De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1278

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor USSENTERPRISE » 05 Jul 2016 19:14

Potentieel een ramp el_mettos.
Dit verontrust me nog veel meer : http://www.cnbc.com/2016/07/05/markets- ... storm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Italiaanse banken hebben nu in verhouding drie keer meer slechte kredieten uitstaan als de Amerikaanse op het dieptepunt van de financiële crisis !!

powered by Surfing Waves

Jokke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 165

Berichtdoor Jokke » 05 Jul 2016 20:32

USSENTERPRISE schreef:Potentieel een ramp el_mettos.
Dit verontrust me nog veel meer : http://www.cnbc.com/2016/07/05/markets- ... storm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De Italiaanse banken hebben nu in verhouding drie keer meer slechte kredieten uitstaan als de Amerikaanse op het dieptepunt van de financiële crisis !!

Er zitten inderdaad warme tijden aan te komen!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 05 Jul 2016 20:49

el_mettos schreef:Ik wil absoluut geen doemdenker zijn, maar sta me toe toch te zeggen dat er heel veel rode knipperlichtjes afgaan op dit eigenste moment :
Van dit artikel krijg ik toch koude rillingen en nare herinneringen aan de zomer van 2008 :
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 1-3455.art" onclick="window.open(this.href);return false;

De fondsenbeheerders moeten hun beleggers soms tegen zichzelf beschermen. Zie er geen graten in.
Paniekerige verkopen van beleggers > beheerders moeten activa liquideren op een ongunstig moment > boekwaarde kan dalen > verdere uitstroom beleggers > etc. etc.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 904

Berichtdoor Putbruy » 07 Jul 2016 11:46

wat een onvoorspelbaarheid :o ipv een diepe val een sterke stijging vandaag :)
in port : vanalles..

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor USSENTERPRISE » 07 Jul 2016 12:00

jens_dev schreef:
el_mettos schreef:Ik wil absoluut geen doemdenker zijn, maar sta me toe toch te zeggen dat er heel veel rode knipperlichtjes afgaan op dit eigenste moment :
Van dit artikel krijg ik toch koude rillingen en nare herinneringen aan de zomer van 2008 :
http://www.tijd.be/markten_live/nieuws_ ... 1-3455.art" onclick="window.open(this.href);return false;

De fondsenbeheerders moeten hun beleggers soms tegen zichzelf beschermen. Zie er geen graten in.
Paniekerige verkopen van beleggers > beheerders moeten activa liquideren op een ongunstig moment > boekwaarde kan dalen > verdere uitstroom beleggers > etc. etc.

Als iemand zegt dat hij mij tegen mezelf wil beschermen, is mijn eerste reactie checken of mijn portefeuille niet uit mijn achterzak is gepikt.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3873

Berichtdoor jens_dev » 07 Jul 2016 12:07

Je weet wat ik bedoel USS (:
Een aandelenfonds kan hele participaties op korte tijd liquideren. Onroerend goed daarentegen geraak je niet kwijt op een dag, toch niet zonder gerold te worden.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor USSENTERPRISE » 07 Jul 2016 12:26

jens_dev schreef:Je weet wat ik bedoel USS (:
Een aandelenfonds kan hele participaties op korte tijd liquideren. Onroerend goed daarentegen geraak je niet kwijt op een dag, toch niet zonder gerold te worden.

Je moet je er nu eenmaal bij neerleggen dat investeren in onroerend goed altijd betekent dat je inboet aan liquiditeit. Of je nu rechtstreeks of via een fonds investeert, je kan daar niet aan ontsnappen als het wat begint te spannen.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 904

Berichtdoor Putbruy » 07 Jul 2016 16:10

USSENTERPRISE schreef:
jens_dev schreef:Je weet wat ik bedoel USS (:

Je moet je er nu eenmaal bij neerleggen dat investeren in onroerend goed altijd betekent dat je inboet aan liquiditeit. Of je nu rechtstreeks of via een fonds investeert, je kan daar niet aan ontsnappen als het wat begint te spannen.

In woeligere beurstijden boet je ook in aan Psychische liquiditeit...(ofwel slik je grote verliezen ). Sowieso is er ook nog steeds de basisregel voor beursgeld : geen KT cash gebruiken..
in port : vanalles..

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 619

Berichtdoor Karl » 08 Jul 2016 09:30

Rustige beurs tot vanmiddag?

Beleggers in Europa kijken vooral uit naar het belangrijke banenrapport uit de Verenigde Staten dat later op de dag naar buiten komt. Dat banencijfer kan van invloed zijn op het rentebeleid van de Federal Reserve.
Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro Aegon

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3426

Berichtdoor Beheerder » 08 Jul 2016 15:37

jens_dev schreef:Die lagere vennootschapsbelasting is slechts een politiek ballonnetje dat wordt opgelaten.

Door import van duurder geworden grondstoffen en andere producten, die op hun beurt opwaartse druk zullen uitoefenen op het loon van Britse werknemers, zal het voordeel van een gedaalde munt grotendeels vanzelf wegebben.

Die daling van de groei zullen we in het oog moeten houden, maar dat onzekerheid weegt op investeringen is een gegeven.

De Engelse economie moet het vooral van diensten hebben en de dienstensector heeft volgens mij weinig invloed van duurdere grondstoffen.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen