De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5222
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Beheerder »

@EarthNvstr1 ik lig er niet van wakker, stoplossniveau van de turbo ligt op $1.200.

@Jelle R, de tijdshorizon kan verschillen tussen aankomende week of bij tegenvallende cijfers (of reactie op de cijfers) nog wat langer maar dan moet het algeheel sentiment ook keren.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

Putbruy schreef:
24 jan 2021 15:38
toch maar even voorzichtig blijven, als blijkt dat er varianten zijn die niet door het huidige vaccin worden bestreden dat zijn we zo in Q3 zonder aanpassingen van de lockdown
I told you so ?

jammer genoeg zelf iets te vroeg ingestapt, opnieuw -6% op mijn binckport, toch blij dat ik ageas en ing het gedumpt met redelijke winsten...

Denk eraan om bij een blijvende daling mijn 'overvolle' spaarboeken weer in te zetten :)
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Augustinus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

Vanmiddag mijn laatste posities in Bpost verkocht.

Alles zit nu in Acacia Pharma, voor nog een paar mooie percentjes op korte tijd.

De stierenmarkt van januari dreigt voor onbepaalde tijd in een beerbruari te veranderen...

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

Beheerder schreef:
24 jan 2021 22:19
@EarthNvstr1 ik lig er niet van wakker, stoplossniveau van de turbo ligt op $1.200.

@Jelle R, de tijdshorizon kan verschillen tussen aankomende week of bij tegenvallende cijfers (of reactie op de cijfers) nog wat langer maar dan moet het algeheel sentiment ook keren.
Waren er geen goedkopere puts om te kopen? Ik vind turbo's niet echt aantrekkelijk als je ze langer dan een paar dagen aanhoudt, de rente begint dan op te lopen en qua kosten zijn opties goedkoper.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Opties op Amerikaanse aandelen kan ik bij mijn broker niet kopen en volgens mij vallen de kosten van rente wel mee i.c.m. de beperkte hefboom en dat ik ze niet lang wil houden. Van de week heel kort mijn positie verdubbeld toen het bijna de $900 raakte, bij de snelle daling daarna die positie weer weg. Nu ligt mijn break even punt op ca. $886.

Verder één van de mooiste beursdagen die ik tot nu toe meemaakte voor mijn port. Ontex derivaten in de ochtend voor een deel eruit, bij toeval AMC kunnen kopen in Frankfurt en binnen een paar uur de helft met ca. +50% eruit, een pennystock verkocht waar ik al een leuke trade op had plus natuurlijk de shorts op de AEX, Russel 2.000 en Tesla. Alleen die van de AEX is behoorlijk afgebouwd/verzilverd.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 182
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

Beheerder schreef:
27 jan 2021 19:01
Opties op Amerikaanse aandelen kan ik bij mijn broker niet kopen en volgens mij vallen de kosten van rente wel mee i.c.m. de beperkte hefboom en dat ik ze niet lang wil houden. Van de week heel kort mijn positie verdubbeld toen het bijna de $900 raakte, bij de snelle daling daarna die positie weer weg. Nu ligt mijn break even punt op ca. $886.

Verder één van de mooiste beursdagen die ik tot nu toe meemaakte voor mijn port. Ontex derivaten in de ochtend voor een deel eruit, bij toeval AMC kunnen kopen in Frankfurt en binnen een paar uur de helft met ca. +50% eruit, een pennystock verkocht waar ik al een leuke trade op had plus natuurlijk de shorts op de AEX, Russel 2.000 en Tesla. Alleen die van de AEX is behoorlijk afgebouwd/verzilverd.
Dat is wel spijtig want opties zijn dikwijls handiger dan turbo's. Je kan met veel kleinere bedragen toch een veel hoger rendement halen, maar ze hebben dan natuurlijk ook nadelen zoals de tijd waar je met turbo's dan weer geen last van hebt. Maar ik neig toch eerder naar opties dan turbo's.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

Augustinus schreef:
25 jan 2021 17:27

Alles zit nu in Acacia Pharma, voor nog een paar mooie percentjes op korte tijd.

De stierenmarkt van januari dreigt voor onbepaalde tijd in een beerbruari te veranderen...
woelige tijden dat is een zekerheid, of er een berenmarkt aankomt ? er zitten veel nieuwe particuliere spelers op de beurs en die gaan niet snel short.
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1127
Contacteer:

Bericht door neku »

Putbruy schreef:
27 jan 2021 19:36
Augustinus schreef:
25 jan 2021 17:27

woelige tijden dat is een zekerheid, of er een berenmarkt aankomt ? er zitten veel nieuwe particuliere spelers op de beurs en die gaan niet snel short.
Die hebben opties ontdekt ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

@ Jelle R, Dat klopt ook wel en soms geef ik ook de voorkeur voor opties. Bijvoorbeeld met Ontex toen ze onder de €9 doken. Nadeel was wel dat er weinig handel is in opties op veel Belgische aandelen dus marketmakers geven niet snel een goede prijs. Daarbij kun je met opties met een beperkte investering een grote winst halen. Bij turbo's moet je dan al snel een hoge hefboom nemen of veel geld in de turbo steken.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 708
Contacteer:

Bericht door sjos »

"Buy the trash, sell anything else" bloklettert De Tijd.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie