De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

mariocath
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 285

De beurs vandaag / Markten live

Bericht door mariocath »

2.100 punten.

De Brusselse beursindex stijgt met 1,48 procent tot 2.114 punten. Het voorbije jaar werd afgesloten op 2.083 punten. Vorig jaar zakte de Bel20 met zo'n 20 procent.

De winnaars van de dag waren een aantal aandelen die vorig jaar zware klappen kregen. Zo won Bekaert maandag 3,89 procent, terwijl het in 2011 een van de meest geteisterde aandelen uit de korf was. Beleggers trekken zich op aan nieuws uit de zonne-energiesector. Het Chinese LDC investeert in het Duitse Sunways. Van een heropleving van de sector zouden ook toeleveranciers als Bekaert kunnen profiteren.

Ook Befimmo, de financials KBC en Ageas en energiebedrijf GDF-Suez winnen meer dan 3 procent. Zowat alle aandelen uit de korf staan licht positief, enkel Telenet en Delhaize vallen uit de toon met een verlies van net geen procent.

De handel was bij gebrek aan richtinggevend nieuws vrij dun. In Londen en New York nemen de handelaren een dagje vrij, waardoor daar helemaal geen nieuws te rapen valt. In Frankrijk, Duitsland en Nederland vielen gelijkaardige winsten te noteren als bij ons.

Beleggers hadden de voorbije dagen echter weinig reden tot vieren. De Duitse kanselier Angela Merkel gaf in haar nieuwjaarstoespraak aan dat ze er alles zal aan doen om de euro sterker te maken. Ze gaf onomwonden ook toe dat 2012 'moeilijker wordt dan 2011'.

Ook de Franse president Sarkozy gaf nogmaals aan dat de crisis verre van voorbij is. Hij wil nu snel inzetten op het creëren van nieuwe jobs.

Mario :D
Mario

mariocath
Premiummember
Premiummember

De BEL20 vandaag

Bericht door mariocath »

De start van 2012 is mooi !! :D
Mario

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 20

Re: Bel 20

Bericht door Optimo »

Voorlopig gaat het er nog allemaal rustig aan toe. Er zal weer heel wat beweging zijn dit jaar. Saai gaat het dit jaar volgens mij niet worden.
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1

Bericht door Piper »

Optimo schreef:Voorlopig gaat het er nog allemaal rustig aan toe. Er zal weer heel wat beweging zijn dit jaar. Saai gaat het dit jaar volgens mij niet worden.
Ik verwacht vooral een volatiel jaar 2012 met veel hoogten en laagten en zal daar proberen gebruik van te maken.

leffies
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 3

Bericht door leffies »

De grootste bewegingen hebben we vorig jaar gehad.
Ik vrees dat we een tijdje geblokkeerd gaan zitten in een zijdelingse beweging. Als je het mij vraagt ligt er een mager beursjaar in het verschiet.
In port: KBCA,ArcelorMittal,Ageas,Delhaize,Nyrstar,Orange,GDF,SBMOffshore,RDSA,STM,Telefonica,Bankia,Gazprom,PBR,Vale

arreno
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 441

Bericht door arreno »

leffies schreef:De grootste bewegingen hebben we vorig jaar gehad.
Ik vrees dat we een tijdje geblokkeerd gaan zitten in een zijdelingse beweging. Als je het mij vraagt ligt er een mager beursjaar in het verschiet.
waren neerwaarts de grote bewegingen.
Als er onderhand eens daadwerkelijk stappen worden gezet om de crisis op te lossen, dan zou het allemaal wel eens heel mooi kunnen worden.
Zolang europa bestuurd wordt door slapjanussen, ja, dan kan het wel eens lang gaan duren.
Halfweg het jaar zal het kabinet Rutte wel vallen. Dan eindelijk een sociale regering, dan gaan de mensen weer geld uitgeven i.p.v. oppotten dan zal het opwaarts gaan
AEX,DAX,DJ short. Goud en Zilver long Imtech Bam ASMI ASML
OTC; ,BLFR,CABN, HPNN,MDLH,,BLFR,LATF,GERS,MDNT,NDEV,GSPI,DSCR,BCCI
WSRA,,AVOP,NXHD,VAPE

mariocath
Premiummember
Premiummember

De VS vandaag

Bericht door mariocath »

Het bbp van de Verenigde Staten groeide in het vierde kwartaal met 2,8 procent op jaarbasis. Een versnelling van de groei, die in het derde kwartaal op 1,8 procent lag, maar minder dan de verwachte 3 procent. En ze is bovendien in ruime mate gebaseerd op de opbouw van voorraden.
Ik kan daarmee leven ! :geek:
Mario

mariocath
Premiummember
Premiummember

Re: VS

Bericht door mariocath »

De beurzen ronden een sterke week met een sisser af. De Amerikaanse economie boekte in het vierde kwartaal weliswaar een tussenspurtje, maar economen vrezen dat Uncle Sam dit kwartaal weer zal slenteren.
Dit kan niet in één handomdraai ook hé!!!! ;)
Mario

engel12
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Re: De AEX vandaag

Bericht door engel12 »

Dat doe je goed!

engel12
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0