Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1150
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Putbruy »

ugeerts schreef:
22 jun 2020 22:45
Neku is een notoire disbeliever van deze (fake ?) beurs rally, maar ik kan zijn posts zeer apprecieren.
Hoe dan ook, wat ligt er nu op tafel?

Plus punten:
- de tijd, naarmate de tijd vordert geraken we uit elke crisis. Ik ging altijd uit van 2022 als het jaar waarin de economie terug genormaliseerd is op het peil van 2019

Negatieve punten:
- heropflakkering vh virus - 2de golf. Maar: ondertussen kenne we het beestje al wat beter en neemt de vrees af. Uiteindelijk gaat, als er geen vaccin komt, het een gruwelijke afweging worden ts. stijgende groepsimmuniteit tegenover mensenlevens
- de toekomstige 2020 K2 resultaten gaan dienen als peilstok. Dit gaat een filter worden met veel bedrijven die onder de lat presteren. De sterke overleven en bloeien.

Op korte termijn kan de beurs rally door de negative punten wel wat stoom verliezen, maar onder de maart lows gaan acht ik weinig waarschijnlijk.
koersen gaan veel langzamer evolueren nu, of er moet weer een aaneenschakeling van negatieve events komen (in het najaar ?)
Ik zit met enkele aandelen nog te wachten on Q2 nieuws, als er winsten komen ben ik eruit..
De conclusies van biotechbeliever zinderen nog na, de man heeft jarenlang de opgang van Ablynx, Galapagos en Argen-x dagelijks gevolgd en becommentarieerd, en op een bepaald punt besloten van zijn (riante) winsten te nemen en niet meer achterom te kijken omdat het 'spel' verslavend en vermoeiend kan worden. Ik begrijp hem nu beter, nooit achterom kijken in het leven...
in port : vanalles..

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 659
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

lees mijn laatste post op het Nikola draadje.
De deprimerende corona crisis op de beurs mondt uit, voor tech aandelen dan toch, .......... in 1999! All over again, partying like in 1999.
__________________________________________________________________________________

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

In Amerika zien we in 15(!!!) staten terug een flinke spike komen wat het Corona virus betreft.Ook hier in de Eu(Duitsland) zijn er zones,waar er terug meer Corona is,ook in de rest van de wereld (Zuid Korea) .Het is alleen in de US waar er men nog bijzegt dat er geen lockdown meer komt.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Ik denk dat wereldwijd er geen 2de lockdown gaat getolereerd worden door het publiek, tenzij misschien in een schutskring.

Iedereen is het nu toch al gewoon met een mondmasker rond te lopen, aan de ingang van een winkel, bankkantoor, ziekenhuis enzovoort naar de handgel te grijpen die al te wachten staat, en voor de rest de pijltjes op de vloer te volgen.

Het wordt gewoon een 2de natuur.
__________________________________________________________________________________

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

Heeft iemand de beelden gezien,op de VRT waar jongeren in Brussel na het sluiten v/d cafe's samen nog een reuzachtige party houden?? daar zijn de virologen echt bang van,als daar iemand met Corona bij zat,kon die gemakkelijk 20-30 personen besmetten.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

de Senacour schreef:
23 jun 2020 20:45
Heeft iemand de beelden gezien,op de VRT waar jongeren in Brussel na het sluiten v/d cafe's samen nog een reuzachtige party houden?? daar zijn de virologen echt bang van,als daar iemand met Corona bij zat,kon die gemakkelijk 20-30 personen besmetten.
Gewoon doen zoals Trump, als je niet test is niemand ziek ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

de Senacour schreef:
23 jun 2020 20:45
iedereen heeft die gezien. Jij bent toch ook jong geweest, niet?
Burgerzin aanleren op school, bescherm in de eerste plaats anderen, daarna jezelf.
Fotos van aangetaste longen door corona verspreiden, zwartgeblakerd, zoals bij sigaretten (nu ben ik wat aan het overdrijven hé)

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

neku schreef:
23 jun 2020 00:00
ugeerts schreef:
Neku is een notoire disbeliever van deze (fake ?) beurs rally, maar ik kan zijn posts zeer apprecieren.

Plus punten:
- de tijd, naarmate de tijd vordert geraken we uit elke crisis. Ik ging altijd uit van 2022 als het jaar waarin de economie terug genormaliseerd is op het peil van 2019

Negatieve punten:
- heropflakkering vh virus - 2de golf. Maar: ondertussen kenne we het beestje al wat beter en neemt de vrees af. Uiteindelijk gaat, als er geen vaccin komt, het een gruwelijke afweging worden ts. stijgende groepsimmuniteit tegenover mensenlevens
- de toekomstige 2020 K2 resultaten gaan dienen als peilstok. Dit gaat een filter worden met veel bedrijven die onder de lat presteren. De sterke overleven en bloeien.

Op korte termijn kan de beurs rally door de negative punten wel wat stoom verliezen, maar onder de maart lows gaan acht ik weinig waarschijnlijk.
Ja, ik blijf dat nog wel even. Ik probeer hier niet te veel te schrijven want we gaan veel off topic dan. In ieder geval stimulus werkt hetzelfde als drugs op termijn. Je hebt steeds meer nodig voor een goede high. Veel hangt af van hoe de VS evolueert nu :down:
Die stimulus komt niet omdat de FED de bedoeling heeft de Amerikanen te drogeren maar om het consument vertrouwen overeind te houden met overbruggingsgeld tijdens deze NIET DOOR MENSEN veroorzaakte crisis. I
Jammer genoeg heeft de stimules onbedoelde nevenwerkingen u wel bekend.
Maar deze zijn minder erg dan de gevolgen zouden zijn ingeval de FED aan de zijlijn had staan blijven kijken. 10 jaar recessie bevoorbeeld met een consument die niet meer spendeert.

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Bericht door neku »

ugeerts schreef:
23 jun 2020 22:03
neku schreef:
23 jun 2020 00:00
ugeerts schreef:

Plus punten:

Negatieve punten:

Ja, ik blijf dat nog wel even. Ik probeer hier niet te veel te schrijven want we gaan veel off topic dan. In ieder geval stimulus werkt hetzelfde als drugs op termijn. Je hebt steeds meer nodig voor een goede high. Veel hangt af van hoe de VS evolueert nu :down:
Neku, die stimulus komt niet omdat de FED de bedoeling heeft de Amerikanen te drogeren. Hun bedoeling is klaar en duidelijk de consument en zijn vertrouwen overeind te houden met overbruggingsgeld tijdens deze NIET DOOR MENSEN veroorzaakte crisis. In plaats van een corona virus kon dt ook een buitenaardse inval van aliens zijn of een inval van een kilometere brede meteoriet.

Jammer genoeg heeft de stimules onbedoelde nevenwerkingen u wel bekend.
Maar deze zijn minder erg dan de gevolgen zouden zijn ingeval de FED aan de zijlijn had staan blijven kijken.
Ugeerts, het draait net om "drogeren" want anders stapt iedereen direct uit. Dat "drogeren" is als gaande sinds de eerst "shot" QE1. Misschien weet je de discussie nog? Stimulus is slecht tijdelijk :lol: Je praat over de FED maar heb je hun mandaat al eens gelezen? Het is private bank die werkt voor haar aandeelhouders en zogezegd neutraal is. Hun mandaat gaat dus niet over grenzen heen. Dollar swaps met de EU en andere landen is a no-no net als al hun "Special Purpose Vehicles" (mooi term voor balans buiten uw balans). Wat we nu zien is de magistrale stoelendans der centrale banken. De FED en de VS hadden gewoon bedrijven failliet moeten laten gaan en nadien opkopen voor een appel en een ei, dat is namelijk kapitalisme. Dat is dan pech voor de aandeel/obligatiehouders maar op termijn is een opkuis nodig voor meer jobcreatie. Een staatsgecontroleerde markt is eerder een element van communisme :roll: Zonder verdere stimulus in "the greatest economy ever" gaan de beurzen zakken en ze durven dan niet eens meer de rente optrekken (zodra de FED maar als spreekt over "tapering" is dat al voldoende voor een knalrode dag, als die over rente gaat praten dan is het nog een pak erger). In zijn speech recent zei J-POW: "we are not even thinking of thinking to raise rates" Ergens logisch want dan worden hun schulden op termijn onbetaalbaar, vandaar de term "zombies". Een "zombie" kan amper de rente op hun schulden betalen. De VS begroting is helemaal een fiasco. De FED maakt nu een leger zombiebedrijven in de VS en we geloven allemaal dat het volgend jaar goed komt? Hetzelfde blijven doen en een ander gevolg verwachten is toch de definitie van krankzinnigheid ;)
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Hmm, hier zit weer wat materiaal in voor een poll. :D
Ik volg je redenering, de situatie/de staats balans voor corona was al niet denderend en is door corona helemaal ontspoort. Dit geld niet alleen voor de VS maar voor alle landen.
Uw mening is dat er geen inmenging vd de centrale banken nodig is en dat op natuurlijke wijze vlgs een kapitalistisch staatsbestel, er een zuivering, een reset vd economie, moet tot stand komen.

Hoe zou die reset er uit zien is maar de vraag. 10 jaar recessie, veel intellectueel talent verspilt, iedereen zit werkeloos thuis te zitten zonder inkomen en leeft van zijn groentenhof. Geleidelijk, net zoals in de jaren 30, volgt het ontwaken...
En de staatsschuld is met geen centiem toegenomen.

Anderen zijn van mening dat dat ontwaken liefst al na enige maanden volgt, ook al is de staatschuld daarma verdubbeld.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie