De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor Zeus » 07 Apr 2018 11:29

Als de spanningen tussen de VS en China hoog oplopen, kan je ook eens kijken naar een alternatieve hedge.
De VS zijn quasi volledig afhankelijk van China voor rare-earth minerals, die onontbeerlijk zijn voor tech en defensie (denk bv. aan neodymium voor magneten in borstelloze elektromotoren of voor de productie van sterke lasers).

Als China de export van deze mineralen beperkt om zo de Amerikaanse industrie te treffen, kan de prijs wel eens exploderen.

VanEck Vectors Rare Earth/Strat Mtls ETF (REMX)
Maxwell35 liked last!
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Maxwell35
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 32

Berichtdoor Maxwell35 » 07 Apr 2018 12:20

Zeus schreef:Als de spanningen tussen de VS en China hoog oplopen, kan je ook eens kijken naar een alternatieve hedge.
De VS zijn quasi volledig afhankelijk van China voor rare-earth minerals, die onontbeerlijk zijn voor tech en defensie (denk bv. aan neodymium voor magneten in borstelloze elektromotoren of voor de productie van sterke lasers).

Als China de export van deze mineralen beperkt om zo de Amerikaanse industrie te treffen, kan de prijs wel eens exploderen.

VanEck Vectors Rare Earth/Strat Mtls ETF (REMX)

Inderdaad Zeus, ik ben al lang op zoek naar een tracker op de meest essentiële en meest veelbelovende grondstoffen. Kan een alternatief zijn voor individuele aandelen.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 07 Apr 2018 12:30

kan je ook eens kijken naar een alternatieve hedge

Inderdaad Zeus, ik ben al lang op zoek naar een tracker op de meest essentiële en meest veelbelovende grondstoffen. Kan
een alternatief zijn voor individuele aandelen.

Ik weet niet of rare-earth wel op het middenveld speelt, maar dat geheel terzijde. Wat is uw hedge? Zeus zou het kunnen bedoelen als bescherming voor een al aanwezig middenveld. Zakt dat, door Trump, dan kan dit het goedmaken. Een soort meeverdedigende aanvaller. Zonder succesgarantie, maar als mogelijk interessant alternatief voor andere afdekking.

Los daarvan de aanvulling dat de theorie, het hele verhaal, niet eens werkelijkheid hoeft te worden. Het kan gedeeltelijk een soort selffulfilling prophecy worden, omdat het in theorie een zinnig verhaal is. Het is "een" uitweg voor zoekend kapitaal, net zoals onder andere omstandigheden in prijs stijgend goud een soort theoretische vluchtroute met zinnig verhaal is. Zonder dat we ooit met goudklompjes bij AholdDelhaize de boodschappen hebben betaald.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 571

Berichtdoor Karl » 07 Apr 2018 22:40

Altijd (ongevraagd) een mening over anderen of hun beleggingen hebben maar misschien kunnen wij iets van u leren door te laten weten welke aandelen of beleggingen u heeft. Ik heb nog nergens gelezen of u überhaupt iets in portefeuille heeft en vraag mij dan het nut van al dat commentaar af.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 639

Berichtdoor Putbruy » 08 Apr 2018 13:56

in ieder geval kan die dikke pad onze beurszomer volledig verzuren met zijn melagomane acties, economisch gezien had dit jaar alleen maar bullish moeten zijn .
brizbo liked last!
in port : vanalles..

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 626

Berichtdoor sharky » 08 Apr 2018 18:20

Putbruy schreef:in ieder geval kan die dikke pad onze beurszomer volledig verzuren met zijn melagomane acties, economisch gezien had dit jaar alleen maar bullish moeten zijn .

Inderdaad Trump zijn akties zijn niet bepaald beurslievend te noemen .Ik had wel gelezen dat laatste akties op het trade front nu wel even zouden weg blijven tot in de zomer want achter de schermen wordt er wel wat gedaan om een eventueel akkoord te verkrijgen.Trump speelt wel hoog spel en misschien een beetje eigen aan zijn zaken doen als zakenman maar als dit op politiek niveau ook haalbaar is of werkt is nog de vraag.Er is wel nog niks echt beslist gewoon maar zaken op tafel gesmeten maar als de Chinezen zich daarom geroepen voelen om bij te treden is nog de vraag .Laten we hopen dat er nu even wat rust is en geen nieuwe plannen van extra taxen boven water komen en men een dialoog start .Dat zou de boel even kunnen kalmeren.
Waarschijnlijk houden zij ook wel de beurzen in de gaten want eenmaal onrust echt komt dan schrikt men ook investeerders en managers van bedrijven af voor verdere akties .Als wij zo naar de koersen zien laten we hopen dat ook zij dit doen .Trump kan zich waarschijnlijk ook geen verslechtering van het beursklimaat veroorloven want dat zou zeker niet ten goede komen voor hem en hij is al flink onder kritiek.
We zitten momenteel steeds op steun rond de 200 ma lijn en dit is meestal toch een criciale steun .Hopelijk blijft dit zo.
Als ik wat technische analisten lees dan weten ze ook niet goed wat doen momenteel en dat is duidelijk te zien aan het koersverloop met zeer heftige swings.
Inderdaad het beursklimaat economisch is niet slecht enkel spijtig dat zo'n bullebak om de haverklap klappen uit deelt .Hopelijk zitten we met die vent geen tweede ambtstermijn opgezadeld.
Maxwell35 liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 101

Berichtdoor Investor » 09 Apr 2018 08:32

Volatiliteit creëert LT kansen :) laat hem maar uitrazen
Jonge belegger die fundamentele en technische analyse verkiest. Schrijver van boek 'Beleggen met vast verzet' en eigen website.

Zeus
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 303

Berichtdoor Zeus » 09 Apr 2018 08:39

Europa lijkt groen te gaan openen. Toch wel sterk, na de duik van Wall Street afgelopen vrijdag.
Ahold, C&C Group, Deutsche Bank, Dynavax, EVS, Exmar, Flow Traders, Gazprom, Intercept, Noble Corp, OCI, PostNL, Publicis, Roularta, Suez, Synergy, Thrombo, US Silica, Veolia, Yamana Gold

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 467

Berichtdoor Lotus » 09 Apr 2018 12:00

De beurzen vallen mij ook mee na het rood op Wallstreet van afgelopen vrijdag. Reden kan ik niet zo snel vinden, misschien de rentes die wat zijn gedaald?

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 626

Berichtdoor sharky » 09 Apr 2018 13:37

Lotus schreef:De beurzen vallen mij ook mee na het rood op Wallstreet van afgelopen vrijdag. Reden kan ik niet zo snel vinden, misschien de rentes die wat zijn gedaald?

De reden is zoals ik eerder schreef deze
Volgens marktanalist Neil Wilson van ETX Capital lijkt er sprake te zijn van een "klassieke Trump-onderhandeling". "Neem een extreme positie in, om vervolgens een stap terug te doen van dit zogenaamde worst-case-scenario in ruil voor enkele grote concessies". "Desalniettemin zal de markt gevoelig zijn voor het feit dat er een complete handelsoorlog zou kunnen ontstaan", voegde hij toe.

"De kwestie zal waarschijnlijk voorlopig de richting van de financiële markten blijven domineren", verwacht marktanalist Craig Erlam van Oanda.

Men ziet het als een onderhandelingstaktiek dus voorlopig kan nog alles en evenetueel in zijn plooien vallen later vandaar mogelijks het eerder positief sentiment.Zien als het inderdaad goed uit draait komende weken.
14-11-2014 liked last!
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel