De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3593
Contacteer:

Re: De BEL20 vandaag

Bericht door Beheerder » 05 nov 2016 14:21

Voorbereidingen hadden al deels gedaan kunnen zijn, denk bijvoorbeeld aan long op de VIX index op short op een index zoals de S&P500 of Nasdaq. Statistisch gezien is een republikeinse president niet goed voor beleggers omdat onder het bewind van een republikeinse president de beurzen slechter presteerden dan onder het bewind van een democratische. In ieder geval is er wat spanning terug in de race om het presidentschap en ik las net dat de VS al voorzorgsmaatregelen heeft genomen om bijvoorbeeld Russische hackers te kunnen weren op de verkiezingsdag.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

powered by Surfing Waves

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 851
Contacteer:

Bericht door sharky » 05 nov 2016 19:54

Investor schreef:Ik denk daling van 12% bij Trump. 2% omhoog bij Hillary, max.
Ik hoop voor mijn beleggingen op Trump (puur uit dit standpunt voor alle duidelijkheid).
Als het zo'n vaart zal lopen moet ik nog zien.De Dow denk ik zou mogelijks op 17200 steun kunnen vinden en de SP500 rond de 2000 .Beetje naar de niveau's na de Brexit.Aan de andere kant zijn de resultaten niet echt slecht van de bedrijven en koopkansen als we zakken .
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Colruyt,Bpost ,Royal Dutch Shell , en nog groot deel in cash momenteel

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 138
Contacteer:

Bericht door Investor » 06 nov 2016 08:36

Ik ga er toch vanuit dat:
1) op een hectische dag alles kan doorbroken worden
2) de VS hebben een enorme economie, groter dan GB, dus waarom minder zakken dan? ;)
Het is gewoon een veel grotere impact, die politieke instabiliteit. Politiek kunnen we in 2017 voor de markten niet blijven negeren.
https://www.optiongenerator.com

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 851
Contacteer:

Bericht door sharky » 06 nov 2016 18:24

Investor schreef:Ik ga er toch vanuit dat:
1) op een hectische dag alles kan doorbroken worden
2) de VS hebben een enorme economie, groter dan GB, dus waarom minder zakken dan? ;)
Het is gewoon een veel grotere impact, die politieke instabiliteit. Politiek kunnen we in 2017 voor de markten niet blijven negeren.
Dat klopt maar momenteel heeft men in de koersen al deel verrekend dat Trump kan winnen terwijl bij de Brexit men ervan uit ging dat het een neen zou worden.Indien Trump alsnog wint komt er wellicht nog meer reactie maar vermits er al anticipatie is op dit scenario kan het mogelijks nog meevallen.Het rentebesluit zit ook wel al deels in de koersen .
Ofwel indien Clinton wint valt het nog mee en zit er een goed jaareinde nog in .Indien de tegenpartij dan is de dip ferm stuk groter en zal het wachten worden hoe snel dit terug is verteerd.Toch ben ik persoonlijk niet echt pessimist voor de komende maanden .
Dat de Brexit en nu de verkiezingen voor onrust gingen zorgen was zeker.Neem daarbij voor ons Belgen de speculatietaks erbij als extra handicap dan was er naast wat bijtanken niet veel te doen.
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Ageas,Colruyt,Bpost ,Royal Dutch Shell , en nog groot deel in cash momenteel

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 06 nov 2016 19:41

Vergeet niet dat er in Italië op 4 december nog een referendum is wat ook voor onrust kan zorgen ;)

Voor veel Belgische beleggers was het waarschijnlijk nog niet een goed jaar. Naast de speculatietaks ook nog de BEL20 die tot op heden matig presteerde en redelijk wat achter bleef op andere Europese indexen. Dan ook nog een aantal analisten favorieten die het absoluut niet waar konden maken zoals Nyrstar, Ablynx en Euronav. Misschien wat meer diversificatie in de portefeuilles in 2017? ;)

Maxwell35
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34
Contacteer:

Bericht door Maxwell35 » 06 nov 2016 21:27

jens_dev schreef:Ik zal vanavond eens mijn tarotkaarten leggen en je het antwoord telepathisch doorseinen (:

Bereid je gewoon voor. Bepaal nu al wat je graag zou kopen aan welke prijs en leg eventueel al een opportunistisch kooporder uit.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom men altijd aanraad kooporders van de geselecteerde aandelen in de markt te leggen.
In zo'n klimaat, waar er de dalende trend, mogelijks nog even aanhoudt, en vermoedelijk zelfs een paar dagen na de verkiezingsuitslag, gelijk wie er nu wint.
Mij hebben ze altijd geleerd dat vallende messen opvangen altijd heel gevaarlijk is, omdat je nooit weet waar de bodem kan liggen (tenzij je de technische analyse door de dag gaat opvolgen). Stel dat je een opportunistisch kooporder legt op een koers substantieel onder de huidige koers ligt, maar hij wordt uitgevoerd en valt er nog veel lager onder, wat heb je dan gewonnen?
Is het niet beter rustig de bodem af te wachten en dan bij een turnaround te gaan kopen?
Of zie ik dat verkeerd?

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 568
Contacteer:

Bericht door Lotus » 07 nov 2016 07:06

Beurzen gaan goed van start deze week want de kans op een overwinning voor Hillary Clinton is groter geworden. Orders ruim van te voren invoeren zou ik ook niet doen, afwachten en van dag tot dag bekijken is beter maar wel bepaalde doelen (prijzen) al in gedachten hebben.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3942
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 07 nov 2016 09:23

Maxwell35 schreef:Ik heb me altijd afgevraagd waarom men altijd aanraad kooporders van de geselecteerde aandelen in de markt te leggen. In zo'n klimaat, waar er de dalende trend, mogelijks nog even aanhoudt, en vermoedelijk zelfs een paar dagen na de verkiezingsuitslag, gelijk wie er nu wint.
Welke vallende messen? Ik merk tot nu toe weinig van een dalende markt. Ik werk ook bottom-up, vanuit de bedrijven zelf. Ik bereken een voorzichtige faire waarde en koop enkel met een substantiële korting t.o.v. die waarde.
Maxwell35 schreef:Stel dat je een opportunistisch kooporder legt op een koers substantieel onder de huidige koers ligt, maar hij wordt uitgevoerd en valt er nog veel lager onder, wat heb je dan gewonnen? Is het niet beter rustig de bodem af te wachten en dan bij een turnaround te gaan kopen?
Dat is een zinloze discussie, net omdat je niet op voorhand weet waar de bodem ligt. Ik koop ook altijd in schijven. Als de koers na aankoop blijft zakken, terwijl de waarde niet aangetast is, zal ik gewoon meer aandelen bijkopen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 747
Contacteer:

Bericht door gede » 09 nov 2016 07:05

Mijn geloof in de Amerikaanse kiezer heeft weer een flinke knauw gekregen. Meer en meer moet je er bij verkiezingen rekening mee houden dat er een soort 'proteststem' is die pas helemaal op het einde de deur uit komt. Dat zagen we al bij de Brexit en nu weer. Jammer dat ik me geen kleine verzekering heb gehouden. Ik durfde mijn shorts niet aanhouden. Had ik dat wel gedaan, had dat mij vandaag beslist 5k opgeleverd. Maar ja, 'had' telt op de beurs ook niet.

In elk geval zal vandaag en waarschijnlijk ook de komende dagen de deur naar de exit veel te smal worden. Op zich biedt dit dan wel weer mogelijkheden om solide bedrijven aan kortingen te gaan oppikken...

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 09 nov 2016 07:13

Mijn Nasdaq-100 short heb ik gehouden en die zal vandaag de hoogste koers bereiken sinds ik die heb... tenzij Clinton toch nog weet te winnen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie