De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
Gray
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 209

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor Gray » 09 Feb 2018 21:49

Wat een rollercoaster...
De DOW is 20.000 punten op en neergegaan deze week
GG Goldcorp, GFI Goldfields, AGFB Agfa, PSX Phillips 66, HFC HollyFrontier Corp, DECB Deceuninck, BABA Alibaba Group

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 520

Berichtdoor sharky » 09 Feb 2018 22:07

Misschien een lichtpuntje.
De Dow is deftig opgeveerd tegen einde .
Zulks type candle zie ik graag verschijnen en duiden dikwijls een mogelijke bodemvorming aan.De zogenaamde hammer candle met lange onderwieken.
Na opening nog een deftige run omlaag om dan terug deftig op te veren.Duidt op kopers die vanaf dan terug in de markt komen .Zijn ook netjes in de 23500 zone beland waar ik een eventuele bodem zag komen .Volgende week kan beetje rebound komen .
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
timborius liked last!
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 571

Berichtdoor Putbruy » 10 Feb 2018 17:33

toch blijf ik beducht voor alweer een 'zwakke zomer' zoals vorig jaar..als mijn huidige bescheiden doelen worden gehaald neem ik een pauze
in port : vanalles..

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 10 Feb 2018 20:16

Putbruy schreef:toch blijf ik beducht voor alweer een 'zwakke zomer' zoals vorig jaar..als mijn huidige bescheiden doelen worden gehaald neem ik een pauze

Ja zou best kunnen .Beste zou zijn wat zijwaarts bewegen met wat ups en downs .Nu komen er meer cijfers aan en die kunnen wat sterkte brengen misschien .Europese bedrijven zijn m.i. toch wat minder sterk gestegen dan de US bedrijven maar hier is men minder geneigd om zulke k/w's te betalen .Eigenlijk is het algemeen beeld verre van slecht en doet de economie het vrij goed enkel er zit wat bibber in wat de rente betreft nu .Is zo'n beetje een dubbel gevoel dat t.o.v. verleden jaar waar men minder met de rente in zijn hoofd zat .Toch kan er mits wat sterke cijfers komende ietwat steun komen m.i.

Natuurlijk kijken wij hier meestal ook naar de overkant en als het daar wat minder gaat zit de klad er hier ook in.Toch denk ik niet dat we nu moeten spreken van een bear trend direct .Ik ben benieuwd voor volgende week maar gok toch op beetje groen te zien en wat herstel .

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 531

Berichtdoor Karl » 10 Feb 2018 20:49

Sharky ik vond het eerder ook opvallend dat in Amerika de koersen hoger oplopen en dat aandelen daar vaak duurder zijn als men kijkt naar bijvoorbeeld koers winst verhouding. Maar met de ontwikkeling van de dollar zal dat een positieve invloed hebben voor Amerikaanse bedrijven. Trump doet al zijn best met protectionisme maar dan is er nog de goedkopere dollar die in het voordeel is voor Amerikaanse bedrijven in vergelijking met concurrentie buiten Amerika.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor sharky » 10 Feb 2018 22:51

Karl schreef:Sharky ik vond het eerder ook opvallend dat in Amerika de koersen hoger oplopen en dat aandelen daar vaak duurder zijn als men kijkt naar bijvoorbeeld koers winst verhouding. Maar met de ontwikkeling van de dollar zal dat een positieve invloed hebben voor Amerikaanse bedrijven. Trump doet al zijn best met protectionisme maar dan is er nog de goedkopere dollar die in het voordeel is voor Amerikaanse bedrijven in vergelijking met concurrentie buiten Amerika.

Ja normaal zou het feest nog niet over moeten zijn .Het heeft mogelijks wat tijd nodig eer beleggers terug wat vertrouwen op pikken na de toch wel zeer lange rustige periode .
Maar periodes met stijgende rente kunnen ook stijgende beurzen hebben tot er ergens een omslagpunt komt en dat is er toch nu nog niet m.i.

Karl
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 531

Berichtdoor Karl » 12 Feb 2018 23:32

Stijgende rente is maar beperkt, bekijk eens over de laatste 10 tot 20 of zelfs 30 jaar. Soms verbaas ik mij dat rentes al zo lang veel dalen.
Nyrstar Engie Euronav KBC Galapagos Acacia ABN Amro

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2757

Berichtdoor jens_dev » 13 Feb 2018 10:31

Beperkt hier in Europa ja (0,7% à 1%). In de VS zitten ze echter al aan 2,8% terwijl de aandelenmarkten daar sowieso al een pak duurder zijn. Bij een rente van pakweg 3% - en zeker vanaf 3,5% - gaan de aandelenmarkten het serieus moeilijk krijgen. Denk niet dat de volatiliteit achter de rug is, ook al noteert de VS al 2 dagen groen.
Never waste a good crisis

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1833

Berichtdoor Beheerder » 13 Feb 2018 11:00

Ik plaatste het deze ochtend ook al bij de AEX vandaag omdat er een 'discussie' was dat sommigen indexen zoals de AEX en BEL20 nog niet op de hoogste niveaus ooit staan. De BEL20 en AEX zijn geen herbeleggingsindexen dus dan moeten beleggers kijken naar de Total Return index. Een grafiek van de BEL20 Total Return index om te laten zien dat deze nu nog ongeveer 10% boven de top van 2007 ligt:

BEL20 total return index.jpg
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2757

Berichtdoor jens_dev » 13 Feb 2018 11:04

Los van dat total return gedoe, is de vraag of een index, waarvan de samenstelling voortdurend verandert, al dan niet op zijn hoogste niveau ooit staat, nietszeggend voor het toekomstig verloop van die index.

What is 'Anchoring'
Anchoring is the use of irrelevant information as a reference for evaluating or estimating some unknown value or information.
Never waste a good crisis