Wereldhave Belgium

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 201

Re: Wereldhave Belgium

Bericht door Schaakfanaat »

Tradingupdate.
Ik volg het omdat ik in Wereldhave zit, maar de post past hier beter:

https://www.wereldhavebelgium.com/sitea ... 020-nl.pdf

Belangrijk tegenwoordig: bezettingsgraad stijgt licht, en inning van huren zit ruim boven de 90%.
Maar ook daling van het nettoresultaat, en nog een afboeking dacht ik verder schuin gelezen te hebben, dus:
het glas lijkt voor mij iets meer dan half, ik laat het aan uzelf hoe u tegen dit glas aankijkt.
wimvd liked last!

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 888

Bericht door wimvd »

Best opvallend hoe relatief klein de impact van covid is op een toch zwaar getroffen sector.
De afwaardering van 45,6 mln is de zwaarste dobber hier en er zal ongetwijfeld volgend jaar opnieuw een afwaardering komen. Al bij al moet ik gert gelijk geven dat de koersdaling zwaar overdreven is. Helaas gaat er morgen weeral 4 EUR (10%) van de koers af wegens ex-dividend. Ik sta dan op deze positie al -20% en ben niet eens pre-corona ingestapt.

Als je kijkt naar de daling van het resultaat en je trekt dit door naar de pay-out van dividend, dan verwacht ik in 2021 minstens een 25% lager dividend. (ook al zeggen ze nu wel in het verslag dat dit 4,5 EUR gaat zijn, dit kunnen ze niet blijven trekken)
Gespreid in tijd instappen
Gespreid in sectoren beleggen
Enkel dividend-aandelen geven enige zekerheid van recurrent inkomen
Dividenden herbeleggen (samengestelde interest-wonder)
Enkel traden met aandelen die dividenden uitkeren om risico te beperken
Pas bijkopen op -15%

gert
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 318

Bericht door gert »

wimvd is net een windmolen: begin oktober zag hij het dividend meer dan halveren, nu is het maar 25% minder. Maar los daarvan is het vervelend dat Wereldhave Belgium het wat moeilijk maakt voor de belegger door alleen enkele cijfers na 9 maanden te geven. Beter was het geweest om de cijfers over het 3e kwartaal af te scheiden ten eerste. Ten tweede waren er in 2019 enkele schadevergoedingen voor vervroegd vertrek (o.a. van carrefour) ontvangen, wat de cijfers van 2019 geboost heeft. Ga je hiervoor corrigeren, dan was het 3e kwartaal helemaal niet slecht, met slechts een lichte daling.

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Pas bijkopen op -15%

Erik1040
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 100

Bericht door Erik1040 »

Wereldhave Belgium versterkt eigen vermogen

10 november 2020 18:26
(ABM FN) De aandeelhouders van Wereldhave Belgium kiezen voor 75,3 procent van het dividendgerechtigde kapitaal voor de uitkering van hun dividend in nieuwe aandelen in plaats van in cash. Dit meldde het vastgoedbedrijf dinsdag.

Dit leidt tot een versterking van het eigen vermogen van Wereldhave Belgium met 18,5 miljoen euro door de creatie van 511.306 nieuwe aandelen.

Het totaal aantal aandelen Wereldhave Belgium bedraagt hierdoor 8.319.287 vanaf 10 november 2020. De nieuw gecreëerde aandelen noteren vanaf vrijdag 13 november 2020 op Euronext Brussels.

De overige dividenden worden in contanten uitbetaald, wat een gelduitkering van 16,6 miljoen euro vertegenwoordigt.

Door de kapitaalverhoging daalt de schuldgraad met ongeveer 1,9 procent in vergelijking met een 100 procent dividenduitkering in cash.

ABMFNABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
wimvd liked last!

Jixi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 39

Bericht door Jixi »

Wat is hier de laatste dagen aan de hand? Vertrek CEO zo negatief?
AB Inbev, AEGON, Ageas, Ahold Delhaize, Argenx, Barco, Basic-Fit, CFE, Exmar, Fisker, Galapagos, Inventiva, Kinepolis, Luckin, McEwen, MDxHealth, Mithra, Ontex, Orange, Pharming, Philips, RD Shell, Umicore, Yamana

Zodiac
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door Zodiac »

Weinig handel in WHB en iemand(CEO) die zijn vele aandelen verkoopt => koers naar beneden.

(Mijn vermoeden alleszins)

Erik1040
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 100

Bericht door Erik1040 »

Instap moment...

Jixi
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 39

Bericht door Jixi »

Erik1040 schreef:
04 dec 2020 17:24
Instap moment...
Ja, ik denk er aan, maar ze lijken vandaag onder de steun (41.60€) te gaan sluiten...
AB Inbev, AEGON, Ageas, Ahold Delhaize, Argenx, Barco, Basic-Fit, CFE, Exmar, Fisker, Galapagos, Inventiva, Kinepolis, Luckin, McEwen, MDxHealth, Mithra, Ontex, Orange, Pharming, Philips, RD Shell, Umicore, Yamana

wimvd
Premiummember
Premiummember

Bericht door wimvd »

Het vertrouwen in het aandeel is zoek, terwijl andere vergelijkbare vastgoed-aandelen wel stabiel blijven. Blijkbaar is het vertrek van de CEO een bittere pil om te slikken voor de beleggers. Ik stond met deze positie dankzij de vaccin-remonte op break-even, intussen -12%. Rond 35 EUR overweeg ik een bijkoopje. Laat ze maar doen.
charel01 liked last!
Pas bijkopen op -15%

Plaats reactie