De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 159
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Jelle R »

de Senacour schreef:
17 nov 2020 15:15
Iemand die de dot Com,en banken crisis heeft meegemaakt die zal mij beter begrijpen,het is inderdaad op zoiets dat ik wacht,dan is de kans veel groter op rendement daarna.
Good luck dan. Je weet toch dat je ondertussen de megatrends aan het missen bent?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Op dit ogenblik is dat inderdaad zo,maar op de beurzen kan alles enorm snel veranderen,dus mijn port. blijft hetzelfde(en er zitten winners tussen) daar ga ik niets aan veranderen,maar iets nieuw aankopen?? afwachten....wachten kan ook een kunst zijn,zeker op de beurs.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1084
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

19/11/2020 12:27:07
Turkije verhoogt rente fors

(ABM FN-Dow Jones) De centrale bank van Turkije heeft donderdag zijn belangrijkste rentetarief fors verhoogd. Dit bleek uit het rentebesluit van de Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasi.

De rente gaat van 10,25 naar 15,00 procent.

De bank stelde in zijn commentaar dat de economische activiteit in het derde kwartaal merkbaar is verbeterd, maar waarschuwde wel voor de toegenomen onzekerheden als gevolg van het stijgende aantal coronabesmettingen.

De euro noteerde na dit rentebesluit 1,8 procent lager op 8,9711 Turkse lira.

Door: ABM Financial News.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

20-11-2020 17:03 uur
Ondanks de hoop op vaccins: Bill Ackman wedt opnieuw tegen de opleving van de markt

Op de beurzen is er steeds meer hoop op een vroeg vaccin, wat de koopstemming van beleggers aanwakkert. Maar hedgefondsmanager Bill Ackman gelooft niet dat er een snel herstel op komst is

https://www.finanzen.net/nachricht/akti ... ng-9521736

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

23/11/2020 11:55:40
Video: Economische vooruitzichten VS verslechteren

(ABM FN-Dow Jones) De consument is een belangrijke steunpilaar geweest voor het economisch herstel in de VS, maar recente gegevens duiden erop dat de consumentenuitgaven mogelijk gematigder worden.

Strateeg Vincent Juvyns van JP Morgan Asset Management ziet ook dat de bredere economische activiteit begint te vertragen, tegen een achtergrond van stijgende Covid-19-gevallen in de VS.

Juvyns voorziet dan ook een verslechtering van de economische vooruitzichten op de korte termijn in de VS.

"Beleggers zijn door de vooruitgang richting een vaccin nu misschien meer bereid om tot op zekere hoogte door kortetermijnzwakte heen te kijken. Maar de weg naar veel sterkere economische productieniveaus in het laatste deel van 2021, zal hobbelig zijn", aldus de strateeg.

https://www.youtube.com/watch?v=skx2sqDdnh4

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Trump heeft de kracht van Corona erg onderschat,in bepaalde staten zijn veel zaken nog open,maar...er komt bijna geen mens meer,naarmate Corona alsmaar erger word,in de US zijn meer en meer mensen ervan overtuigd dat thuisblijven de beste optie is,dus de Economie word sowieso getroffen door Corona,Lock Down,of niet het resultaat is dat de zelfstandigen het ook daar alsmaar lastiger krijgen.

ringoeur
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door ringoeur »

25/11/2020 14:35:05
Verdere stijging nieuwe steunaanvragen in VS

(ABM FN-Dow Jones) Het aantal eerste aanvragen voor een werkloosheidsuitkering in de Verenigde Staten is in de week eindigend op 21 november onverwacht gestegen. Dit meldde het Amerikaanse ministerie van Arbeid donderdag.

Het aantal nieuwe aanvragen voor een werkloosheidsuitkering steeg met 30.000 tot 778.000. Daarbij werd het cijfer van een week eerder naar boven bijgesteld, namelijk met 6.000 naar 748.000.

Economen hadden gerekend op 733.000 nieuwe aanvragen.

Het vierweeks voortschrijdend gemiddelde, dat doorgaans minder volatiel is, bedroeg nu 748.500 aanvragen, 5.000 meer dan een week eerder.

Het aantal verlengde steunaanvragen in de week eindigend op 14 november kwam uit op 6,071 miljoen aanvragen, een afname ten opzichte van een week eerder met 299.000 aanvragen.

Door: ABM Financial News.

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 25
Contacteer:

Bericht door HowToLoseMoney »

Economen schreeuwen van de daken dat er de komende jaren gigantische winsten te boeken zullen zijn. Zijn er hier niet meer mensen die het economisch optimisme wat misplaatst vinden?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het er naar uitziet dat ik dit jaar nog in de plus zal eindigen, maar ik zie de reële economie toch niet zomaar op een paar maanden recht krabbelen, laat staan vorige jaren overtreffen...

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 238
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

HowToLoseMoney schreef:
25 nov 2020 15:40
Economen schreeuwen van de daken dat er de komende jaren gigantische winsten te boeken zullen zijn. Zijn er hier niet meer mensen die het economisch optimisme wat misplaatst vinden?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het er naar uitziet dat ik dit jaar nog in de plus zal eindigen, maar ik zie de reële economie toch niet zomaar op een paar maanden recht krabbelen, laat staan vorige jaren overtreffen...
Het lijkt precies waarheid waarom?
Tijdens de corona hebben de bedrijven het nog redelijk gedaan tot zeer goed. Wat als de corona helema1l verdwenen is?
Ik verwacht 2021 een heel mooi beursjaar
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1213
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

toch opletten voor een 'bubbel' momenteel zitten we met veel indexen ATH terwijl de reële economie nog niet 'genezen' is,
persoonlijk blijf ik voorzichtig en ga zeker nog voor een groot deel uitstappen in 2021
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie