De beurs vandaag / Markten live
Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen
Re: De beurs vandaag / Markten live
Laatste artikelen op Beursig.com
Turbo ratio: laat de ratio niet een valkuil zijn bij beleggen...
ABN AMRO MeesPierson zet cyclisch karakter van sectorallo...
Bitcoin manipulatie, zeepbel en geen valuta volgens Dr. Doom
-
- Forum elite
- waarderingen: 1263
- Contacteer:
een gevoel, als de adrenaline uitgewerkt is en er terug volop gespendeerd kan worden, gaan er uitstappers zijn vermoed ik
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 84
- Contacteer:
"TrendsTalk met Geert Noels 06/02/21
06-02-2021 3,0 3 x
De centrale banken wegen zo zwaar op de financiële markten dat er in feite geen sprake meer is van een markt, wel van een gestuurde handel. Dat zegt econoom Geert Noels dit weekend in Trends Talk, de talkshow op Kanaal Z in samenwerking met Trends."
bron: https://www.tvgemist.be/z-talk
- 3logic
- Forum veteraan
- waarderingen: 776
- Contacteer:
- neku
- Premiummember
- waarderingen: 1127
- Contacteer:
Welke inflatie? Volgens de FED, de ECB en hun consoorten zien ze letterlijk NERGENS inflatie3logic schreef: ↑08 feb 2021 16:25Omdat beleggers rekening houden met de mogelijkheid van stijgende inflatie, zijn er dit jaar tot nu toe sterke stromen van de sector geweest naar fondsen voor Amerikaanse staatsobligaties met inflatiebescherming. "Het grootste risico voor de aandelenmarkten is dat de steun van de centrale banken onverwacht wegvalt door een stijgende inflatie, waardoor de rente zou kunnen stijgen en de torenhoge aandelenwaarderingen onder druk zouden kunnen komen te staan."

In de trends-talk op kanaal Z spreekt Geert Noels juist over de gewilde zeepbel op de beurs door de invloed van de centrale banken die een belangrijke factor zijn geworden in de financiele markten (door hun geld pompen in het financiele systeem). Dit voedt onrealistische verwachtingen in de beurskoersen.3logic schreef: ↑08 feb 2021 16:25Omdat beleggers rekening houden met de mogelijkheid van stijgende inflatie, zijn er dit jaar tot nu toe sterke stromen van de sector geweest naar fondsen voor Amerikaanse staatsobligaties met inflatiebescherming. "Het grootste risico voor de aandelenmarkten is dat de steun van de centrale banken onverwacht wegvalt door een stijgende inflatie, waardoor de rente zou kunnen stijgen en de torenhoge aandelenwaarderingen onder druk zouden kunnen komen te staan."
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 84
- Contacteer:
Ik heb ook al gezocht naar obligaties bijv. die gelinkt zijn aan de inflatie,die heb ik niet gevonden,tot mijn grote spijt.(ik wil er nog altijd,als U er vind gelieve te posten hier)3logic schreef: ↑08 feb 2021 16:25Omdat beleggers rekening houden met de mogelijkheid van stijgende inflatie, zijn er dit jaar tot nu toe sterke stromen van de sector geweest naar fondsen voor Amerikaanse staatsobligaties met inflatiebescherming. "Het grootste risico voor de aandelenmarkten is dat de steun van de centrale banken onverwacht wegvalt door een stijgende inflatie, waardoor de rente zou kunnen stijgen en de torenhoge aandelenwaarderingen onder druk zouden kunnen komen te staan."
Wat je wel kan doen is eens kijken naar de fondsen bij de banken bijv. fondsen dan die gelinkt zijn aan consumenten goederen,(consumer Goods / Consumer innov.)als je dat kan vinden dan kopen op lange termijn.Ik heb destijds zo een fonds gehad van de Fortis bank,maar ik zal eens moeten informeren,want dat fonds is op een 10 jaar tijd al vier-vijf keer van naam veranderd,en sinds kort nog een keer.
- Beheerder
- Beheerder
- waarderingen: 5222
- Contacteer:
Deelnemen aan het forum + meer functies?
Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!