ze naar uw 2 euro evolueren. Ik beweer niet dat alles koek en ei is in de markt van het winkelvastgoed, maar u moet ernstig blijven met uw veronderstellingen. Ik had het er vroeger ook al over met u: u mag beweren wat u wil, maar onderbouw het aub een beetje. U wil precies andere forumbezoekers de daver op het lijf (of zelfs een hartaanval) bezorgen.
Ik hoop dat je gelijk hebt, gert. Normaal gezien koop ik bij elke -15% een pakketje bij van aandelen waarin ik nog niet mijn maximum belegd aantal in heb en nog in geloof voor de lange termijn. Met de verkoop van Retail Estates onlangs, is er terug wat ruimte in de port voor (winkel)vastgoed. Met het oog op ex-dividend op 23 oktober, dus ook mijn strategie gevolgd en mijn 3e en laatste pakket gekocht. Gemiddelde is nu 47 EUR geworden. Daar kan nog een heel pak af (sowieso na ex-dividend al meteen 10% lager), maar de dag dat er een vaccin aangekondigd wordt, kan het ook fameus terug stijgen. Fingers crossed en tot zolang elk jaar (een dalend) dividend meepikken.
Pas bijkopen op -15%

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 637

Bericht door Lotus »

wimvd schreef:
07 okt 2020 15:13
Nieuws: https://www.retaildetail.be/nl/news/vas ... r-toenemen

Winkelcentra zien aantal bezoekers weer toenemen
Published in Vastgoed on 02-10-2020

Redactie

Winkelcentrum Shopping Nivelles
Foto Wereldhave Belgium
Voor het eerst sinds de uitbraak van de coronapandemie zien de overdekte winkelcentra weer een toename van het aantal bezoekers. Bovendien openen er opnieuw meer winkels. De verwachtingen voor de komende maanden zijn hoopvol.

Sterke terugval in mei
Consumenten lijken eindelijk weer de weg naar de shoppingcentra te vinden: Wereldhave Belgium, één van de grootste eigenaars en uitbaters van winkelcentra in ons land, ziet het aantal shoppers met zo’n 8 procent toenemen sinds juni, ondanks de verstrengde coronamaatregelen. “In al onze winkelcentra samen noteerden we de eerste acht maanden van dit jaar slechts zes procent minder bezoekers dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat valt dus al bij al nog mee, al hadden we het graag anders gezien. In augustus is het aantal bezoekers weer met 3 procent toegenomen ten opzichte van juli. En ook september lijken we voorzichtig stand te houden,” zegt Ine Beeterens, Head of Operations bij Wereldhave.

De maanden voor de lockdown, januari en februari, waren nochtans absolute topmaanden, zegt de uitbater van onder andere Ring Shopping in Kortrijk, Shopping 1 in Genk, Belle-Île in Luik, Les Bastions in Doornik en Nivelles Shopping in Nijvel. In Belle-Île steeg het aantal bezoekers zelfs met 38 procent in vergelijking met februari 2019. Maar in mei, toen shoppen opnieuw werd toegelaten, kenden de winkelcentra een serieuze terugval. Die lijkt nu dus stilaan voorbij.

Druktemeters
Het vastgoedbedrijf ziet nog een positief signaal: er worden ook weer nieuwe winkels geopend. Onder meer TUI, Kruidvat, Action, Courir en Unisa openden recent nieuwe filialen in de winkelcentra. Volgens Wereldhave Belgium geeft het aan dat het vertrouwen in de fysieke winkel overeind blijft, zowel bij de retailers als bij de shoppers. Met enige voorzichtigheid gaat het bedrijf dit najaar uit van een verdere stijging van het aantal bezoekers.

De winkelcentra lanceren nu een ‘dankuwel’-campagne: shoppers die zich inschrijven op de nieuwsbrief van één van de shoppingcentra, ontvangen een opbergdoosjes waar ze hun mondmasker in kunnen stoppen. Daarnaast lanceert Wereldhave de campagne ‘Kan jij al ooglachen?’: bezoekers die een foto maken van hun ‘ooglach’ mét mondmasker, die op sociale media posten en het winkelcentrum taggen, maken kans op een shoppingbudget van 2.000 euro per winkelcentrum.

Bovendien hebben de shoppingcentra recent ook druktemeters op hun websites geplaatst: zo kunnen consumenten vooraf nagaan wanneer het minder druk – en dus veiliger – is in de winkelcentra.
Ik ben bang dat deze cijfers weer achterhaald zijn met de laatste ontwikkelingen met het verspreiden van het coronavirus.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Klopt lotus. Eind deze maand pik je ze op rond 36 euro. Mooi instapniveau dan voor wie er nog niet in zit. Ik heb ze aan 47 euro dus dat wordt een proces van een heel lange adem. Gelukkig maakt het verplicht karakter van het dividend veel goed. Ik vermoed dat dividendrendement van 10% momenteel de komende corona-jaren zal dalen richting pakweg 5%.
Pas bijkopen op -15%

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Insideraankopen in september geweest door CEO en CFO. Aan de bedragen te zien wel wat klein zakgeld voor die mannen:

18/09/20 K. Deforche Aank. aandelen 250 40,946 EUR 10.237 EUR
18/09/20 Cédric Biquet Aank. aandelen 250 41,000 EUR 10.250 EUR
16/09/20 K. Deforche Aank. aandelen 525 42,274 EUR 22.194 EUR
Pas bijkopen op -15%

Plaats reactie