De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 138
Contacteer:

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Investor » 02 okt 2019 21:16

Mannie schreef:
Investor schreef:Hoop dat dit nog tijdje verder gaat, dan gaan de optiepremies verder door het dak. :lol: Eerst moeten de zwakke broertjes Solvay, Econocom, Arcelor... nog verder door het putje vooraleer er meer panic selling ontstaat.
Met conservatieve optiestrategieën een veel hogere kans op rendement dan met aandelen, dat spreekt mij meer aan dan buy and hold met ETF en niks verdienen :D
Wel, ik zeg het niet vaak, maar ik hoop dat je op je bek gaat.

Grt.
Jammer dat velen zo prikkelbaar zijn de laatste tijd :roll: Veel succes met je Solvay en consorten, let's see what happens next.
https://www.optiongenerator.com

powered by Surfing Waves

Mannie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 370
Contacteer:

Bericht door Mannie » 02 okt 2019 21:25

Investor schreef:
Mannie schreef:
Investor schreef:Hoop dat dit nog tijdje verder gaat, dan gaan de optiepremies verder door het dak. :lol: Eerst moeten de zwakke broertjes Solvay, Econocom, Arcelor... nog verder door het putje vooraleer er meer panic selling ontstaat.
Met conservatieve optiestrategieën een veel hogere kans op rendement dan met aandelen, dat spreekt mij meer aan dan buy and hold met ETF en niks verdienen :D
Wel, ik zeg het niet vaak, maar ik hoop dat je op je bek gaat.

Grt.
Jammer dat velen zo prikkelbaar zijn de laatste tijd :roll: Veel succes met je Solvay en consorten, let's see what happens next.
prikkelbaar? Nee hoor. Moet ik dan hopen dat mijn posities dalen? Is niets persoonlijks, Investor.

Zit trouwens enkel in Solvay. De vergelijkingen die je maakt zijn compleet van de pot gerukt.
Laatst gewijzigd door Mannie op 02 okt 2019 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 02 okt 2019 21:29

BRT schreef:
Jelle R schreef:
Solvay met dergelijke rommel vergelijken, sterk...
Wie in 1999 in Solvay investeerde heeft nu een return van 133%.
Arcelor Mittal stond in 2008 ongeveer 120€ en econocom piekte twee jaar geleden aan 7€. Het is maar hoe je het ziet...

Mannie
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Mannie » 02 okt 2019 22:04

Jelle R schreef:
BRT schreef:
Jelle R schreef:
Arcelor Mittal stond in 2008 ongeveer 120€ en econocom piekte twee jaar geleden aan 7€. Het is maar hoe je het ziet...

Appels, peren...

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 03 okt 2019 11:10

Mannie schreef:
Jelle R schreef:
BRT schreef:
Jelle R schreef:

Appels, peren...
Vergelijk dan zelf eens de koersen tussen die drie. Wie intekende op de fusiegroep Arcelor Mittal in 2006 heeft nu nog altijd een monsterverlies en Econocoms steile opmars is in twee jaar tijd ook bijna weggeveegd. Zoiets zie je niet bij Solvay, dat komt altijd terug boven water en betaald een stabiel dividend. Daarbij hebben ze recent aangegeven hun productie voor composieten en soda te verhogen om aan de groeiende vraag te voldoen. Dat is een zeldzaam lichtpuntje uit de industriële sector de laatste tijd en een groot contrast met die andere twee waarmee het moet vergeleken worden.

Mannie
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Mannie » 03 okt 2019 11:45

Jelle R schreef:
Mannie schreef:
Jelle R schreef:
BRT schreef:

Appels, peren...
Vergelijk dan zelf eens de koersen tussen die drie. Wie intekende op de fusiegroep Arcelor Mittal in 2006 heeft nu nog altijd een monsterverlies en Econocoms steile opmars is in twee jaar tijd ook bijna weggeveegd. Zoiets zie je niet bij Solvay, dat komt altijd terug boven water en betaald een stabiel dividend. Daarbij hebben ze recent aangegeven hun productie voor composieten en soda te verhogen om aan de groeiende vraag te voldoen. Dat is een zeldzaam lichtpuntje uit de industriële sector de laatste tijd en een groot contrast met die andere twee waarmee het moet vergeleken worden.
Uiteraard! Ik bedoel dat het geen zin heeft individuele aandelen met elkaar te vergelijken - en al zeker niet uit verschillende sectoren.
Ik zit enkel in Solvay, en ageer enkel op de opmerking van Investore die econocom en solvay op één lijn trekt;
excuseer voor de verwarring. ;)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3618
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 03 okt 2019 16:08

Wederom een slecht macrocijfer uit de VS en nu betreft de diensten:
U.S. Services Gauge Drops to Three-Year Low as Hiring Slows
By Reade Pickert
3 oktober 2019 16:00 CEST

America’s service industries joined manufacturingin taking a big step back last month, fueling concerns that the global slowdown and trade war are weighing more on the broader economy.
Bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... ring-slows
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 03 okt 2019 19:37

Mannie schreef:
Jelle R schreef:
Mannie schreef:
Jelle R schreef:

Appels, peren...
Uiteraard! Ik bedoel dat het geen zin heeft individuele aandelen met elkaar te vergelijken - en al zeker niet uit verschillende sectoren.
Ik zit enkel in Solvay, en ageer enkel op de opmerking van Investore die econocom en solvay op één lijn trekt;
excuseer voor de verwarring. ;)
Ah ok, geen probleem dan had ik het verkeerd verstaan :lol:

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3618
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 03 okt 2019 22:18

Slecht voorteken of 'this time is different'?*
IMG_20191003_221203.jpg
* = The four most dangerous words in finance.
U kunt zich hier registreren om de bijlage te zien.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Jelle R » 04 okt 2019 17:25

Beheerder schreef:Slecht voorteken of 'this time is different'?*

IMG_20191003_221203.jpg

* = The four most dangerous words in finance.
Het zoveelste alarmlichtje dat begint te branden. Nee die recessie gaat er komen en dat is op zich de normaalste zaak na de record lange expansie.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie