De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 463

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door Naz-T »

HowToLoseMoney schreef: ↑
29 okt 2023 14:14
@de Senacour: maar toch is de impact op de Belgische beurs veel groter dan op de andere Europese beurzen. Ik ben altijd een fervent voorstander geweest om lokaal te investeren, maar het laatste jaar heeft dit totaal niet gerendeerd. Zelfs als bedrijfsresultaten goed zijn, en ook de outlook positief is zie je dat momenteel niet vertaald in mooie koersreacties, en al zeker niet een paar dagen na die resultaten.

In elk geval, mijn plan voor de komende maanden is om meer te proberen diversifiëren naar andere markten, want de Brusselse beurs is me nu echt wel te pessimistisch…
Of het is net nu de moment om lokale aandelen te kopen aangezien ze laag staan tov de rest. Dit wil namelijk zeggen dat het herstelpotentieel hoger ligt.
Ik koop vooral locale aandelen bij en internationale etf's.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 847

Bericht door sjos »

de Senacour schreef: ↑
29 okt 2023 09:26
Totale onzekerheid over alles en nog wat:
Wat gebeurt er in de US?? komen er nog rente verhogingen of is het gedaan, en zal de economie het kunnen houden??harde of zachte landing.??
Oekraine hoe moet het verder?? het is nu iedereen duidelijk dat de Russen nog heel wat voorraden hebben.

En de zaak Israel-Hamas daar is het gewoon de vraag of het zal uitbreiden of niet, ik kijk dan vooral naar Iran en de Straat van Hormuz waarvan Iran de bewaker is, en men bijgevolg ook kan blokkeren wanneer men wil .
Hesbolah is ook wel een factor maar uiteindelijk zijn die niet sterk genoeg om Israel aan te pakken maar het Risico is dat Iran zich gaat moeien en Acties onderneemt.
Vergeet niet om ook te kijken naar Turkije. Erdogan wil de vergane glorie terug.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1760

Bericht door jean de florette »

D'er zijn toch wat exits van de beurs. Telenet, Euronav in beweging, Exmar. Tekens dat de beurs goedkoop wordt.
Zijn ook wat beursrampen, zoals een recticel, na een afgewezen bod. Dat is niet altijd slim... Nog los van de biofarma en crescents. Flutaandelen.
Maar kwaliteit, van Abi, Ageas, tot ucb, Umi, ... toch niet duur meer.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 42

Bericht door dividendbaron »

Waarom zou je beperken enkel tot Belgische aandelen? Zie er geen reden toe !
Behalve voor een dividendbelegger die puur voor het dividend gaat.Slechts éénmaal belastingen te betalen.
En dan nog kun je er de britse beurs erbij nemen (geen dividendbelasting in UK)

jean de florette
Forum elite
Forum elite

dividendbaron schreef: ↑
29 okt 2023 22:45
Waarom zou je beperken enkel tot Belgische aandelen?...
Heb je gelijk in natuurlijk. Maar dan zijn er veel betere bronnen beschikbaar dan dit toch wel Belgische forum.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 135

Bericht door de Senacour »

Je kan ook Belgische aandelen aankopen die niet in Brussel genoteerd staan, ik weet er een die op Nadaq is genoteerd, maar ik denk dat er ook zijn die op de Franse of Duitse beurs noteren.

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84

Bericht door 11111yes11111 »

Geen idee waar dit te plaatsen maar waar is het d'ieteren onderwerp naartoe?
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext
Buy and hold

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 847

Bericht door sjos »

Veronique schreef: ↑
15 nov 2023 10:35
Berkshire neemt afscheid van General Motors en Johnson & Johnson
Bron: De Aandeelhouder De Aandeelhouder15 november 2023, 09:14

(ABM FN) Berkshire Hathaway heeft in het derde kwartaal zijn belangen in General Motors en Johnson & Johnson verkocht. Dit bleek uit documenten die het investeringsvehikel van Warren Buffett indiende bij toezichthouder SEC.

Ook werden kleinere posities verkocht in Procter & Gamble, Mondelez International en UPS, terwijl de belangen in onder meer Amazon.com, Chevron en HP werden verkleind.

In totaal verkocht Berkshire voor 7 miljard dollar aan aandelen, terwijl het voor 1,7 miljard dollar aandelen kocht. Tot en met september verkocht de investeerder dit jaar per saldo al voor meer dan 23,6 miljard dollar aan aandelen, terwijl in dezelfde periode een jaar eerder nog voor 48,9 miljard dollar werd gekocht.

Aan het einde van het derde kwartaal bestond de portefeuille van Berkshire voor 78 procent uit aandelen van Apple, Bank of America, American Express, Coca-Cola en Chevron.

Berkshire eindigde het kwartaal met 157 miljard dollar aan cash, circa 10 miljard meer dan een kwartaal eerder. Ook werd er voor 1,1 miljard dollar aan eigen aandelen ingekocht.
"In totaal verkocht Berkshire voor 7 miljard dollar aan aandelen, terwijl het voor 1,7 miljard dollar aandelen kocht. Tot en met september verkocht de investeerder dit jaar per saldo al voor meer dan 23,6 miljard dollar aan aandelen, terwijl in dezelfde periode een jaar eerder nog voor 48,9 miljard dollar werd gekocht."

Die zien de toekomst dus niet rooskleurig in.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

11111yes11111 schreef: ↑
15 nov 2023 14:46
Zowat alle draadjes waar dit jaar nog niets gepost werd zijn verwijderd. Mocht je daar behoefte aan hebben, kan je steeds zelf een nieuw draadje d'Ieteren opstarten.

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 84

Bericht door 11111yes11111 »

jean de florette schreef: ↑
15 nov 2023 17:24
11111yes11111 schreef: ↑
15 nov 2023 14:46
Zowat alle draadjes waar dit jaar nog niets gepost werd zijn verwijderd. Mocht je daar behoefte aan hebben, kan je steeds zelf een nieuw draadje d'Ieteren opstarten.
Bedankt voor de reactie !
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext
Buy and hold

Plaats reactie