De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Koekie
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Koekie »

Waarom denk je dat er een correctie komt als alles terug zijn normale gangetje gaat?

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

Koekie schreef:
06 feb 2021 20:40
Waarom denk je dat er een correctie komt als alles terug zijn normale gangetje gaat?
een gevoel, als de adrenaline uitgewerkt is en er terug volop gespendeerd kan worden, gaan er uitstappers zijn vermoed ik
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 615
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Niet zo'n slechte gedachte want als de economie weer open gaat als normaal zal ook de overheidssteun worden afgebouwd. Ik verbaas mij nu al dat beurzen zo blijven stijgen en in veel gevallen al hoger staan dan van kort voor de corona-uitbraak.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Als de Corona crisis is bedwongen door de Vaccins(laat het ons hopen dat dit lukt) zullen alle landen ter wereld hun rekening eens maken,en zien dat er enorme putten zijn gemaakt,alles schulden zullen moeten betaald worden,en er zal ferm gesnoeid moeten worden in de overheidsuitgaven,ook bedrijven zullen dat niet meer ondersteund worden,en de consumenten zullen dit ook aanvoelen als een heel onzekere tijd.In onzekere tijden word er zeker veel minder geconsumeerd,en bedrijven stellen ook wel veel plannen uit voor later,daarom denkt men dat het voor de beurzen ook onzekere tijden worden.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 708
Contacteer:

Bericht door sjos »

Toevallig behandelt Geert Noels ook dat thema op Z talk dit weekend

"TrendsTalk met Geert Noels 06/02/21
06-02-2021 3,0 3 x
De centrale banken wegen zo zwaar op de financiële markten dat er in feite geen sprake meer is van een markt, wel van een gestuurde handel. Dat zegt econoom Geert Noels dit weekend in Trends Talk, de talkshow op Kanaal Z in samenwerking met Trends."
bron: https://www.tvgemist.be/z-talk
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

3logic
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 776
Contacteer:

Bericht door 3logic »

Omdat beleggers rekening houden met de mogelijkheid van stijgende inflatie, zijn er dit jaar tot nu toe sterke stromen van de sector geweest naar fondsen voor Amerikaanse staatsobligaties met inflatiebescherming. "Het grootste risico voor de aandelenmarkten is dat de steun van de centrale banken onverwacht wegvalt door een stijgende inflatie, waardoor de rente zou kunnen stijgen en de torenhoge aandelenwaarderingen onder druk zouden kunnen komen te staan."

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1127
Contacteer:

Bericht door neku »

3logic schreef:
08 feb 2021 16:25
Omdat beleggers rekening houden met de mogelijkheid van stijgende inflatie, zijn er dit jaar tot nu toe sterke stromen van de sector geweest naar fondsen voor Amerikaanse staatsobligaties met inflatiebescherming. "Het grootste risico voor de aandelenmarkten is dat de steun van de centrale banken onverwacht wegvalt door een stijgende inflatie, waardoor de rente zou kunnen stijgen en de torenhoge aandelenwaarderingen onder druk zouden kunnen komen te staan."
Welke inflatie? Volgens de FED, de ECB en hun consoorten zien ze letterlijk NERGENS inflatie :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 708
Contacteer:

Bericht door sjos »

3logic schreef:
In de trends-talk op kanaal Z spreekt Geert Noels juist over de gewilde zeepbel op de beurs door de invloed van de centrale banken die een belangrijke factor zijn geworden in de financiele markten (door hun geld pompen in het financiele systeem). Dit voedt onrealistische verwachtingen in de beurskoersen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

3logic schreef:
Ik heb ook al gezocht naar obligaties bijv. die gelinkt zijn aan de inflatie,die heb ik niet gevonden,tot mijn grote spijt.(ik wil er nog altijd,als U er vind gelieve te posten hier)
Wat je wel kan doen is eens kijken naar de fondsen bij de banken bijv. fondsen dan die gelinkt zijn aan consumenten goederen,(consumer Goods / Consumer innov.)als je dat kan vinden dan kopen op lange termijn.Ik heb destijds zo een fonds gehad van de Fortis bank,maar ik zal eens moeten informeren,want dat fonds is op een 10 jaar tijd al vier-vijf keer van naam veranderd,en sinds kort nog een keer.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5222
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Misschien hebben jullie hier wat aan: https://beursig.com/2019/07/11/inflatie ... ked-bonds/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie