Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1526
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door USSENTERPRISE »

Helicoptergeld komt niet van de overheid maar wordt uitgegeven door de centrale bank. Als de overheid geld uitgeeft is dat een transfer van een bepaalde groep naar een andere groep binnen de bevolking. Als de overheid geld uitgeeft en daarvoor leent dan is het een transfer van de toekomstige generatie(s) naar de huidige generatie.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 667
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Heren heren, ik wil me niet mengen in die discussie over helicopter geld.
De kern van mijn betoog was dat er binnenkort weer een positief momentum zal zijn door de aankomende cadeaus van de 2 grootste politiek partijen in de US en dat de kans groot is dat te zien gebeuren rond de presidentsverkiezingen.

De enorme druk op de geldmarkten, na alle infusies, om het geld door te laten stromen naar aandelen (en ook de huizenmarkt, boomt in de US), mogen we ook niet onderschatten. Andere instrumenten als sparen of obligaties brengen immers niks meer op.
En geldstomen vd Amerikanen naar consumptie staan vanzelfsprekend met corona op een laag pitje.

Dit is trouwens de reden dat het V-herstel op de US beurzen nu quasi voltrokken is. En de beursindexen gaan volgens mij nog 10 a 20% doorstijgen tot einde jaar, het geld stroomt binnen op de aandelenmarkten.
__________________________________________________________________________________

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4721
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Bubbel? :oops:

IMG_20200828_195309.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

medaar
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door medaar »

Vrijdag las ik volgende commentaar.

Gisteren hadden beleggers blijkbaar nog niet in de gaten dat door het nieuwe FED beleidsplan de inflatie wel degelijk gaat stijgen. Ook blijven nog veel beleggers in de oude gedachte hangen dat als de inflatie stijgt ook de rente gaat stijgen.

Dat terwijl de FED al meerdere malen heeft laten weten niet eens te willen denken over het verhogen van de rente. In het kortstondig een beetje oplopen van de yield van de tienjaars Amerikaanse staatsobligaties zien beleggers dan vaak het bewijs van hun renteverhoging denken.

Dan vergeet men dat de FED een groot obligatie opkoopprogramma heeft en de FED door obligaties te kopen die yield volledig onder controle heeft. Het is overigens wel juist dat een te hoge inflatie met renteverhogingen bestreden zal worden.

Dat gaat men over een jaartje of 10 ook zeker doen. Maar niet nu. Want de inflatie is nog steeds te laag. Een langdurig hogere inflatie is nodig om de enorme schuldenberg te laten verdampen.

Een lage rente is hoogstnoodzakelijk om de komende jaren de schulden betaalbaar te houden. Hoge inflatie en lage rente is het perfecte scenario voor goud/zilver.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 79
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Ik denk dat men in de EU niet zolang zal wachten om de inflatie,en de rente te verhogen,met als enig doel de schulden weg te werken.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

de Senacour schreef:
31 aug 2020 10:53
Ik denk dat men in de EU niet zolang zal wachten om de inflatie,en de rente te verhogen,met als enig doel de schulden weg te werken.
De oplossing voor de overheidsschuld zal monetair moeten zijn aangezien besparingen of meer belastingen politiek onmogelijk zijn. Een hogere inflatie zal daarom geduld worden (en de FED begint een hogere inflatie zelfs te promoten) zonder dat de rente verhoogd wordt.

Rijkdoorvlijt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 116

Bericht door Rijkdoorvlijt »

USSENTERPRISE schreef:
31 aug 2020 11:50
de Senacour schreef:
De oplossing voor de overheidsschuld zal monetair moeten zijn aangezien besparingen of meer belastingen politiek onmogelijk zijn. Een hogere inflatie zal daarom geduld worden (en de FED begint een hogere inflatie zelfs te promoten) zonder dat de rente verhoogd wordt.
Ze weten waar ze beginnen, maar ze weten niet hoe het zal eindigen !

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Rijkdoorvlijt schreef:
01 sep 2020 05:15
USSENTERPRISE schreef:
de Senacour schreef:
Ze weten waar ze beginnen, maar ze weten niet hoe het zal eindigen !
Inderdaad, bewust inflatie gaan opzoeken is een zeer gevaarlijk spelletje.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 616
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

USSENTERPRISE schreef:
de Senacour schreef:
Dat is juist. Ook in Europa was de schuldencrisis voor corona nooit weg. De situatie is er alleen maar op verslechterd. De enige mogelijke uitweg is de monetaire.

Ik ben al even als belegger aan het bekijken of en hoe ik me daartegen kan wapenen.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 79
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Een 14 jaar geleden was er in Belgie nog twee index overschreidingen op een jaar.Het gevecht tegen inflatie is zeer moeilijk,en bijna niet te controleren.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie