De BEL 20 vandaag

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1125

Re: De BEL 20 vandaag

Berichtdoor jean de florette » 08 Dec 2017 10:15

KBC stijgt bijna 3% (3!!!), en al waar het hier over gaat is biotechnologie (6 laatste posts op 7), waar amper iets verdiend wordt.
Raar forum......
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes

Revenge 2
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor Revenge 2 » 09 Dec 2017 11:31

jean de florette schreef:KBC stijgt bijna 3% (3!!!), en al waar het hier over gaat is biotechnologie (6 laatste posts op 7), waar amper iets verdiend wordt.
Raar forum......

Wat is daar raar aan ?

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 433

Berichtdoor Lotus » 09 Dec 2017 12:19

In zekere zin is het wel raar dat veel hier graag de risico's opzoeken, kijk naar Nyrstar, Option en biotechs. Ik weet 100% zeker dat de meeste gokkers daarin verlies hebben want ze willen allemaal binnen enkele jaren binnen zijn en de realiteit is dat de meesten een verlies hebben. Rendement trekt natuurlijk aan maar ze vergeten vaak dat risico hoger is bij een kans op meer rendement.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 534

Berichtdoor sharky » 10 Dec 2017 17:59

Lotus schreef:In zekere zin is het wel raar dat veel hier graag de risico's opzoeken, kijk naar Nyrstar, Option en biotechs. Ik weet 100% zeker dat de meeste gokkers daarin verlies hebben want ze willen allemaal binnen enkele jaren binnen zijn en de realiteit is dat de meesten een verlies hebben. Rendement trekt natuurlijk aan maar ze vergeten vaak dat risico hoger is bij een kans op meer rendement.

Tja ik versta het eigenlijk ook niet goed wie nog poen wil steken in Option.Waarschijnlijk gasten die maar paar eurokes kunnen missen en eens snel gokje willen wagen .Jaren geleden toen Option nog maar recent op de beurs was en de technologie dan nog maar pas werd ondersteund door de operators had ik dat ook gekocht aan een 5 € maar toen zat de groei er nog maar pas in.Heb daar verschillende trades mee gedaan tot rond de 90 € en dan zat er zoveel opgeblazen lucht in dat ik er af ben gebleven.Heb daar wel een dikke BMW aan verdiend toen maar het werd snel duidelijk dat het bergaf ging gaan mits men deze techologie rechtstreeks in de laptops inbouwde en ook de chinese Huawei hun het vuur aan de schenen legde.Ik zat toen veel op dat forum ook en ken persoonlijk een pak gasten die daar enorm veel geld zijn verloren na eerder op grote winsten gestaan te hebben.

Ik blijf liever in de traditionele waarden met een lange track record en het is dan nog opletten geblazen .Enige aandeel die ik nu als speculatie nog heb is Galapagos .Maar biotech is inderdaad ook zuiver speculatie met hoop op een eventuele doorbraak .
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 594

Berichtdoor wimvd » 10 Jan 2018 07:46

Na een lange tijd treuzelen is de BEL20 dan toch vlot boven de 4000 punten geraakt. Even geschiedkundig toch opmerken dat we nu op een 10-jaar high staan. Nooit gedacht ook dat Trump zo goed ging zijn voor de beurzen. De grote vraag is wanneer de grote beurscrash eraan komt. Ik merk in het bedrijfsleven dat sinds vorig jaar de economie daadwerkelijk aantrekt. Dus wellicht is die grote crash nog niet voor meteen. Toch ben ik - zoals al jaren - op mijn hoede. Want die dag komt zeker. Gratis geld drukken zal niet ongestraft blijven.
In port: Shell (€17,95), Befimmo (€51,5), Proximus (€23,05), Euronav (€3,87), Intervest (€22,32), QfG (€6,89), bpost (€16,67)
Cut your losses and let your winners run

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 581

Berichtdoor Putbruy » 10 Jan 2018 14:52

mogelijk komen er bij deze stijgende economie wat renteverhogingen dit jaar, altijd goed voor een dip :)
in port : vanalles..

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 534

Berichtdoor sharky » 10 Jan 2018 19:07

wimvd schreef:Na een lange tijd treuzelen is de BEL20 dan toch vlot boven de 4000 punten geraakt. Even geschiedkundig toch opmerken dat we nu op een 10-jaar high staan. Nooit gedacht ook dat Trump zo goed ging zijn voor de beurzen. De grote vraag is wanneer de grote beurscrash eraan komt. Ik merk in het bedrijfsleven dat sinds vorig jaar de economie daadwerkelijk aantrekt. Dus wellicht is die grote crash nog niet voor meteen. Toch ben ik - zoals al jaren - op mijn hoede. Want die dag komt zeker. Gratis geld drukken zal niet ongestraft blijven.

Ja dat is de grote vraag wanneer het omslagpunt er aan komt.Ik denk ook niet voor meteen want we kunnen niet naast de feiten kijken dat het economisch plaatje voorlopig er vrij goed bij ligt en in Europa is men nog niet begonnen met renteverhogingen .Ik denk ook dat we niet echt een plotse ommekeer zullen zien maar mogelijks een afbuiging van de toppen en dan omlaag in schijfjes .Tenzij er zich een event voordoet zoals destijds met het gesjoemel in de banken.
Het blijft altijd koffiedik kijken natuurlijk en het valt op dat op forums er toch redelijk wat mensen mee bezig zijn.Waarschijnlijk ook al wat gevorderde beleggers zoals ik ook die al paar crashkes hebben zien gebeuren .
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1897

Berichtdoor Beheerder » 10 Jan 2018 19:14

Een 10 jaar high voor de BEL20 geeft een vertekend beeld, daar is dan ook al 10 jaar dividend uit gestroomd. Bekijk de BEL20 total return index en dan ziet u dat er al langere tijd records worden gebroken.
wimvd liked last!
Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 581

Berichtdoor Putbruy » 12 Jan 2018 09:04

Misschien niet direct het juiste tpoic, maar wie ondervindt ook problemen de laatste tijd met de Bincksite ? op drukkere momenten draait die precies superlangzaam, enorm irriterend als je kort op de bal wil spelen :?
in port : vanalles..

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 1897

Berichtdoor Beheerder » 12 Jan 2018 09:11

Voor vragen of informatie kunt u rechts bovenaan de pagina op contact klikken