Wereldhave Belgium

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Tooneman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 15

Re: Wereldhave Belgium

Bericht door Tooneman »

Een aandeel net voor de dag van ex-dividend kopen is netto, vaak geen winstoperatie. Enkel een aandeel kopen voor het dividend snel te cashen loont zelden tot nooit. Ik ben aan €40 ingestapt en zou terug bijkopen rond die koers. Het dividend is zeker mooi meegenomen en een aanvullend argument om bescheiden in te stappen in dit aandeel.
EarthNvstr1 liked last!
Ageas(33,51%)- Cash (12,30%) iShares Digital Security UCITS ETF(8,15%)- Ascencio(7,57%)-Ontex(7,17%)-WereldhaveBelgium(6,91%)- Atenor(5,17%)- TCM Frontier Vietnam High div(5,03%)- Oxurion(4,49%) - Euronav(4,27%) - Celyad(3,15%)-Biocartis (2,29%)

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 307

Bericht door nete »

Tooneman schreef:
25 apr 2021 10:48
Een aandeel net voor de dag van ex-dividend kopen is netto, vaak geen winstoperatie.
Ter info: we hebben het aandeel een jaar in portefeuille.

Duinen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Bericht door Duinen »

Met aan deze koersen een netto dividend rendement van +6% per jaar ben ik zelf tevreden moest de koers van dit aandeel eeuwig rond dit niveau blijven hangen. Daarbij komt nog eens de serieuze onderwaardering ten opzichte van de NAV en het potentieel om het dividend terug naar het oude niveau te tillen (+5 euro).

Er moet volgens mij toch al heel wat misgaan om hier risico mee te lopen. Online aankopen allemaal goed en wel, zo'n dagje shoppen blijft voor heel wat mensen toch een leuke activiteit (en voor sommige aankopen ook gewoon onmisbaar).

Sloeber
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Bericht door Sloeber »

Duinen schreef:
26 apr 2021 12:52
Er moet volgens mij toch al heel wat misgaan om hier risico mee te lopen. Online aankopen allemaal goed en wel, zo'n dagje shoppen blijft voor heel wat mensen toch een leuke activiteit (en voor sommige aankopen ook gewoon onmisbaar).
Het shoppen zal niet verdwijnen, de vraag is wat de huurprijzen zullen doen? Ik liep enkele weken geleden door Gent centrum en het viel mij toch op dat er redelijk wat leegstand is.

Recent verscheen ook dit artikel (gaat nu specifiek over Gent) https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210414_94544187

PS. Ik heb zelf Wereldhave Belgium in portefeuille. Kan je volgens mij weinig fout mee doen, maar ik hou er toch rekening mee dat het dividend dalend kan zijn naar de toekomst toe.
Oli4 liked last!

Duinen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Bericht door Duinen »

In onderstaand artikel is er nog spraken van een, op jaarbasis, verhoging van het aantal bezoekers met 4%.

Ok dit dateert van voor Corona (December 2019), maar ik zie niet in wat er fundamenteel anders zal zijn in de toekomst.

https://www.vfb.be/Media/Default/Artike ... elgium.pdf

edit: zelf begin 2020 schreven ze in het kwartaal rapport nog "In de eerste twee maanden van 2020 werd de algemene positieve trend in alle centra voortgezet, wat resulteerde in zeer positieve bezoekersaantallen en omzetcijfers van de huurders"

Sloeber
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Bericht door Sloeber »

Persbericht| Vertrek van Cédric Biquet als CFO van Wereldhave Belgium

Wereldhave Belgium NV kondigt het vertrek aan van de heer Cédric Biquet als Chief Financial Officer van de Vennootschap.De heer Biquet zal zijn functie blijven uitoefenen tijdens zijn opzeggingstermijn, die in juni afloopt. De Vennootschap zal de details van zijn vervanging op een latere datum bekendmaken, rekening houdend met het feit dat er reeds een aanwervingsprocedure is gestart om zijn opvolging te bepalen."Wereldhave Belgium NV dankt de heer Cédric Biquet voor zijn bijdrage aan de voorbereiding van de onderneming op nieuwe uitdagingen en wenst hem veel succes in zijn verdere carrière. -Nicolas Beaussillon"Ik wil de Raad van Bestuur en het hele team van Wereldhave Belgium oprecht bedanken voor deze zeer bevredigende jaren binnen het bedrijf. Ondanks de huidige economische context hebben de werkzaamheden van de voorbije jaren de soliditeit van de onderneming nog versterkt, zowel op het vlak van haar portefeuille, haar financiële situatie als haar teams, waardoor zij klaar is om haar evolutie verder te zetten en de uitdagingen van morgen aan te gaan". -Cédric Biquet

Plaats reactie