De beurs vandaag / Markten live
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2489
Re: De beurs vandaag / Markten live
Ik denk dat ze niet anders durfden omdat ze een grootschaligere bankrun vreesden. Positief is wel dat de aandeel- en obligatiehouders deze keer niet worden gered. Dit in tegenstelling tot 2008.against the wind schreef: ↑13 mar 2023 12:25Fout om SVB depositos volledig te garanderen.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 11:51Op komst is zacht uitgedrukt. De financiële crisis is begonnen en zonder overheidsingrijpen zou het nu reeds uit de hand gelopen zijn.
Weer zijn de regulatoren, de centrale banken en waarschijnlijk ook de belastingsbetalers nodig om de zaak recht te houden.
Wanneer stopt die waanzin!
Het is niet aan de belastingbetaler om de 1pctrs, de Silicon Valley heerschappen, de wall street Wolfs enz te redden
Met een beetje geluk kan SVB opgekuist worden zonder verliezen voor de depositohouders én de belastingbetalers. Spijtig genoeg dienen zich vandaag weeral andere sukkelaars aan : First Republic, PacWest Bancorp en Western Alliance Bancorp bijvoorbeeld.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 130
Men spreekt ondertussen over twee banken,waar de US regering zal tussenkomen,en de reden is om verspreiding/besmetting te vermijden,vraag is of het daarmee over gaat zijn,hangt natuurlijk af waar die banken zelf hebben in geinvesteerd,zitten ze in bepaalde fondsen of niet??
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 104
Spijtig genoeg....de geest is nu uit de fles.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 12:34Ik denk dat ze niet anders durfden omdat ze een grootschaligere bankrun vreesden. Positief is wel dat de aandeel- en obligatiehouders deze keer niet worden gered. Dit in tegenstelling tot 2008.against the wind schreef: ↑13 mar 2023 12:25Fout om SVB depositos volledig te garanderen.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 11:51Op komst is zacht uitgedrukt. De financiële crisis is begonnen en zonder overheidsingrijpen zou het nu reeds uit de hand gelopen zijn.
Weer zijn de regulatoren, de centrale banken en waarschijnlijk ook de belastingsbetalers nodig om de zaak recht te houden.
Wanneer stopt die waanzin!
Het is niet aan de belastingbetaler om de 1pctrs, de Silicon Valley heerschappen, de wall street Wolfs enz te redden
Met een beetje geluk kan SVB opgekuist worden zonder verliezen voor de depositohouders én de belastingbetalers. Spijtig genoeg dienen zich vandaag weeral andere sukkelaars aan : First Republic, PacWest Bancorp en Western Alliance Bancorp bijvoorbeeld.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 130
Onder Trump zijn bepaalde regels voor investeringsbanken gewoon afgeschaft,men dacht dat de fin. sector nu wel zelfregulerend zou zijn,(alle dat was de reden om zeer veel regels/veiligheidsmaatregelen af te schaffen) en nu zitten we met de effecten daarvan.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
We kunnen veel op Trump steken maar dit echt niet. De regionale banken die nu onder vuur liggen zijn trouwens geen investeringsbanken. Het zijn commerciële depositobanken.de Senacour schreef: ↑13 mar 2023 13:01Onder Trump zijn bepaalde regels voor investeringsbanken gewoon afgeschaft,men dacht dat de fin. sector nu wel zelfregulerend zou zijn,(alle dat was de reden om zeer veel regels/veiligheidsmaatregelen af te schaffen) en nu zitten we met de effecten daarvan.
Voor mij zijn de veel te lang aangehouden losse monetaire politiek waarna er plots hard op de rem moest getrapt worden de hoofdoorzaak. Dit gecombineerd met het onderscheid systemische en niet-systemische banken bij de kredietfaciliteiten van de Fed.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 113
klein pakket gekocht van bnp, bekaert, alfen, fluxys, argen x, kinepolis, ackermans.
Wel alles gekocht met de verkoop van winst posities.
Heb mij zelf voorgenomen van zodra ik paniek in de markt voel, gespreid aan te kopen in klein pakketjes voor de lange termijn.
Wel alles gekocht met de verkoop van winst posities.
Heb mij zelf voorgenomen van zodra ik paniek in de markt voel, gespreid aan te kopen in klein pakketjes voor de lange termijn.
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext
-
- Forum gebruiker
Ik vind het hallucinant en frustrerend dat crypto gewoon beste aankoop was geweest de voorbije week.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 10:00Ik heb ook sinds 2008 geen bank- en verzekeringsaandelen meer in portefeuile. In 2008 ben ik er op tijd uitgestapt omdat ik toen dicht bij de bron van de problemen werkte. Banken en verzekeringen hebben een te groot arsenaal van boekhoudkundig gereedschap ter beschikking om winst en/of kapitaal te tonen waar er geen is.11111yes11111 schreef: ↑13 mar 2023 09:51Ik koop zelden banken, tenzij echt tijdelijk voor een dividend maar heb nu een klein pakket BNP ingeslagen. Heb wel voor de zekerheid wat winst gepakt op bestaande posities Besi, en D'ieteren. Ik vermoed dus dat het paniek is en geen instorting van het financieel systeem.
Ben je nu ook aan het verkopen of wacht je voorlopig nog af?
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Ik heb vorige week een paar posities verkocht waarop winst zat : Ordina, Payton planar, een stuk van IEP. Dit om wat cash achter de hand te hebben moesten er zotte bewegingen komen. Van crypto blijf ik af.11111yes11111 schreef: ↑14 mar 2023 10:21Ik vind het hallucinant en frustrerend dat crypto gewoon beste aankoop was geweest de voorbije week.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 10:00Ik heb ook sinds 2008 geen bank- en verzekeringsaandelen meer in portefeuile. In 2008 ben ik er op tijd uitgestapt omdat ik toen dicht bij de bron van de problemen werkte. Banken en verzekeringen hebben een te groot arsenaal van boekhoudkundig gereedschap ter beschikking om winst en/of kapitaal te tonen waar er geen is.11111yes11111 schreef: ↑13 mar 2023 09:51Ik koop zelden banken, tenzij echt tijdelijk voor een dividend maar heb nu een klein pakket BNP ingeslagen. Heb wel voor de zekerheid wat winst gepakt op bestaande posities Besi, en D'ieteren. Ik vermoed dus dat het paniek is en geen instorting van het financieel systeem.
Voor Credit Suisse beginnen er volgens mij ook alarmbellen af te gaan. De outflow van deposito's blijft er duren en de aandelenkoers bereikt vandaag weer een all time low. Balanstotaal van ruim 750 mia EUR maar marktkapitalisatie van nog geen 10 mia.
-
- Forum gebruiker
Nog geen paniek dus.USSENTERPRISE schreef: ↑14 mar 2023 10:37Ik heb vorige week een paar posities verkocht waarop winst zat : Ordina, Payton planar, een stuk van IEP. Dit om wat cash achter de hand te hebben moesten er zotte bewegingen komen. Van crypto blijf ik af.11111yes11111 schreef: ↑14 mar 2023 10:21Ik vind het hallucinant en frustrerend dat crypto gewoon beste aankoop was geweest de voorbije week.USSENTERPRISE schreef: ↑13 mar 2023 10:00Ik heb ook sinds 2008 geen bank- en verzekeringsaandelen meer in portefeuile. In 2008 ben ik er op tijd uitgestapt omdat ik toen dicht bij de bron van de problemen werkte. Banken en verzekeringen hebben een te groot arsenaal van boekhoudkundig gereedschap ter beschikking om winst en/of kapitaal te tonen waar er geen is.11111yes11111 schreef: ↑13 mar 2023 09:51Ik koop zelden banken, tenzij echt tijdelijk voor een dividend maar heb nu een klein pakket BNP ingeslagen. Heb wel voor de zekerheid wat winst gepakt op bestaande posities Besi, en D'ieteren. Ik vermoed dus dat het paniek is en geen instorting van het financieel systeem.
Voor Credit Suisse beginnen er volgens mij ook alarmbellen af te gaan. De outflow van deposito's blijft er duren en de aandelenkoers bereikt vandaag weer een all time low. Balanstotaal van ruim 750 mia EUR maar marktkapitalisatie van nog geen 10 mia.
Bedankt voor de feedback.
Moest je echt grote aankoop of verkoop moves maken, laat gerust weten op het forum. De berichtgeving is vaak extreem en bijna paniekzakerij, het is soms moeilijk fundamenteel de inhoud te lezen.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Voor hetzelfde geld koelt alles zonder te blazen.
Paniek is natuurlijk altijd een slechte raadgever maar het feit dat de financiële aandelen niet herstellen vind ik toch verontrustend.
Voor de rest heb ik redelijk wat goud en zilverexposure in portefeuille (ongeveer 30 %). Dat bewijst nu zijn nut.
Paniek is natuurlijk altijd een slechte raadgever maar het feit dat de financiële aandelen niet herstellen vind ik toch verontrustend.
Voor de rest heb ik redelijk wat goud en zilverexposure in portefeuille (ongeveer 30 %). Dat bewijst nu zijn nut.