De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2036

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door jean de florette »

sjos schreef: ↑
06 feb 2024 18:25
jean de florette schreef: ↑
06 feb 2024 18:01
Was vanmiddag wat indexen aan 't bekijken, zowat alles in 't groen, behalve... Bel-20, lichtjes rood, Bel Mid al wat meer, en Bel small helemaal (-1.8%). Frappante verschillen.
De bel20 is iets apart in het beurslandschap (c'est du Belge).
...
Lees ik toch wel AEX op record. CAC40 op record. Hang Seng ook dacht ik...
En maar kwijlen...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

Bericht door sjos »

10 feb 2024 10:57
Was vanmiddag wat indexen aan 't bekijken, zowat alles in 't groen, behalve... Bel-20, lichtjes rood, Bel Mid al wat meer, en Bel small helemaal (-1.8%). Frappante verschillen.
...
En maar kwijlen...
Misschien ligt het probleem bij het hypen van Belgische aandelen/bedrijven in beursblaadjes, kranten, beleggingsadviezen van banken. Voorbeelden genoeg: MIKO, TERBEKE enz Blijkbaar denkt men ook dat een trendy naamsverandering nieuwe beleggers zal aanlokken Bv Terbeke(BE0003573814) wordt...
WHAT''S COOKING GP

56,40HUIDIGE KOERS maar dit is:
-13,23%VERSCHIL OP EEN MAAND
-30,37%VERSCHIL OP EEN JAAR
-59,28%VERSCHIL OP 5 JAAR KOMENDE VAN 140 €
HOOG OP DE JAARWISSELING 2017-2018 VAN 180 €
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

11111yes11111
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 96

Bericht door 11111yes11111 »

Ik vond geen forum terug, vandaar hier de vraag.

Ik was op zoek naar opportuniteiten en kwam op dit recent artikel terecht:
Vastned plant beursexit in Brussel of Amsterdam
De vastgoedgroep Vastned overweegt opnieuw een van zijn twee beursnoteringen te schrappen. Mogelijk verkiest de Amsterdamse winkelvastgoedgroep de Brusselse beurs.

Waarom reageert de koers niet op dit nieuws, een delisting zal sowieso toch aan een stuk hogere koers zijn?

Alvast bedankt voor feedback !!
d'Ieteren (30%, winst gepakt 1/2024), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi winst genomen november 23, ab inbev, ASML winst gepakt 2 2024, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext, Econocom 1/ 2024 , alfen 1/ 2024, basic fit 1 /2024
Buy and hold

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

10 feb 2024 11:11
10 feb 2024 10:57
...
En maar kwijlen...
Misschien ligt het probleem bij het hypen van Belgische aandelen/bedrijven in beursblaadjes, kranten, beleggingsadviezen van banken. Voorbeelden genoeg: MIKO, TERBEKE enz Blijkbaar denkt men ook dat een trendy naamsverandering nieuwe beleggers zal aanlokken Bv Terbeke(BE0003573814) wordt...
WHAT''S COOKING GP

56,40HUIDIGE KOERS maar dit is:
-13,23%VERSCHIL OP EEN MAAND
-30,37%VERSCHIL OP EEN JAAR
-59,28%VERSCHIL OP 5 JAAR KOMENDE VAN 140 €
HOOG OP DE JAARWISSELING 2017-2018 VAN 180 €
Maar ondertussen...eventjes een 20% naar boven. Straffe kost.
Op vijf dagen tijd: +21,62% VERSCHIL (van iets onder de 60 naar 72).

Wie wil daarop nog inzetten ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Kanhetlager
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 124

Bericht door Kanhetlager »

Ik heb een simpele vraag. Vandaag was ik van plan om mezelf een positie te verwerven in een bepaald aandeel. Ik bood meer dan de prijs. Toch kreeg ik de aandelen niet en iemand anders wel voor een lagere prijs.? Hoe werkt dat?

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Kanhetlager schreef: ↑
29 feb 2024 18:36
Ik heb een simpele vraag. Vandaag was ik van plan om mezelf een positie te verwerven in een bepaald aandeel. Ik bood meer dan de prijs. Toch kreeg ik de aandelen niet en iemand anders wel voor een lagere prijs.? Hoe werkt dat?
eerste vraag: Een aandeel met een groot verloop zoals AB Inbev of maar een kleine handel zoals Miko bvb ?
tweede vraag: ben je bij een bank die interne trade tussen klanten van de bank toelaat ?

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2082

Bericht door USSENTERPRISE »

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het offer ‘all or nothing’ was en uw aankoopaantal te klein was.

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 478

Bericht door Naz-T »

Het zou ook kunnen dat het orderboek en koers die jij te zien krijgt 15 minuten vertraagd is.
Bij welk aandeel, beurs en broker was dit?

Bubble Breaker
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 81

Bericht door Bubble Breaker »

USSENTERPRISE schreef: ↑
29 feb 2024 19:48
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat het offer ‘all or nothing’ was en uw aankoopaantal te klein was.
Handel gebeurt volgens het principe first come first served.
Ook was er misschien niet genoeg aanbod aan de verkoopzijde ....

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

BAS VAN DER HOUT
19 maart 2024 16:19
De Amerikaanse centrale bank (Fed) laat de beleidsrente woensdag waarschijnlijk ongewijzigd. Toch zal de markt in de dotplots en de woordenbrij van voorzitter Jerome Powell zoeken naar hints voor de eerste renteknip.
De markten leven altijd in de toekomst. Dat wil zeggen: het model dat zij hebben over de toekomst. Dat model is wel een huis waarin de meubels nogal eens stevig durven te verschuiven, want de verwachtingen waarop het leunt zijn vluchtig. De Fed probeert bij iedere ademteug die hij neemt - in de vorm van speeches, dotplots (renteverwachtingen van Fed-bestuurders) en uiteraard de woorden van Powell - het meubilair naar zijn hand te zetten.
Dat heeft een soms wat manische markt ook wel nodig. Hoewel de Fed-bestuurders bij de dotplots in december drie renteverlagingen vooropstelden en Powell hamerde op de inflatierisico's, speculeerden beleggers al snel op meer dan zes renteverlagingen in 2024. De Fed heeft die euforie de nek omgedraaid door impliciet te herhalen dat de markt overdreef. Het gevolg is dat beleggers nog maar drie verlagingen verwachten en de kans op een eerste knip in juni op 50 procent schatten.
Woensdag zal de Fed de rente ongewijzigd laten op 5,25 à 5,5 procent. Belangrijker zijn de nieuwe dotplots van Fed-bestuurders en de speech van Powell. Voor de dotplots wordt weinig verandering verwacht tegenover december. Daarmee zouden de renteprognoses van beleggers weer in lijn zijn met die van de Fed.
De vraag is welke toon voorzitter Powell aanslaat. Qua economische data is het beeld gemengd. In februari zakt de kerninflatie minder dan voorzien, van 3,9 naar 3,8 procent. Daarmee lijkt de 'last mile' voor de inflatiedaling lastiger dan gedacht.
Op de arbeidsmarkt lijkt er wel stilaan sprake van een vertraging. Onlangs werd het banencijfer van januari en december naar beneden bijgesteld, terwijl de loongroei behoorlijk vertraagde in februari. Ook andere data wijzen erop dat bedrijven minder op zoek zijn naar personeel. De vertraging van de arbeidsmarkt kan een reden zijn voor de Fed om iets minder bezorgd te zijn over de inflatie.
Maar de angst voor een heropflakkering blijft. 'We zullen de rente niet verlagen tot we er meer vertrouwen in hebben dat de inflatie duurzaam naar onze doelstelling evolueert', zei Powell eerder deze maand. Hij is zich bewust van hoe Amerikanen denken over inflatie. 'They really just hate it', klonk het enkele vergaderingen geleden. Een nieuwe opstoot van de inflatie wil hij dus absoluut voorkomen.
Bron: De Tijd online

Plaats reactie