De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Maxwell35
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 34

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor Maxwell35 » 05 Apr 2018 13:56

jens_dev schreef:Van Econocom ben ik nooit grote fan geweest wegens het gebrek aan een degelijke vrije kasstroom. Bpost zou ik durven bijkopen. De andere bedrijven volg ik niet. Ik vind dat je wel een vreemde selectie hebt gemaakt. Er ontbreekt een beetje een basis.

Ik ben er nog twee vergeten in mijn selectie zie ik nu:

Ahold Delhaize (19,34€)
X-Fab (8,87€)

Behalve Delhaize zie ik zonet, ben ik er dus in geslaagd om met mijn 7 posities in het negatief te staan :( . Il faut le faire..
Maar goed, ik wacht af. Misschien zit er nog wel verbetering in.
14-11-2014 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Apr 2018 14:14

bpost (26€),
Biocartis (13,1€),
Singulus Technologies (12,8€),
Pharming (1,3 en 1,36€),
Econocom Group (5,95€)

Singulus valt sowieso buiten dat wat ik watch. Verhoudingen vind ik belangrijker dan koersen. Engels voetbal, lange trap vanuit de hopelijk aanwezige keeper of verdediging (bpost misschien, Econocom) naar de offensieve spitsen (2x biotech), die met een hoger risicogehalte de doelpunten zouden moeten scoren. Had gekund, maar is u niet overkomen.

Biotech: overwogen, in aantal regels. Mag, is een constatering van mij; wie weet en heeft u beide topscoorders te pakken. Ik las bij Pharming iets over "hoop", dus succes moet u overkomen.

Singulus: geen mening, pas, neutraal bedoeld. Hooguit de constatering dat een (voor mij) exoot blijkbaar niet een exotisch rendement heeft opgeleverd.

bpost: al behandeld; ik weet niet of bpost het meest aangewezen aandeel is om het verlies op aandelen bpost mee goed te proberen te willen maken; de koersdaling heeft geen louter "technische" oorzaak of zo, en een bedrijfskundig jonge pakjesmarkt vind ik niet per se defensief meer. Ik zou meer spreiden over eveneens recent gedaalde aandelen, waarvan er al enkele zijn genoemd. Onder SUEZ met (verouderde) strategie.

Econocom: al behandeld onder Econocom, waarschijnlijk vlak boven door de moderator verwijderde berichten. Ze hadden beter jarenlang "double digits" groei kunnen beloven en overtreffen, dan jarenlang een onaantrekkelijke belofte doen. Net onder de €7 zat het aandeel misschien in de regio tussen "houden" en "kopen", met verwijzing naar het risico van de belofte. Dat vooraf benoemde risico heeft zich gemateraliseerd, en kan nog jarenlang spelen. Gunstiger dan de belofte kan niet, en onderweg kunnen er zullen er vele impliciete tegenvallers (verwatering, risico) en tegenvallertjes (geen autonome groei) zijn. Ik zou Econocom virtueel adviseren om de domme belofte aan te scherpen tot "double digits" groei, en om behalve het halen van managementdoelen ook eens te berichten of een overname bijdraagt aan de WPA of zelfs aan de groei van de WPA (in plaats van W mag u ook vrije kasstroom lezen).

En de spreiding in tijd, door iemand anders genoemd. Vooral in de aanval, bij (nog) verliesgevend bedrijven. Een aandeel kan per saldo gedaald zijn vanaf de eerste koop, maar sindsdien toch gemiddeld op winst staan: 4 + 1 + 2 + 3 is gemiddeld 2,5, en de laatst bekende koers is 3. Een beetje dat idee. Ik bedoel niet "middelen", of goed geld naar kwaad gooien, maar een vooraf bepaalde strategie die u onder bepaalde omstandigheden toepast.

En, bij een verlies van duizenden dus geen portefeuille van honderden, (re latief veel) meer spreiding, bijvoorbeeld op het lege middenveld en in de verdedinging. Maar ook in de biotech-aanval. Waar Singulus speelt, dat weet ik niet; ik ga dat niet eens bekijken. Zou de beste middenvelder ooit kunnen zijn, maar ik volg al meer dan genoeg spelers.

De nakomertjes: AholdDelhaize reken ik tot de defensie en draagt bij aan de spreiding (en vermoedelijk resultaat), en voor (de voor mij) exoot X-Fab geldt dat wat voor Singulus geldt.
Maxwell35 liked last!

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Apr 2018 15:13

Behalve Delhaize zie ik zonet, ben ik er dus in geslaagd om met mijn 7 posities in het negatief te staan

Econocom staat ook niet meer in het rood...
Maxwell35 liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 634

Berichtdoor sharky » 06 Apr 2018 08:29

Daar is den Trump weer.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... ingen.aspx
Na twee dagen ferm in het groen vandaag waarschijnlijk terug rode cijfers.
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

Warrant
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 67

Berichtdoor Warrant » 06 Apr 2018 10:33

Trade wars hebben nog nooit een voordeel opgeleverd in de geschiedenis, komt enkel miserie van. Je moet toch apendom zijn om dan toch weer dit middel aan te grijpen. Ik hoop dat de big corporations in de US Trump onder druk gaan zetten, dan zal hij wel nog (deels) inbinden.

Het feit dat zo'n orang oetang mijn financiële positie kan beinvloeden is al helemaal wraakroepend.
Top 10: Wirecard, Shopify, The Trade Desk, Umicore, Basic-Fit, Lotus Bakeries, Argen-X, Materialise, Ageas, Alphabet

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 06 Apr 2018 11:07

Warrant schreef:Trade wars hebben nog nooit een voordeel opgeleverd in de geschiedenis, komt enkel miserie van. Je moet toch apendom zijn om dan toch weer dit middel aan te grijpen. Ik hoop dat de big corporations in de US Trump onder druk gaan zetten, dan zal hij wel nog (deels) inbinden.

Het feit dat zo'n orang oetang mijn financiële positie kan beinvloeden is al helemaal wraakroepend.

Wat hij wil bekomen is dat de Chinezen inbinden maar dat kan raar uitpakken als dit nog zo verder door gaat.Dat de Chinezen hun land meer moeten open zetten is wel een feit vraag is ,is deze manier de juiste .

Mijn port doet het redelijk goed nog al denk ik moest dit er niet zijn er wel meer rendement was.Feit is dat de markt extreem op en af gaat waarschijnlijk veel te maken met agressieve traders .Hopelijk duurt dit spel niet te lang.Je ziet dat bij minste teken van kalmte er ferm gekocht wordt dus de beurzen willen wel omhoog.
14-11-2014 liked last!

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 06 Apr 2018 20:49

Vandaag terug een ferme rode streep eraf op de US beurzen.Super volatiel de ene dag t.o.v. de andere .
Las gisteren iets over een beursbelegger van meer dan 80 en dit had hij nog nooit gezien wat zijn commentaar .Had al beurzen zien crashen met vele % maar iets zoals dit is net een ping pong spel met heftig naar beneden maar bij minste soelaas serieus omhoog .Toch m.i. vnml. grote traders en hefboomconstructies aan het spel .Moeilijk positie innemen denk ik want het is niet duidelijk wat de markt nu wil en hoe ze die trade discussie moeten inschatten .
Als men sommige artikels leest is het meer een jennen spel onder grootmachten want veel daden zijn er nog niet tot nu toe .Hopelijk wordt er achter de schermen toch iets meer gedaan dan dit uiterlijke vertoon.

Lijkt zowat op de soap met dat gif met beschuldigingen zonder echte bewijzen .Lijkt precies op klein jongens spel maar dan tussen grote spelers .

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 471

Berichtdoor Lotus » 06 Apr 2018 22:54

Ik wil niet te pessimistisch klinken maar zet de grafiek van de S&P500 eens op 1 jaar en zoek de afbeelding van een bubbel op. Vergelijk ze met elkaar en er zijn gelijkenissen. Misschien dat iemand ze onder elkaar kan plaatsen?

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 07 Apr 2018 09:16

Lotus schreef:Ik wil niet te pessimistisch klinken maar zet de grafiek van de S&P500 eens op 1 jaar en zoek de afbeelding van een bubbel op. Vergelijk ze met elkaar en er zijn gelijkenissen. Misschien dat iemand ze onder elkaar kan plaatsen?

Bubbel misschien niet echt maar momenteel wel heftige reacties na een rustig 2017 .Moest de trade war er niet zijn ik denk dat we terug hoger stonden maar er is pak onrust omdat men nog geen klare kijk heeft hoe dit gaat aflopen.Volgens ik eens las is Trump zijn taktiek de zaken vrij hard opstellen om dan te kunnen onderhandelen aan minder strenge voorwaarden maar vooral om tot een deal te komen.Vraag is zijn de Chinezen bereid tot een deal en dus ook toegevingen te doen.
Hier zijn paar grafieken van 1 ,5 en 10 jaar.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 07 Apr 2018 09:17

10 jaar grafiek

moest men daar een gemiddelde trendlijn in tekenen dan lijkt de grafiek op zich niet echt abnormaal.Huidige correctie is misschien niet slecht om wat stoom af te laten.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.