De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3735
Contacteer:

Re: De AEX vandaag

Bericht door Beheerder » 02 sep 2016 15:46

De AEX bereikte zojuist de hoogste (intraday) koers van 2016 nadat het banencijfer in de VS wat tegenviel en de kans op een renteverhoging op korte termijn in de VS afgenomen is.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

powered by Surfing Waves

jan64
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101
Contacteer:

Re: De VS vandaag

Bericht door jan64 » 02 sep 2016 19:51

Beheerder schreef:Beurzen omhoog dankzij een matig banencijfer in de VS, wat normaal gesproken voor een daling zou zorgen. De kans op een renteverhoging op korte termijn is nu iets afgenomen dus een opluchting voor de beurzen.
Ja, dit zijn de nieuwe waarheden anno 2016 ,
slechte economische data = beurzen omhoog (de s&p500 reageert als den eerste den besten junk, uitzicht op een nieuwe shot!)

Renteverhogingen? vergeet dat jongens, hoogstens wat gedreig en gezever....
Waarom?

Met al die triljarden schuld kunnen ze het zich simpelweg niet veroorloven,

en ook, in een wereld van negatieve rente zou de dollar veel te sterk worden, is nu al het geval, hun handelsbalans is nu al DRAMATIES!!!

neen, de cijfers zullen gemanipuleerd worden waarbij ze zullen blijven dreigen maar op de laatste moment toch maar niet....

Is een beetje hetzelfde hoe de OPEC de olieprijs stelselmatig omhoog manipuleerd "dreigt met productiebeperkingen" maar op ´t eind van de dag, toch maar niet.... maar stuwen de olieprijs op die manier elke keer toch weer netjes X% naar omhoog...

En toch zullen we er aan moeten leren wennen.... dit IS nieuwe economische waarheid :)
bulls make money, bears make money, pigs get slaughtered

Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 255
Contacteer:

Bericht door Gray » 02 sep 2016 19:57

Beheerder schreef:Beurzen omhoog dankzij een matig banencijfer in de VS, wat normaal gesproken voor een daling zou zorgen. De kans op een renteverhoging op korte termijn is nu iets afgenomen dus een opluchting voor de beurzen.
Inderdaad, de hogere beurskoersen worden gevoed door de zeer lage rente maar de echte economie volgt nog lang niet!
Daarvoor is er een rechtstreekse injectie nodig van geld in de mensen/regeringen (geen besparingen) hun zakken, ik vraag mij af hoelang het zal duren eer de central banken daarmee gaan beginnen.
AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group GFI Goldfields GG Goldcorp

wannesax
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 872
Contacteer:

Re: De BEL20 vandaag

Bericht door wannesax » 05 sep 2016 16:20

Verzonnen of werkelijkheid? (20/8/2016)

Ik heb gisteren van een medewerker van AXA België vernomen dat er plannen zijn voor een samenwerking tussen ING België (bank) en AXA België (verzekeringen).

Reeds in september "zou" men de gesprekken concretiseren en "zouden" er honderden banen sneuvelen.

Broodje aap of niet :?:

Weet hier iemand meer over?
'AXA België schrapt 850 jobs' (5/9/2016))

Dat heeft de directie volgens een vakbondsbron op een bijzondere ondernemingsraad meegedeeld.

Er stond maandagochtend om 09.30 uur bijzondere ondernemingsraden gepland bij verzekeraar AXA en de bankpoot AXA Bank. Volgens een vakbondsbron liet de directie weten er tegen 2020 850 jobs moeten verdwijnen.
(Belga)
Heel vreemd dat niemand zich hierover verder vragen stelt... :ugeek:

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 09 sep 2016 18:37

gede schreef:Ik heb een short met een stevige hefboom op de DOW genomen. De DOW heeft records bereikt, maar blijft sinds een tijdje wat hangen. Er is al lang geen correctie meer geweest. Ik zit ook een beetje met het komende banenrapport in het achterhoofd: Moest dit slecht zijn, dan zal de DOW aan het dalen gaan en indien men terug onder de vorige records valt, zou de correctie vrij stevig kunnen zijn. Indien het banenrapport erg goed is, zie ik de DOW wel weer eventjes stijgen, maar de euforie zal van korte duur zijn. De renteverhoging die er in dat geval volgens mij komt, zal de DOW weer in de andere richting doen bewegen.
De short nog in bezit? Bij mij begint de short inmiddels snel in waarde toe te nemen en het is een groot percentage van mijn portefeuille. Eens zien wat de komende weken brengt maar buiten centrale banken kan ik niet snel een reden bedenken waarom de beurzen nog hoger zouden gaan.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 867
Contacteer:

Bericht door Hunter » 09 sep 2016 21:23

Flinke koersverliezen op Wall Street
Gepubliceerd op 9 sep 2016 om 19:39

NEW YORK (AFN) - Wall Street leek vrijdagmiddag hard op weg naar de scherpste koersdaling sinds eind juni. Het sentiment stond onder druk na uitlatingen van bestuurder Eric Rosengren van de Federal Reserve. Die zei dat de centrale bank een renteverhoging niet al te lang meer kan uitstellen.

De Dow-Jonesindex met daarin de dertig belangrijkste Amerikaanse beursfondsen stond tijdens de middaghandel 1,5 procent in de min op 18.210 punten. De bredere S&P 500 zakte 1,7 procent naar 2144 punten. De technologiegraadmeter Nasdaq ging 1,8 procent omlaag naar 5163 punten.

Rosengren, die deel uitmaakt van het comité dat het monetaire beleid van de Fed bepaalt, wees op het herstel van de arbeidsmarkt. Daarnaast nadert de inflatie het doel van ongeveer 2 procent dat de Fed hanteert. Bij de huidige, nog altijd zeer lage rentestand, dreigt oververhitting van de economie, waarschuwde de centrale bankier.

Onrust
De Fed beslist op 21 september of de tijd al rijp is voor een volgende renteverhoging. Het was de bedoeling dat de rente na een eerste voorzichtige stap in december 2015, dit jaar geleidelijk verder zou worden verhoogd. Maar gezien de onrust op de financiële markten in de eerste jaarhelft zag de centrale bank daar tot dusver van af. De koersen in New York gingen over een breed front omlaag. Vooral industriële fondsen moesten het ontgelden. Vliegtuigfabrikant Boeing en machinebouwer Caterpillar bijvoorbeeld verloren 2,6 en 2,6 procent. De sterkste daler was telecombedrijf Verizon met een min van 2,9 procent.

Koersverliezen
Bovenaan, maar wel met een verlies van 0,3 procent, stond de bank JPMorgan Chase. Ook voor farmaciegigant Johnson & Johnson en zorgconcern UnitedHealth bleef de schade met koersverliezen rond 0,5 nog relatief beperkt. Buiten de Dow was General Motors (GM) een opvallende daler. Het autoconcern verloor 3 procent in nadat het bekend had gemaakt dat wereldwijd 4,3 miljoen auto's terug moeten naar de garage wegens een softwarefout in de airbags. Zeker één fataal omgeval wordt met het mankement in verband gebracht.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 09 sep 2016 22:03

Grootste verlies in maanden en slot op het laagste punt voor de Amerikaanse beurzen.

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 755
Contacteer:

Bericht door gede » 09 sep 2016 23:13

Beheerder schreef:
gede schreef:Ik heb een short met een stevige hefboom op de DOW genomen. De DOW heeft records bereikt, maar blijft sinds een tijdje wat hangen. Er is al lang geen correctie meer geweest. Ik zit ook een beetje met het komende banenrapport in het achterhoofd: Moest dit slecht zijn, dan zal de DOW aan het dalen gaan en indien men terug onder de vorige records valt, zou de correctie vrij stevig kunnen zijn. Indien het banenrapport erg goed is, zie ik de DOW wel weer eventjes stijgen, maar de euforie zal van korte duur zijn. De renteverhoging die er in dat geval volgens mij komt, zal de DOW weer in de andere richting doen bewegen.
De short nog in bezit? Bij mij begint de short inmiddels snel in waarde toe te nemen en het is een groot percentage van mijn portefeuille. Eens zien wat de komende weken brengt maar buiten centrale banken kan ik niet snel een reden bedenken waarom de beurzen nog hoger zouden gaan.
Ja, ik heb deze nog. De beurs stond naar mijn mening te hoog en bleef al een tijd wat kabbelen. Als er een nieuwe beweging zou komen, had ik die eerder naar onder verwacht. Mijn short staat momenteel op 46 % winst. Ik wacht nog even af, eens de DOW onder de 18.000 punten komt, kan de verdere correctie vrij hevig zijn.

jan64
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101
Contacteer:

Bericht door jan64 » 10 sep 2016 13:21

Beheerder schreef:Grootste verlies in maanden en slot op het laagste punt voor de Amerikaanse beurzen.
Tja, we zitten hier al wel even op te wachten maar wat triggerde het net nu?
Men zit natuurlijk te lallen over de renteverhoging ed maar er is eigenlijk niets concreets gebeurt...
of toch?

Ik ben wel op iets gevallen ....
noem het vergezocht....
is en blijft toch wel zeer opvallend.... Toeval?

(bron; Bloomberg)

Editorial Board
U.S. Could Pay a High Price for Suing the Saudis

Sep 9, 2016 2:30 PM EDT

It was hardly a surprise that the House unanimously passed a bill supported by the families of Sept. 11 victims just before the 15th anniversary of the attack. Unfortunately, law is more likely to make the U.S. vulnerable to unlimited lawsuits by its enemies. President Barack Obama should stick to his promise to reject it, and ideally Congress will come to its senses and not try to override the veto.

While the bill doesn’t mention any nation specifically, its purpose is clearly to allow U.S. citizens to sue Saudi Arabia for its alleged involvement in the Sept. 11 attacks. The Saudis have long been sponsors of extremist Islam, but evidence tying them to actual perpetrators of the 2001 attacks is circumstantial at best. The release of the so-called “28 pages” from the congressional investigation of Sept. 11 disappointed those certain it contained proof of Saudi involvement.

De saudies hebben al maanden geleden gedreigd om al hun investeringen terug te trekken uit de VS indien deze wet waarheid zou worden, en net op de dag van de stemming begint de crash ... ???

Het overdenken waard zou ik zo zeggen......
en als ze daar echt mee begonnen zijn staat er nog wat te gebeuren...
of slechts een klein dreigementje?
:ugeek:
bulls make money, bears make money, pigs get slaughtered

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder » 10 sep 2016 14:17

Van dat dreigement had ik nog niet gelezen maar zo'n gekke gedachte is het niet. Mocht het zo zijn dan kwam het niet slecht uit dat een FED bestuurder sprak over de rente verhogen. Iets anders wat de beurzen makkelijk kan drukken is de enorme populariteit van ETF's/trackers. Het zijn dan niet meer individuele aandelen die mensen in bezit hebben maar mandjes aandelen in indexen, etc. Gaat men verkopen dan is het direct een hele sector of index in plaats van een enkel aandeel. Misschien is dit ook te ver gezocht maar vroeg of laat keren die ontwikkelingen zich tegen de markt.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie