De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
pieterjan28
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 5

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor pieterjan28 » 08 Feb 2018 20:37

sharky schreef:
mikske schreef:
Steinway schreef:
Karl schreef:Paniek om niets en terug naar de orde van de dag? In Amerika ook nog een akkoord over het schuldenplafond dus een trigger voor verdere daling minder.

Toch heel veel weer serieus in het rood. Heb mij laten vangen door gisteren voor sommige aandelen opnieuw in te stappen.
t'ja, voorspelt al weer niets goeds voor morgen. Morgen weer knalrode koersen.

Mij verwonderd het niet at we terug een rode dag hebben.Feitelijk zouden de US beurzen nog terug kunnen naar hun 200 daags gemiddelde lijnen en die liggen nog pak lager .Waarschijnlijk hebben er na de klim van gisteren nog een pak eieren voor hun geld gekozen en verkocht.
Wel terug te zien dat alhoewel de europese beurzen en pak aandelen niet echt overdreven weg zijn gelopen van hun 200 daags gemiddelde en er nu terug rond zitten toch zo zwaar reageren op de USA indexen waar die stukken meer overkocht waren .
afwachten wat de eindstand is vandaag en als we eventueel een rebound zien op laagste koers deze week.
Februari zullen nu ook meer bedrijven cijers bekend maken en dat kan wat steun bieden.
Na vele maanden bijna een zeer rustige beurs is de onrust wel terug aan het komen al moet alles nog blijken als dit terecht is .Met nu een tendens van toch hoger klimmende rente wordt het wel wat moeilijker al denk ik niet dat we nu een bear trend gaan beginnen .

inderdaad, was ook de reden waarom ik niet bijgekocht heb, alle ogen staan op wall street gericht, en die zijn de laatste maanden erg zwaar gestegen, en door die daling verwacht ik ook meer winstnemingen de komende maanden

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1756

Berichtdoor Beheerder » 08 Feb 2018 22:20

Amerikaanse beurzen sloten op het laagste niveau van de dag met verliezen rond de 4%. DAX en AEX futures noteerden om 22:00 ongeveer -1% en -1,5% ten opzichte van het slot van Europa.
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 503

Berichtdoor sharky » 08 Feb 2018 22:30

Enige punt waar ik op focus nu is voor de Dow de 23500 zone waar we vorig jaar november ,december blijven hangen zijn .Ergens zou er een rebound moeten zitten .
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Aegon ,,Ahold,Colruyt,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 08 Feb 2018 22:36

Ik heb het nu niet bij de hand maar volgens mij ligt de MA200 (200 daags gemiddelde) nog redelijk wat lager dan de koersen van nu. In Europa zijn de indexen er al doorheen gezakt maar de focus ligt nu op de VS aangezien deze beurzen leidend zijn.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2697

Berichtdoor jens_dev » 08 Feb 2018 22:43

Steinway liked last!
Never waste a good crisis

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 503

Berichtdoor sharky » 08 Feb 2018 23:11

Beheerder schreef:Ik heb het nu niet bij de hand maar volgens mij ligt de MA200 (200 daags gemiddelde) nog redelijk wat lager dan de koersen van nu. In Europa zijn de indexen er al doorheen gezakt maar de focus ligt nu op de VS aangezien deze beurzen leidend zijn.

Als deze chart klopt moet er nog zo'n 1000 punten af .Als dit nu direct zal gebeuren is afwachten .Morgen zie ik nog mogelijks een test van de 23500 en dan misschien opveren een beetje .Maar zoals net geschreven dat zijn computers meestal die zulke verkopen in gang steken .
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Aegon ,,Ahold,Colruyt,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Beheerder
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Beheerder » 08 Feb 2018 23:24

Dat het merendeel van de transacties computergestuurd is maakt de beurzen kwetsbaar. Dan nog eens in combinatie met bijvoorbeeld de populariteit van ETF's. Mooie producten maar met computers die op til slaan en beginnen te verkopen versterken die een daling nog meer. In plaats van bepaalde aandelen die dalen en anderen die het deels kunnen compenseren zijn het veel samengestelde mandjes met aandelen uit een index die ineens op de markt worden gegooid.

Wie de tijd heeft en interesse heeft zou bijvoorbeeld onderstaande video op YouTube kunnen bekijken:

https://www.youtube.com/watch?v=86g4_w4j3jU&t=68s

Op 6 mei 2010 vond er een flashcrash plaats en uit onderzoek bleek dat het grootste deel van de orders te herleiden waren naar ETF's:

https://www.investopedia.com/articles/e ... -crash.asp

Sinds 2010 is de populariteit van ETF's alleen maar verder toegenomen.
brizbo liked last!

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Berichtdoor timothy v » 08 Feb 2018 23:26

ik zie toch al een aantal aandelen die nabeurs terug flink in het groen staan op nasdaq.

doorwinterd
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 232

Berichtdoor doorwinterd » 09 Feb 2018 01:10

Beheerder schreef:Dat het merendeel van de transacties computergestuurd is maakt de beurzen kwetsbaar. Dan nog eens in combinatie met bijvoorbeeld de populariteit van ETF's. In plaats van bepaalde aandelen die dalen en anderen die het deels kunnen compenseren zijn het veel samengestelde mandjes met aandelen uit een index die ineens op de markt worden gegooid.

Dan zou je de oorzaak van de aanhoudende stijgingen ook daar kunnen leggen.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 295

Berichtdoor 14-11-2014 » 09 Feb 2018 05:23

Dan zou je de oorzaak van de aanhoudende stijgingen ook daar kunnen leggen.

En de kans op koopjes. Er zou immers héél even irrationeel veel verkocht worden, zodat de beurs door koopjesjagers weer zeer snel naar het vorige niveau zou moeten opveren.

Dat laatste gebeurt niet, door de fundamentele oorzaken. Computerhandel is niet de oorzaak van lagere groeiverwachtingen, ontstaan zonder genoeg speriding in tijd voor een zachtere landing. Het effect is ook wereldwijd en beursbreed.

Flash (korte tussenspurt) crash (lange nasleep) is sowieso een gezochte Amerikaanse stijl, compleet met een artikel dat met een suggestieve, sensationele vraag begint. Die vaak onbeantwoord blijft in zo'n artikel.

Circuit breakers zijn behoorlijk effectief, ook zonder handelende of ingrijpende computers. Vergelijk het met een opstootje, waar iemand even tussenbeide komt om te vragen wat er aan de hand is. Vrede niet gegarandeerd en ook geen doel, laat staan wereldvrede, maar de kans op een massale vechtpartij wordt een pak kleiner.