De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door sword1 »

Blijkbaar is Warren Buffett al een tijdje grote paketten aandelen van BanK Of America & Apple aan het verkopen. Ik zou kunnen aannemen dat hij zijn cashpositie wil aansterken, maar waarom enkel deze 2 aandelen?

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2103

Bericht door USSENTERPRISE »

sword1 schreef: ↑
12 nov 2024 19:18
Blijkbaar is Warren Buffett al een tijdje grote paketten aandelen van BanK Of America & Apple aan het verkopen. Ik zou kunnen aannemen dat hij zijn cashpositie wil aansterken, maar waarom enkel deze 2 aandelen?
Omdat het zijn grootste posities zijn die zwaar wegen in zijn portefeuille. Hij is er niet gerust in.
Tot nu toe was deze afbouw een slecht idee.
We zullen zien wat 2025 brengt ….

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 175

Bericht door de Senacour »

Die inport taxen worden betaald door diegene die het produkt aankopen, dit zou nog onverwachte gevolgen kunnen hebben, ik weet niet hoeveel onderdelen v/e Smartphone bijv. worden gemaakt in China, of de grondstoffen zelf komen uit China. Daardoor zou zo een toestel echt wel veel duurder kunnen worden, hetzelfde met een tv bijv. of een waterkoker of microwave. Er zijn honderden voorbeelden van>

Ja zelfs de rode petjes met de slogan van Trump op worden in China gemaakt en gekocht door de Trump partij.
Ik geloof dan ook sterk in het verhaal dat dit zal zorgen voor een enorme inflatie zo een inport taxen kunnen heel vlug worden ingezet, het bouwen v/e vestinging in de US gaat veel trager gaan, dus ja inflatie alom .

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 950

Bericht door sjos »

de Senacour schreef: ↑
13 nov 2024 09:27
Die inport taxen worden betaald door diegene die het produkt aankopen, dit zou nog onverwachte gevolgen kunnen hebben, ik weet niet hoeveel onderdelen v/e Smartphone bijv. worden gemaakt in China, of de grondstoffen zelf komen uit China. Daardoor zou zo een toestel echt wel veel duurder kunnen worden, hetzelfde met een tv bijv. of een waterkoker of microwave. Er zijn honderden voorbeelden van>

Ja zelfs de rode petjes met de slogan van Trump op worden in China gemaakt en gekocht door de Trump partij.
Ik geloof dan ook sterk in het verhaal dat dit zal zorgen voor een enorme inflatie zo een inport taxen kunnen heel vlug worden ingezet, het bouwen v/e vestinging in de US gaat veel trager gaan, dus ja inflatie alom .
Die dure smartphone in de VS zou men dan veel goedkoper kunnen kopen in Mexico. Waar verstop je die in je auto?
Nog zo'n gedacht: Elon Musk leider van een nieuwe overheidsdoelmatigheidsdivisie mag eerst zijn tanden stuk bijten op de Belgische administratie. Vanquickenborne gaat hem helpen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2090

Bericht door jean de florette »

Wall Street houdt vandaag de deuren gesloten vanwege Thanksgiving.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Plaats reactie