De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1236
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door neku »

loe schreef:
20 mei 2020 10:07
Waarom is de Bel20 bijna altijd de sterkste daler en de minst hoge stijger tov de andere indices?
De index is niet bepaald "evenwichtig" te noemen. Bekijk de samenstelling eens t.o.v. de anderen :ugeek:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Sikahert
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25
Contacteer:

Bericht door Sikahert »

loe schreef:
Waarom is de Bel20 bijna altijd de sterkste daler en de minst hoge stijger tov de andere indices?
Te kleine bedrijven en weinig appetijt bij particuliere investeerders door onder andere fiscaal regime (hoge beurstaks & roerende voorheffing). Linkse partijen houden vast aan het idee dat welvaart enkel door arbeid komt, terwijl beschikbaar kapitaal (middels een efficiënte beurs) net zo goed zorgt voor groei. Alleen moet ze dan de ruimte krijgen en niet louter als melkkoe gebruikt worden.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 154
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Hebben niet alle andere markten een stabieler wetgeving ? en meer aandacht van bedrijven en overheden , die meer toekomstgericht denken ?

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1431
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE »

neku schreef:
20 mei 2020 13:33
loe schreef:
De index is niet bepaald "evenwichtig" te noemen. Bekijk de samenstelling eens t.o.v. de anderen :ugeek:
Yep, de drie grootste aandelen vertegenwoordigen ruim 35 % van de index.
Het gaat dan over AB Inbev, de kreupele biergigant met een lelijke schuldenbochel op de rug, en twee banken, ING en KBC. In banken moet je nu ook niet echt inzitten.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Wordt Janssen Pharmaceutica de winnaar?

Volgens ene Paul Stoffels wel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/27/vaccin/
__________________________________________________________________________________

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4166
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

En de meeste beleggers blijven 'veilig' in eigen land de aandelen kopen...
Just to put things into perspective: FANGMAN (Facebook + Amazon + Google + Microsoft + Apple + Nvidia) mkt cap has just hit a fresh All-time high at $6.1tn, equal to the combined GDP of #Germany and #Italy. https://t.co/CGzojIcl3C
IMG_20200520_225816.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Beheerder schreef:
20 mei 2020 23:00
Just to put things into perspective: FANGMAN (Facebook + Amazon + Google + Microsoft + Apple + Nvidia) mkt cap has just hit a fresh All-time high at $6.1tn, equal to the combined GDP of #Germany and #Italy. https://t.co/CGzojIcl3C

IMG_20200520_225816.jpg
De helft van mijn port is APPLE, het is ook de enige vd faang stocks die ik heb.
Europa is gewoonweg triestig, mijn EUR aandelen hebben over de voorbije 6 weken nog geen +5% gemiddeld opgebracht, en dit terwijl voor vele US stocks het V-herstel al is voltooid, geen gezeur!
Neem als voorbeeld LOW. Is dit een super hi-tech faang aandeel? Neen, het is een doe-het-zelf winkelketen in de US.
Heeft de rit $120 -> $60 -> $120 zomaar eventjes in 2 maanden afgelegd. Verdubbeld dus sinds eind maart.
__________________________________________________________________________________

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 536
Contacteer:

Bericht door sjos »

ugeerts schreef:
21 mei 2020 12:12
Beheerder schreef:
20 mei 2020 23:00

IMG_20200520_225816.jpg
De helft van mijn port is APPLE, het is ook de enige vd faang stocks die ik heb.
Europa is gewoonweg triestig, mijn EUR aandelen hebben over de voorbije 6 weken nog geen +5% gemiddeld opgebracht, en dit terwijl voor vele US stocks het V-herstel al is voltooid, geen gezeur!
Neem als voorbeeld LOW. Is dit een super hi-tech faang aandeel? Neen, het is een doe-het-zelf winkelketen in de US.
Heeft de rit $120 -> $60 -> $120 zomaar eventjes in 2 maanden afgelegd. Verdubbeld dus sinds eind maart.
...De helft van mijn port is APPLE...
Ik had er ook zo een, lang geleden toen de dieren nog spraken: Research in Motion (RIMM). Ik heb ze nog altijd begot, nu onder de nieuwe naam Blackberry. Het koersverloop slaagt wat tegen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

ugeerts
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door ugeerts »

Beleggen is voor 1/2 kennis en voor 1/2 geluk/ongeluk.
Ongeluk heb ik ook al veel meegmaakt, de 2000 dot.bom crisis, de 2008 Fortis en daarna de Dexia financieele crisis, in 2018 het Nyrstar debacle enz. Enige 10 duizenden euros aan verloren. Tot ik in 2004 in een vrij onbekend bedrijfje APPLE instapte omwille van hun Air Powerbook laptop. Vele zaadjes vallen op de grond en sterven, sommige kiemen tot een boom.

ex-stoploss
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 794
Contacteer:

Bericht door ex-stoploss »

Zoveel verliezen de indexen op vandaag in vergelijking met de hoogste stand van voor de Corona crash

AEX (Nederland) -17%
DAX (Duitsland) -19,5%
CAC40 (Frankrijk) -27%
Bel20 (België) -30%
MIB (Italië) -33%

Mogen we hieruit concluderen dat België in beleggerskringen beschouwd wordt als een Zuid-Europees land?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie