De beurs vandaag / Markten live
Re: De beurs vandaag / Markten live
German broker flatexDEGIRO open to takeover by U.S. or Asian company | Reuters https://www.reuters.com/markets/deals/g ... 023-10-19/
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Aantal woonkredieten op laagste niveau in bijna twintig jaar https://vrtnws.be/p.dLqOoJ0WV
Voka: 'De economische toestand verslechtert zienderogen' | De Tijd https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 01055.html
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1904
Dat is net de bedoeling van de ECB (en de FED). Via de hogere rente streven ze naar lagere economische groei. Het is de enige manier om de inflatie naar 2 % te brengen. Geen cadeau voor de beurskoersen natuurlijk.Maximus schreef: ↑23 okt 2023 15:10Voka: 'De economische toestand verslechtert zienderogen' | De Tijd https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 01055.html
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 135
Met de stijgende olieprijzen word het toch nog een moeilijke zaak, rente nog eens verhogen met de kans dat de economie om zeep gaat? het word een heel moeilijke evenwichtsoefening.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1904
Liever een recessie dan hoge inflatie. Dat moet het motto van de ECB zijn.
Die reactie is er sinds gisteren heel duidelijk. De bevelhebber van het Israelische leger heeft een boodschap laten uitzenden via tv-kanalen dat dringend het Noorden van Gaza en Gaza-stad moeten ontruimd worden. Dit in het Engels uiteraard (niet in het Arabisch). Maakt ook niets uit, want daar de elektriciteit is afgesloten kan niemand de tv opzetten. Ook via smartphones lukt het niet want internet ligt plat. Toch vriendelijk van die man.de Senacour schreef: ↑09 okt 2023 08:59De aanval is zeer goed georganiseerd, en men is er nu al zeker van dat Iran hier een zeer belangrijke rol heeft.
Wat zien we?? de olieprijzen gaan terug omhoog er is nog geen paniek maar israel zal zeker en vast reageren.
De vertegenwoordiger van Israel bij de UNO bakt het nog bruiner: de terroristen zijn geen mensen, maar beesten (letterlijk "they are not humans, but beast). Een opmerkelijke toespraak, hoewel hij de term "Untermenschen" niet gebruikt heeft. Die is wat beladen, maar de mening blijft hetzelfde. Uitroeien dat zooi.
Een Child Focus zou het in dit bezet gebied van Palestina moeilijk hebben: veel vermiste kinderen kinderen, maar ze zijn onder het puin moeilijk te vinden. En als de lijken gevonden worden, kunnen die kinderen moeilijk geidentificeerd worden, want ook de ouders en verwanten zijn dood.
Gelukkig moeten wij Belgen ons enkel bekommeren of dit een invloed gaat hebben op de Beurzen morgen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
-
- Forum veteraan
Totale onzekerheid over alles en nog wat:
Wat gebeurt er in de US?? komen er nog rente verhogingen of is het gedaan, en zal de economie het kunnen houden??harde of zachte landing.??
Oekraine hoe moet het verder?? het is nu iedereen duidelijk dat de Russen nog heel wat voorraden hebben.
En de zaak Israel-Hamas daar is het gewoon de vraag of het zal uitbreiden of niet, ik kijk dan vooral naar Iran en de Straat van Hormuz waarvan Iran de bewaker is, en men bijgevolg ook kan blokkeren wanneer men wil .
Hesbolah is ook wel een factor maar uiteindelijk zijn die niet sterk genoeg om Israel aan te pakken maar het Risico is dat Iran zich gaat moeien en Acties onderneemt.
Wat gebeurt er in de US?? komen er nog rente verhogingen of is het gedaan, en zal de economie het kunnen houden??harde of zachte landing.??
Oekraine hoe moet het verder?? het is nu iedereen duidelijk dat de Russen nog heel wat voorraden hebben.
En de zaak Israel-Hamas daar is het gewoon de vraag of het zal uitbreiden of niet, ik kijk dan vooral naar Iran en de Straat van Hormuz waarvan Iran de bewaker is, en men bijgevolg ook kan blokkeren wanneer men wil .
Hesbolah is ook wel een factor maar uiteindelijk zijn die niet sterk genoeg om Israel aan te pakken maar het Risico is dat Iran zich gaat moeien en Acties onderneemt.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 49
@de Senacour: maar toch is de impact op de Belgische beurs veel groter dan op de andere Europese beurzen. Ik ben altijd een fervent voorstander geweest om lokaal te investeren, maar het laatste jaar heeft dit totaal niet gerendeerd. Zelfs als bedrijfsresultaten goed zijn, en ook de outlook positief is zie je dat momenteel niet vertaald in mooie koersreacties, en al zeker niet een paar dagen na die resultaten.
In elk geval, mijn plan voor de komende maanden is om meer te proberen diversifiëren naar andere markten, want de Brusselse beurs is me nu echt wel te pessimistisch…
In elk geval, mijn plan voor de komende maanden is om meer te proberen diversifiëren naar andere markten, want de Brusselse beurs is me nu echt wel te pessimistisch…
-
- Forum veteraan
Krijg ook de indruk dat de Belgische beurs de plaats is geworden om zeer onopvallend een notering te hebben, meerdere aandelen (kwaliteit) worstelen met zichtbaarheid/bekendheid.