Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses
neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1282
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door neku »

ugeerts schreef:
18 jun 2020 16:33
CNBC doet het tegenovergestelde, ze waarschuwen voor gek gewaardeerde ipo aandelen zoals een Nikola.
Het speeltje blijft wel nog steeds draaien rond $64.
Nu vrees ik voor volgende maand , dan gaan aandelen, sommige dan toch, flink klop krijgen als ze niet voldoen aan de al verlaagde verwachtingen voor K2. Nikola gaat aan die schifting voorbij gaan, ze hebben nog geen eens verkopen. :D
Hun beurs cap. staat maar iets lager dan Ford.

PS: ik denk dat we best de discussie over het Nikola speeltje hier afsluiten. Mss maak ik een apart draadje.
Nikola heeft reeds een draadje :ugeek:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 659
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Ha, had nog niet gecheckt, txs Neku. Wordt het zo'n draadje van zware believers die hopen dat morgen de koers verdubbeld? Zoiets als het draadje van Galapagos, wat de light versie is. Die hopen maar op +25%. :D
__________________________________________________________________________________

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Een kenmerk vd Corona beurs tijden van heden is wel de stijle opgang van IPO's. Als je ziet welke beursgangen er op touw worden gezet, ik waan me terug in het jaar 2000 !
Heeft dat met het virus te maken? Of mensen die tijd zat hebben om te gokken/beleggen?

Wat te denken van de nieuwe gruwel naam HYLORIS ? Ik kots al bij het idee dat de naam een afkorting is van HIgh yield, LOw Risk. Als 2de job houden ze zich daar ook bezig met biotechnologie (naar het schijnt toch).
__________________________________________________________________________________

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4341
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

“The stock mkt is not the economy.” Hear it all the time; don’t hold your breath. US lead indicators have explained 97% of the variability in equities over this entire business cycle, & currently they’re diverging by a record amount. In the end, macro fundamentals always matter.
IMG_20200618_192012.jpg
https://t.co/Gc76TCW8MJ
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

neku
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door neku »

10 Myths About Government Debt :ugeek:

https://www.youtube.com/watch?v=EPjrFjAxwlw

Eentje van voor MMT :wtf:

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77
Contacteer:

Bericht door de Senacour »

De US zit in grote problemen,het Corona virus is in redelijk wat staten aan een steile opgang bezig,Trump heeft duidelijk ook al gezegd dat er geen lock-down meer komt,men kan zich afvragen waar gaat dat naartoe.
Ik voorspel dat op een bepaald ogenblik de angst zal toeslaan,en daarna ook angst voor het onbekende(wat moet er u gebeuren)

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 86
Contacteer:

Bericht door Jelle R »

neku schreef:
18 mar 2020 10:59
Streep eronder. Het gaat een lang en zwaar herstel worden (dat nog moet beginnen). Ik zie 2020 als een verloren jaar. Putbruy, JelleR en anderen zien dit als enorme koopkansen. Niemand heeft de glazen bol. Zoals ik al zei, we gaan dat allemaal later herbekijken als het zover is en dat we hopelijk nog allemaal gezond zijn!
Zo te zien zaten Putbruy en ik er niet ver naast. Maart zat vol opportuniteiten, degenen die toen niet zijn ingestapt hebben gewoon hun huiswerk niet gemaakt, simpel.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Neku is een notoire disbeliever van deze (fake ?) beurs rally, maar ik kan zijn posts zeer apprecieren.
Hoe dan ook, wat ligt er nu op tafel?

Plus punten:
- de tijd, naarmate de tijd vordert geraken we uit elke crisis. Ik ging altijd uit van 2022 als het jaar waarin de economie terug genormaliseerd is op het peil van 2019

Negatieve punten:
- heropflakkering vh virus - 2de golf. Maar: ondertussen kenne we het beestje al wat beter en neemt de vrees af. Uiteindelijk gaat, als er geen vaccin komt, het een gruwelijke afweging worden ts. stijgende groepsimmuniteit tegenover mensenlevens
- de toekomstige 2020 K2 resultaten gaan dienen als peilstok. Dit gaat een filter worden met veel bedrijven die onder de lat presteren. De sterke overleven en bloeien.

Op korte termijn kan de beurs rally door de negative punten wel wat stoom verliezen, maar onder de maart lows gaan acht ik weinig waarschijnlijk.

neku
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door neku »

ugeerts schreef:
22 jun 2020 22:45
Neku is een notoire disbeliever van deze (fake ?) beurs rally, maar ik kan zijn posts zeer apprecieren.
Hoe dan ook, wat ligt er nu op tafel?

Plus punten:
- de tijd, naarmate de tijd vordert geraken we uit elke crisis. Ik ging altijd uit van 2022 als het jaar waarin de economie terug genormaliseerd is op het peil van 2019

Negatieve punten:
- heropflakkering vh virus - 2de golf. Maar: ondertussen kenne we het beestje al wat beter en neemt de vrees af. Uiteindelijk gaat, als er geen vaccin komt, het een gruwelijke afweging worden ts. stijgende groepsimmuniteit tegenover mensenlevens
- de toekomstige 2020 K2 resultaten gaan dienen als peilstok. Dit gaat een filter worden met veel bedrijven die onder de lat presteren. De sterke overleven en bloeien.

Op korte termijn kan de beurs rally door de negative punten wel wat stoom verliezen, maar onder de maart lows gaan acht ik weinig waarschijnlijk.
Ja, ik blijf dat nog wel even. Ik probeer hier niet te veel te schrijven want we gaan veel off topic dan. In ieder geval stimulus werkt hetzelfde als drugs op termijn. Je hebt steeds meer nodig voor een goede high. Veel hangt af van hoe de VS evolueert nu :down:

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1150
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

Jelle R schreef:
21 jun 2020 17:35
neku schreef:
18 mar 2020 10:59
Streep eronder. Het gaat een lang en zwaar herstel worden (dat nog moet beginnen). Ik zie 2020 als een verloren jaar. Putbruy, JelleR en anderen zien dit als enorme koopkansen. Niemand heeft de glazen bol. Zoals ik al zei, we gaan dat allemaal later herbekijken als het zover is en dat we hopelijk nog allemaal gezond zijn!
Zo te zien zaten Putbruy en ik er niet ver naast. Maart zat vol opportuniteiten, degenen die toen niet zijn ingestapt hebben gewoon hun huiswerk niet gemaakt, simpel.
bedankt voor de vermelding, maar er was geen tijd voor 'huiswerk' :D het was een inschatting van het beurswaanzin van dat moment en het heeft voor mij persoonlijk enkele slechte jaren goed gemaakt. Ik probeer hier en daar nog wat mee te pakken maar blijf toch voorzichtiger nu...de rush is even voorbij...
in port : vanalles..

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie