De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 733
Contacteer:

Re: De BEL20 vandaag

Bericht door gede » 13 okt 2016 17:13

Kevander schreef:
gede schreef:Ik denk dat momenteel de druk op een correctie in de VS, die ik al een tijdje verwacht, weer wat is toegenomen. Eens de DOW onder de 18.000 terugvalt, zou er wel is een stevige hap vanaf kunnen. Ik heb momenteel nog een short op de DOW lopen.

De Europese aandelen zullen dan (deels onterecht) weer een stuk worden meegesleurd. Ik houd in de komende maand een serieuze cashpositie aan, want ik denk dat er koopkansen gaan kopen. De afgelopen maanden vond ik de beurzen steeds te duur. Ik heb momenteel interesse in o.a. Euronav, [autolink=https://beursig.com/brokers-vergelijken/]KBC[/autolink] (mits hier ook een correctie komt), een aantal bedrijven in de grondstoffensector, zilver (indien goud niet meer aandringt op de 1.250 grens) en platina.

Waarom zou het terugvallen eens we onder de 18.000 punten duiken? Want vergeet niet dat we er reeds onder zitten!
Men zei dat ook op 19.000 punten.

Puur psychologisch. In het verleden zijn we rond de 18.000 ook een aantal keer stevig teruggevallen. Ik neem aan dat beleggers op hun hoede gaan zijn als we ons terug in deze regionen gaan begeven. Gezien de hoogte van de DOW, zullen er veel beleggers toch met winst zitten. Als we nu na een lange periode van aanmodderen ineens onder die 18.000 komen, zou dit voor sommigen een trigger kunnen zijn om te gaan verkopen.

Nogmaals, het is een pure aanname van mij gebaseerd op een psychologische grens. Ik heb daar geen TA ofzo voor aangewend.

powered by Surfing Waves

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3483
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 13 okt 2016 17:31

Kevander volgens mij heeft de Dow Jones nog nooit op of boven de 19.000 punten gestaan ;)
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 81
Contacteer:

Bericht door Kevander » 13 okt 2016 17:34

gede schreef:
Kevander schreef:
gede schreef:Ik denk dat momenteel de druk op een correctie in de VS, die ik al een tijdje verwacht, weer wat is toegenomen. Eens de DOW onder de 18.000 terugvalt, zou er wel is een stevige hap vanaf kunnen. Ik heb momenteel nog een short op de DOW lopen.

De Europese aandelen zullen dan (deels onterecht) weer een stuk worden meegesleurd. Ik houd in de komende maand een serieuze cashpositie aan, want ik denk dat er koopkansen gaan kopen. De afgelopen maanden vond ik de beurzen steeds te duur. Ik heb momenteel interesse in o.a. Euronav, [autolink=https://beursig.com/brokers-vergelijken/]KBC[/autolink] (mits hier ook een correctie komt), een aantal bedrijven in de grondstoffensector, zilver (indien goud niet meer aandringt op de 1.250 grens) en platina.

Waarom zou het terugvallen eens we onder de 18.000 punten duiken? Want vergeet niet dat we er reeds onder zitten!
Men zei dat ook op 19.000 punten.

Puur psychologisch. In het verleden zijn we rond de 18.000 ook een aantal keer stevig teruggevallen. Ik neem aan dat beleggers op hun hoede gaan zijn als we ons terug in deze regionen gaan begeven. Gezien de hoogte van de DOW, zullen er veel beleggers toch met winst zitten. Als we nu na een lange periode van aanmodderen ineens onder die 18.000 komen, zou dit voor sommigen een trigger kunnen zijn om te gaan verkopen.

Nogmaals, het is een pure aanname van mij gebaseerd op een psychologische grens. Ik heb daar geen TA ofzo voor aangewend.

Wees gerust, 18.000 is totaal geen psychologische drempel. Die ligt op 15.500 ;). En de tweede drempel ligt op 6000.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door gede » 13 okt 2016 17:53

Ja, alsof er slechts 2 drempels bestaan in heel de DOW-spanwijdte.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 13 okt 2016 17:57

Die 18.000 is volgens mij wel een psychologische steun want het is het hoogste duizendtal waarboven de Dow Jones is gekomen (niet de 19.000 ;) ). Dat er vandaag even onder is gekomen zegt weinig maar er onder sluiten of de week afsluiten onder de 18.000 kan wel negatief zijn.

gede
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Re: De VS vandaag

Bericht door gede » 14 okt 2016 14:47

Vandaag ziet het ernaar uit dat er weer opluchting komt, in tegenstelling tot wat er verwacht werd. Eerder positief nieuws uit China en nu laten de [autolink=https://beursig.com/brokers-vergelijken/]banken[/autolink] in de VS een wat minder resultaat zien, maar beter dan verwacht. Vooral de sterke stijging van het aantal leningen valt me erg op. Dat zal als een goed signaal voor de ontwikkeling van de economie gezien worden.

De DOW laat zich niet uit zijn lood slaan. Afhankelijk van de ontwikkeling in het komende uur, zal ik afscheid nemen van mijn short op de DOW (om er bijna met zekerheid binnen dit en een aantal weken opnieuw een te kopen).

EDIT: Ik zie net dat tante Yellen vandaag nog gaat spreken. Ongetwijfeld gaat ze zeggen dat een snelle renteverhoging gepast gaat zijn. Even aankijken welk effect dat eventueel nog heeft.

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 827
Contacteer:

Bericht door sharky » 14 okt 2016 21:43

oktober heeft als maand geen goede reputatie en er duiken terug onheilsberichten op.Volgende week vrijdag expireren de opties terug dus kan nog wat tumult komen .Deze vrijdag heeft de slechte naam Black Friday .Zien als we terug een deftig schudden aan de boom gaan zien.
Sommigen zie een crash a la 1987.Als het echter zover komt denk ik persoonlijk niet maar misschien kortstondig beetje gerammel .

Van op market watch
2. Ominous charts point to a crash (a la October 1987)

A number of analysts are pointing to the possibility of a big selloff in stocks, citing bearish technical patterns. Murray Gunn, technical analyst at HSBC, in a Wednesday note said investors should look out below if the S&P 500 closes between 2,116-1,991 and if the Dow industrials breach the 17,992-17,063 level. The thinking behind that call is those levels represent recent lows that may trigger buying by computer-driven traders and other investors. In other words, those levels then tend to act as so-called support. But slipping below them can mean a painful dip into darkness.

volledig verslag
http://www.marketwatch.com/story/the-st ... =bigcharts
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Galapagos terug en nog deel in cash momenteel

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 14 okt 2016 22:22

Het kan de komende weken inderdaad spannend worden maar vooralsnog staan de Dow Jones en S&P500 vlak boven een steun, de steun van het 100 daags gemiddelde is al verdwenen voor beide indexen. De Nasdaq-100 is een uitzondering voor de Amerikaanse beurzen maar zal denk ik wel meegaan wanneer de Dow en S&P500 door de steunen zakken. Andere indexen laten ook patronen zien die opvallend zijn zoals de AEX en BEL20 met een 'diamant figuur'. De grafieken zijn hier te zien:

http://beursig.com/2016/10/14/dow-jones ... -en-bel20/

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: De VS vandaag

Bericht door Beheerder » 14 okt 2016 22:26

De opluchting was van korte duur, de Dow Jones en S&P500 sloten op day-low en de Nasdaq er net boven. Verder zijn de Dow Jones en S&P500 al door het 100 daags gemiddelde gezakt en staan beide indexen op of vlak boven een belangrijke steun. Grafieken voor de Dow Jones en S&P500:

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 827
Contacteer:

Bericht door sharky » 15 okt 2016 17:23

Beheerder schreef:Het kan de komende weken inderdaad spannend worden maar vooralsnog staan de Dow Jones en S&P500 vlak boven een steun, de steun van het 100 daags gemiddelde is al verdwenen voor beide indexen. De Nasdaq-100 is een uitzondering voor de Amerikaanse beurzen maar zal denk ik wel meegaan wanneer de Dow en S&P500 door de steunen zakken. Andere indexen laten ook patronen zien die opvallend zijn zoals de AEX en BEL20 met een 'diamant figuur'. De grafieken zijn hier te zien:

Als er een daling zou komen denk ik niet dat er een pak zal afgaan .Volgens mij zijn de US beurzen in de greep vaan de verkiezingen en tot dan zal er niet veel gebeuren .Het rentebesluit van de FED houd de boel ook wat tegen.Traditioneel is oktober een maand waar er nog wat schommelingen in voor komen om nadien aan te vangen met een trend.
Feit is ook dat we bijna een jaar zijwaarts bewegen en de indexen per saldo bijna geen winst hebben.De Brexit heeft ook voor kleine schok gezorgd maar dat is ondertussen weg gewerkt maar vele aandelen zitten rond hun niveau's van net voor Nieuwjaar .Er kan precies geen richting gekozen worden .Als er echt zoveel lucht in de beurzen zit ben ik ook niet echt zeker .
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Galapagos terug en nog deel in cash momenteel

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie