De beurs vandaag / Markten live

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3882

Re: De BEL20 vandaag

Berichtdoor jens_dev » 31 Mei 2016 10:11

Sell in May!

BEL20 +3,4% (in realiteit nog een pak meer doordat het gros van de dividenden in mei geknipt wordt)
AEX +2,6%
Euro Stoxx 50 +1,8%
DAX +2,7%
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

powered by Surfing Waves

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 256

Berichtdoor besportie » 31 Mei 2016 12:26

jens_dev schreef:Sell in May!

BEL20 +3,4% (in realiteit nog een pak meer doordat het gros van de dividenden in mei geknipt wordt)
AEX +2,6%
Euro Stoxx 50 +1,8%
DAX +2,7%

Misschien: Sell in June or you will lose your fortune ? :D

Gisteren toch maar een sprinter/turbo short aangeschaft - RV Amerika ? Brexit ?
Turbo long Galapagos, Mithra, Genfit / Turbo short cac 40 nikkei / Aandelen: TherapeuticsMD, Akebia, Agile Therapeutics

jan64
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101

Berichtdoor jan64 » 31 Mei 2016 22:00

jens_dev schreef:Sell in May!

AEX +2,6%
Euro Stoxx 50 +1,8%
DAX +2,7%

Deze / in mijn ogen / minimale winsten zijn niet in ballans met de gigantiese risico´s ....
ze zijn je van harte gegund , :)
bulls make money, bears make money, pigs get slaughtered

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 3418

Berichtdoor Beheerder » 31 Mei 2016 22:08

besportie schreef:Misschien: Sell in June or you will lose your fortune ? :D

Vorige week kocht ik een turbo short op de AEX, namelijk eentje van Commerzbank met een stoploss van 507,79 punten en op moment van schrijven een hefboom van 7,4 (ISIN: DE000CR9NQS8). Ik heb pas 1/4 van het beoogde bedrag in deze turbo gestoken en zal pas bijkopen wanneer de AEX telkens 4 à 5 punten hoger gaat dan de 450 punten. Welke turbo short kocht u?
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

fltn
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 31

Berichtdoor fltn » 01 Jun 2016 16:49

Beheerder schreef:

Vorige week kocht ik een turbo short op de AEX, namelijk eentje van Commerzbank met een stoploss van 507,79 punten en op moment van schrijven een hefboom van 7,4 (ISIN: DE000CR9NQS8). Ik heb pas 1/4 van het beoogde bedrag in deze turbo gestoken en zal pas bijkopen wanneer de AEX telkens 4 à 5 punten hoger gaat dan de 450 punten. Welke turbo short kocht u?

Gaan jullie uit van een langere periode van dalende trends? Of speculeren jullie op Brexit ea 'fenomenen' op KT?
De reden waarom ik dit vraag is simpel: ik probeer te begrijpen en te leren van zij die meer ervaring hebben op de beurs.
Thx!
THE MARKET CAN STAY IRRATIONAL LONGER THAN YOU CAN STAY SOLVENT.

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor besportie » 01 Jun 2016 17:42

Beheerder schreef:

Ik heb een turbo short op Bel20 gekocht, stoploss misschien iets te krap, 3690 punten. Ik heb er niet teveel geld op ingezet. Als ik bijkoop, wordt het een andere turbo short met een hogere stoploss wel.
Turbo long Galapagos, Mithra, Genfit / Turbo short cac 40 nikkei / Aandelen: TherapeuticsMD, Akebia, Agile Therapeutics

besportie
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor besportie » 01 Jun 2016 18:02

fltn schreef:
Beheerder schreef:

Gaan jullie uit van een langere periode van dalende trends? Of speculeren jullie op Brexit ea 'fenomenen' op KT?
De reden waarom ik dit vraag is simpel: ik probeer te begrijpen en te leren van zij die meer ervaring hebben op de beurs.
Thx!

Ik denk niet dat je iets van mij kan leren :lol: Mijn gevoel is aangezien het resultatenseizoen voorbij is, moeten de indexen verder op algemeen economisch nieuws. Gezien de sociale onrusten her en der, mogelijke brexit, renteverhoging speculeer ik op korte termijn op een daling. Ondanks de speculatietaks :x is mijn doel hier korte termijn tenzij andere nieuwe factoren een LT daling verder in de hand werken.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 01 Jun 2016 21:57

@Besportie, die stoploss is niet ver van de huidige stand. Morgen met Draghi kan het wel weer eens volatiel zijn op de beurs, dit is vrijwel elke keer zo. Ik verwacht niet verdere ingrepen op de rente maar de toelichting op het rentebesluit is vaak belangrijker omdat er soms uitspraken worden gedaan voor de komende maanden. Zo uit mijn hoofd is het rentebesluit om 13:45 en om 14:30 de toelichting, even opletten dus voor iedereen met hefboomproducten.

Ik heb trouwens ook niet veel geld in de short maar ik zie het anders, wanneer ik in dit geval een turbo heb met een hefboom van 8 en daar €500 in steek staat dat gelijk aan een investering van €4.000 dus dat kan als snel oplopen met een hogere hefboom. Kort voor het slot in Europa verhoogde ik mijn aantal shorts op de AEX met 70%.

@fltn, het is niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar voor mijn gevoel zijn er niet veel triggers die de beurzen hoger kunnen zetten of het moet nog meer gekkigheid van de centrale banken zijn maar dat geloof ik niet. De Brexit zal misschien nog wat nervositeit geven de komende weken maar ik denk niet dat de Britten uit de EU stappen. Verder nog een redelijke kans op een renteverhoging in de VS en aandelen in het algemeen zijn nu niet zo goedkoop. Een aantal indicatoren die dit aangeven:

Shiller PE ratio:
Shiller PE ratio.png

S&P500 KW ratio:
SP500 PE ratio.png
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 01 Jun 2016 23:45

Oja en nog een kleine aanvulling al is het ondertussen al laat aan het worden, ik krijg ook wat hoogtevrees al zegt dat weinig of de S&P500 total return index niet nog meer kan stijgen.

SP500 total return index.jpg

(excuses voor het beetje offtopic gaan want dit is eigenlijk de plek om de BEL20 te bespreken)
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 02 Jun 2016 15:17

Rentebesluit van de ECB is inmiddels geweest en zoals verwacht geen wijziging. De ECB is ook klaar voor welke uitkomst dan ook van het Brexit referendum, het zou juist opmerkelijk geweest zijn als er anders was gecommuniceerd.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen