De BEL 20 vandaag
-
- Forum elite
- waarderingen: 1295
Re: De BEL 20 vandaag
Blijkbaar wordt er vandaag overal een stevig dividendje geknipt....
14-11-2014 liked last! Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes
Word gratis lid op Beursig.com
Discussieer met duizenden andere beleggers en
profiteer van minder advertenties, abonneren op
favoriete onderwerpen en toegang tot de chatbox.
jean de florette schreef:Blijkbaar wordt er vandaag overal een stevig dividendje geknipt....
Volgens mij geen BEL20'ers die exdividend noteren.
Zal wel onrust Italië zijn die voor verliezen zorgen.
BEL20 zwaar gewogen in financials (die het meest verliezen) waardoor index meer zakt dan andere indexen
Portefeuille: IWDA, bpost (€12,55)
Die onrust komt inderdaad door Italië. Bij Ageas was er gisteren al verbazing dat het aandeel meer daalde dan het dividend dat van de koers af ging. Ik verwees al naar de rentes en mijns inziens mogen sommige beleggers soms wel wat verder kijken dan alleen de landsgrenzen 

Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.
-
- Forum elite
- waarderingen: 593
Bij Ageas was er gisteren al verbazing dat het aandeel meer daalde dan het dividend dat van de koers af ging.
Gecorrigeerde slotkoers €43,55, laagste koers gisteren €42,68. Dat verschil is minder dan het dividend van €2,10.
De samenstelling per sector staat in https://www.euronext.com/sites/www.euronext.com/files/bel20_20180329.pdf. Banks vielen het meest op per ultimo maart (grafiek op pagina 2), maar onder de hierboven genoemde financials vallen ook nog de sectoren Insurance en Financial Services.
-
- Forum elite
14-11-2014 schreef:Bij Ageas was er gisteren al verbazing dat het aandeel meer daalde dan het dividend dat van de koers af ging.
Gecorrigeerde slotkoers €43,55, laagste koers gisteren €42,68. Dat verschil is minder dan het dividend van €2,10.
...
Tss, tss, pas na 3 keer lezen had ik 'm. Je vergt wel wat van het beursig-publiek, weet je....
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 55
Het wordt beter en beter vandaag...
Nu staat de bel20 momenteel op een verlies van 1.61% en de FTSE/MIB op 1.54 %
Nu staat de bel20 momenteel op een verlies van 1.61% en de FTSE/MIB op 1.54 %
-
- Forum elite
Jarexx schreef:jean de florette schreef:Blijkbaar wordt er vandaag overal een stevig dividendje geknipt....
Neen, dat was wel duidelijk. Ooit was er een vredesdividend (einde koude oorlog). Was daar een zinspeling op. Dat vredesdividend gaf wel een jaren stijgende beurs.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes
jean de florette schreef:Jarexx schreef:jean de florette schreef:Blijkbaar wordt er vandaag overal een stevig dividendje geknipt....
Neen, dat was wel duidelijk. Ooit was er een vredesdividend (einde koude oorlog). Was daar een zinspeling op. Dat vredesdividend gaf wel een jaren stijgende beurs.
Je vergt wel wat van het beursig-publiek, weet je...
Portefeuille: IWDA, bpost (€12,55)
De Amerikaanse beurzen glijden langzaam verder weg na het slot van de Europese beurzen. Futures voor Europese beurzen staan inmiddels minimaal -0,5% lager dan 17:35.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.
BEL20 staat op een year low.
Alvast gebruik van gemaakt om een aantal dividendtoppers bij te kopen aan lagere koersen dan ik ze jaren geleden kocht.
Alvast gebruik van gemaakt om een aantal dividendtoppers bij te kopen aan lagere koersen dan ik ze jaren geleden kocht.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Proximus (€23,05), Euronav (€3,87), Intervest (€21,10), QfG (€6,89), bpost (€16,67), Bekaert (€ 20,92), Umicore (€37,71)
TIP! Direct het laatste beursnieuws ontvangen?
Like Beursig op Facebook
of
volg Beursig op Twitter