De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

EarthNvstr1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 44

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door EarthNvstr1 »

Eigenlijk was het als grap bedoeld :D

Maar nu je toch over een breed gespreide ETF begint...
Waarom VWRL (dis) ipv VWCE (acc) ?

ESG tilt vind ik ok, geen securities lending vind ik goed. Is voorlopig nog klein, maar ik vermoed dat die wel snel zal groeien.
Bedenkingen bij deze ETF en/of mijn idee ? (ik heb nog geen ETFs en zou liefst slechts 1 ETF gebruiken)

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5459
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

En wederom nieuwe records voor de Amerikaanse beurzen:

Dow Jones +0,9%
S&P500 +1,11%
Nasdaq +1,31%
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 741

Bericht door sjos »

Beheerder schreef:
15 apr 2021 22:25
En wederom nieuwe records voor de Amerikaanse beurzen:

Dow Jones +0,9%
S&P500 +1,11%
Nasdaq +1,31%
Boerenwaarheid: hoe hoger je gaat hoe dieper je kan vallen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Begin dit jaar deden analisten voorspellingen voor de S&P500 en Nasdaq die inmiddels al ruim gehaald zijn. Een bijzondere tijd waarbij stimulus vanuit de centrale banken en de zeer lage rente een grote impact hebben op de beurs. Niemand die het kan voorspellen maar of dit lang houdbaar is ik betwijfel het.

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 233

Bericht door mulder »

Geld is niks meer waard dus wie weet gaat het nog wel een eindje hoger.

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 197

Bericht door Jelle R »

Beheerder schreef:
16 apr 2021 12:46
Begin dit jaar deden analisten voorspellingen voor de S&P500 en Nasdaq die inmiddels al ruim gehaald zijn. Een bijzondere tijd waarbij stimulus vanuit de centrale banken en de zeer lage rente een grote impact hebben op de beurs. Niemand die het kan voorspellen maar of dit lang houdbaar is ik betwijfel het.
Als je alleen al naar de RSI kijkt staan alle Westerse beurzen flink overgewaardeerd. DAX zit op de daggrafiek al kort tegen de 80 en de CAC40 heeft deze waarde vandaag zelfs al bereikt. Voor hogere waarden moeten we al teruggaan naar eind 2017. Op maand - en weekgrafiek bereikt de AEX zelfs de hoogste waarde sinds mei 2017, oftewel 4 jaar geleden (!!!). Bij de meeste Europese indices is het al sinds 19 maart geleden dat er een verlies van <-0,50% werd geleden.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1796

Bericht door USSENTERPRISE »

mulder schreef:
16 apr 2021 13:26
Dat is het wonderlijke : er is weinig consumenteninflatie maar wel een grote asset inflatie (aandelen, vastgoed, grondstoffen). Je zou denken dat die twee op elkaar zouden inwerken.

Beheerder
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Uiteindelijk zullen de grondstofprijzen worden doorgerekend aan de consument en er is ook verborgen inflatie zoals de huizenprijzen. Dat rekenen ze niet mee terwijl voor bijna iedereen de grootste uitgave de woning is. Overigens hebben de woningprijzen ook wel tekenen van bubbelvorming of komt het omdat elke euro en dollar minder waard wordt? :think:

Jelle R
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 197

Bericht door Jelle R »

USSENTERPRISE schreef:
17 apr 2021 11:38
mulder schreef:
16 apr 2021 13:26
Dat is het wonderlijke : er is weinig consumenteninflatie maar wel een grote asset inflatie (aandelen, vastgoed, grondstoffen). Je zou denken dat die twee op elkaar zouden inwerken.
Één van mijn beste vrienden is samen met zijn vader zaakvoerder van een beddenbedrijf. Hij vertelde mij onlangs dat de producenten van matrassen hun grondstoffenprijzen al met 40-50% zagen stijgen die op hun beurt aan de bedden - en matrassenverkopers een 20% hogere prijs doorrekent. Uiteindelijk zwakt dit af naar 0% stijging voor de consument. De producent in kwestie vraagt zelfs aan mijn maat dat ze niet te veel ineens bestellen vanwege de forse stijging van de kosten. Je vraagt je inderdaad af hoe lang zoiets nog kan blijven duren.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1796

Bericht door USSENTERPRISE »

Beheerder schreef:
17 apr 2021 11:48
Uiteindelijk zullen de grondstofprijzen worden doorgerekend aan de consument en er is ook verborgen inflatie zoals de huizenprijzen. Dat rekenen ze niet mee terwijl voor bijna iedereen de grootste uitgave de woning is. Overigens hebben de woningprijzen ook wel tekenen van bubbelvorming of komt het omdat elke euro en dollar minder waard wordt? :think:
De grote bedragen die de overheden in de economie pompen worden duidelijk niet gebruikt voor consumptieve uitgaven. De Belgen hebben bijvoorbeeld 45 miljard EUR bijkomend gespaard in 2020. Daarom stijgen de consumptieprijzen niet maar de activaprijzen des te meer.

Plaats reactie