De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

jan64
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101

Re: De VS vandaag

Berichtdoor jan64 » 22 Sep 2016 18:14

Ja, zeer gevaarlijk om tegen de FED in te gaan, voor de moment toch nog, ze blijven den boel opblazen, en ze hebben nog veel lucht!
Alhoewel grootmoe jellen was ei zo na door de mand gevallen gisteren, maar kwam met een smoes (leugen) weg.
Toch even aanstippen, spijtig dat van dien gansen hoop journalisten er geeneen vif genoeg was:

Jellen zei dat de jobmarkt er goed voor stond met gemiddeld 180000 nieuwe jobs per maand en de joblessclaims lager uitkwamen etc., der kwam de vraag waarom het werkloosheidscijfer dan niet naar beneden gegaan was!
Na even zuchten zei grootmoe dat dat kwam omdat (waarschijnlijk) mensen die niet meer naar werk zochten (niet meer in de statistieken voorkomen), toch (waarschijnlijk) weer aan de slag gingen...... Ze was duidelijk zelf niet overtuigd.

Zal ik het raadsel voor jullie even oplossen!

New jobless claims (aanvraag voor werkloosheidsuitkering) geld NIET voor part-time jobs, zij hebben geen recht op uitkering!
New jobcontracts geld WEL voor part-time jobs (dit zijn ook job-contracten ) al zijn ze maar voor enkele uren....
Het verschil tussen de twee, DAAR pakken ze dan stevig mee uit op hun Roadshow!!! :)

Ja die amerikaanse economie ziet er ijzersterk uit!!!!!
bulls make money, bears make money, pigs get slaughtered

powered by Surfing Waves

gede
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 728

Berichtdoor gede » 23 Sep 2016 08:53

Jan64, het aantal steunaanvragen is bij mijn weten vorige maand wel degelijk gedaald.

Hoe dan ook, ik ben kort voor de FED-Meeting even uitgestapt met mijn short omdat er doorgaans toch vanalles wordt gezegd om de beleggers goedgezind te maken. Aangezien ik nog steeds van mening ben dat de Amerikaanse beurzen te hoog staan en ik weinig opwaartse kracht heb gezien na de FED-Meeting, ben ik sinds gisteren weer short gegaan op de DOW. Als ik short ga op de DOW, doe ik dat met een turboXL van Binck. Wel goed afwegen voor je zoiets doet, want stoploss geraakt betekent alles kwijt...

Nog even voor de slechte verstaander: Ik ben van mening dat de Amerikaanse economie het matig goed doet (dus niet dramatisch slecht zoals sommigen menen), maar niet zo goed dat dit DOW-records verantwoordt.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 437

Berichtdoor sjos » 24 Sep 2016 10:49

jan64 schreef:Saudis threaten to sell $750 billion US assets if Congress passes bill that would let 9/11 victims sue Saudi Arabia

Elena Holodny

Apr. 16, 2016, 1:30 PM 110,191 80

facebook
linkedin
twitter
email
print

Saudi Arabia King Salman bin Abdul-Aziz Al SaudSaudi King Salman bin Abdul-Aziz Al SaudAP

Saudi Arabia threatened to sell up to $750 billion worth of US assets held by the Kingdom if Congress passes a bill that would allow the Saudi government to be sued over 9/11, reports The New York Times' Mark Mazzetti.

Saudi Foreign Minister, Adel al-Jubeir, personally passed on the message last month during a trip to Washington, according to The Times.

The foreign minister was referring to the Justice Against Sponsors of Terrorism Act, (JASTA) which would let victims of 9/11 and other terrorist acts sue foreign sponsors of terrorism.

As Vice News noted when it was reintroduced in September, the Senate bill would pave the way for a lawsuit to proceed over Saudi Arabia's alleged role in the 9/11 terror attacks.

Saudi Arabia has been arguing that it's immune from liability over 9/11 under a 1976 law that makes it difficult to sue foreign countries in US courts. However, the JASTA legislation would allow victims of terrorism on US soil to sue foreign sponsors of terrorism.

The Obama administration has been lobbying Congress to block the bill's passage, administration officials and congressional aides from both parties told The Times. The administration argues that the legislation would put Americans at legal risk overseas.

Meanwhile, "the Saudi threats have been the subject of intense discussions in recent weeks between lawmakers and officials from the State Department and the Pentagon," writes Mazzetti. "The officials have warned senators of diplomatic and economic fallout from the legislation."

The Saudi government has routinely denied any involved in 9/11. Additionally, the 9/11 Commission found “no evidence that the Saudi government as an institution or senior Saudi officials individually funded the organization."

However, Mazzetti writes that suspicions about Saudi involvement have lingered because a 2002 inquiry from Congress cited evidence that Saudi officials living in the US were part of the 9/11 terror plot.

Notably, the Saudis' statement comes at time when US-Saudi relations are not as great as they once were following attempts to (kind of) patch things up with Iran, the Saudis' regional rival, and ongoing questions about the roles both countries should play in the Middle East.

Men kan niet ontkennen dat voor het grootste deel de plegers van 9/11 de saoedische nationaliteit hadden. En wie gelooft er nog in het sprookje dat je met enkele vlieglessen je toestel op een doel kan laten crashen na een perfect uitgevoerde bocht ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

wannesax
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 872

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor wannesax » 24 Sep 2016 12:14

wannesax schreef:
Verzonnen of werkelijkheid? (20/8/2016)

Ik heb gisteren van een medewerker van AXA België vernomen dat er plannen zijn voor een samenwerking tussen ING België (bank) en AXA België (verzekeringen).

Reeds in september "zou" men de gesprekken concretiseren en "zouden" er honderden banen sneuvelen.

Broodje aap of niet :?:

Weet hier iemand meer over?

'AXA België schrapt 850 jobs' (5/9/2016))

Dat heeft de directie volgens een vakbondsbron op een bijzondere ondernemingsraad meegedeeld.

Er stond maandagochtend om 09.30 uur bijzondere ondernemingsraden gepland bij verzekeraar AXA en de bankpoot AXA Bank. Volgens een vakbondsbron liet de directie weten er tegen 2020 850 jobs moeten verdwijnen.
(Belga)

Heel vreemd dat niemand zich hierover verder vragen stelt... :ugeek:

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... lies.dhtml

En vallen de puzzelstukjes zo op de juiste plaats?
Wordt vervolgd...

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 820

Berichtdoor sharky » 26 Sep 2016 09:22

Naarmate we de verkiezingen in de US naderen zal de druk op de beurzen verhogen m.i.Kan best dat we terug een slide naar beneden maken.De Amerikanen hebben het ook wel gehad met de politiek .Toch hoop ik dat Trump niet verkozen wordt al moet men sinds de Brexit in niks meer verschieten.
http://money.cnn.com/2016/09/25/news/ec ... index.html
Aegon ,KBCA,Pharming,Mithra ,Oxurion ,Galapagos terug en nog deel in cash momenteel

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 619

Berichtdoor Karl » 26 Sep 2016 10:28

Terugval door zwak slot in Amerika vrijdag en nu rode futures, Duits ondernemersvertrouwen stijgt wel onverwacht.

Duits ondernemersvertrouwen neemt flink toe
Gepubliceerd op 26 sep 2016 om 10:13

MÜNCHEN (AFN) - Het vertrouwen van Duitse ondernemers in de economie is deze maand onverwacht sterk gestegen. Dat blijkt uit cijfers die onderzoeksbureau Ifo maandag heeft gepubliceerd.

De vertrouwensindex van Ifo, die de verwachtingen voor de economische ontwikkelingen in de komende drie tot zes maanden weerspiegelt, ging in augustus van 106,3 naar 109,5. Economen rekenden in doorsnee op een stabilisering van het vertrouwen.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 560

Berichtdoor Lotus » 26 Sep 2016 11:03

Vandaag het eerste debat tussen Clinton en Trump, beurzen zullen er denk ik gevoelig voor zijn dus ik ben benieuwd.

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 560

Berichtdoor Lotus » 26 Sep 2016 20:38

Lotus schreef:Diverse aanslagen dit weekend in Amerika, misschien kan het effect gaan hebben op de beurs:

Explosie in New York

Steekpartij in Minnesota

Explosie bij een wedstrijd voor Amerikaanse mariniers maar hier volgens mij niet in de media gekomen: http://edition.cnn.com/2016/09/17/us/nj ... index.html

Een week later weer enkele aanslagen in Amerika maar weinig aandacht hiervoor:

Vandaag in Houston een man die werd doodgeschoten nadat hij 9 mensen had beschoten

In de staat Washington schoot een man in de nacht van vrijdag op zaterdag 5 mensen dood in een winkelcentrum

Zaterdag 3 schutters die in Baltimore het vuur openden op mensen

Misschien toeval maar wel nu twee weken na elkaar diverse aanvallen op plekken waar veel mensen bij elkaar komen.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 619

Berichtdoor Karl » 27 Sep 2016 09:27

Vannacht werden de futures groen toen duidelijk werd dat Clinton het debat met Trump ging winnen. Nu is er bij beleggers opluchting want een democratische president wordt vaak als beter voor de beurs gezien. Er volgen nog twee debatten tussen Clinton en Trump en nog eentje tussen de kandidaat vice-presidenten.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

Hanky
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 851

Berichtdoor Hanky » 29 Sep 2016 07:34

dik knallen vandaag dankzij de OPEC!
ABInbev, Ageas, ArgenX, Galapagos, KBC, KBCA, Mithra, Sioen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen