De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

HowToLoseMoney
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 57

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door HowToLoseMoney »

@sjos: merci!

mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk uit naar ASML, maar bij Umicore verwacht ik een snellere verbetering in de koers, en het potentieel te verdubbelen op minder dan een jaar tijd.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 950

Bericht door sjos »

HowToLoseMoney schreef: ↑
09 sep 2024 22:24
@sjos: merci!

mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk uit naar ASML, maar bij Umicore verwacht ik een snellere verbetering in de koers, en het potentieel te verdubbelen op minder dan een jaar tijd.
Een snelle verbetering bij Umicore ?

"Northvolt: de Zweedse batterijfabrikant gaat de productie van kathode-actief materiaal in zijn
gigantische fabriek in Zweden opschorten en zal ook kosten besparen, wat kan leiden tot banenverlies.
Northvolt wordt gezien als koploper in de Europese poging om een eigen batterij-industrie op te
bouwen. Na een strategische evaluatie na een reeks tegenslagen richt het bedrijf zich nu op de
grootschalige productie van cellen. "
Bron: BBT Ontbijt
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

HowToLoseMoney
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 57

Bericht door HowToLoseMoney »

Maar dan ga je er vanuit dat ze nog niet voldoende zijn afgestraft. Ik ga er eerder vanuit dat er binnenkort een besef komt dat er toch nog heel wat waarde zit in Umicore, waardoor we terug richting de €12 kunnen, en als ze op de capital markets day begin 2025 een sterk verhaal brengen, zit die €18 er misschien ook wel in (om dan wellicht terug te vallen naar een €15 wat volgens mij ongeveer de eigenlijke waarde weerspiegelt)

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
01 okt 2023 07:59
Ik weet niet welke wind er blies vrijdag 29 september , maar twee van mijn kneusjes hadden die wind van achter:
Miko +4,92%
Hanesbrands +10%

Einde van de maand en tevens kwartaal, zo dat nieuwe posities worden ingenomen ?
en een jaar later wordt het nog gekker in de VS:
"Hanesbrands stock shines after exceeding consensus on forecast and Q3 results
Nov. 07, 2024 11:18 AM

Shares of Hanesbrands (NYSE:HBI) rose as much as 22.5% on Thursday after it guided higher for the full year and delivered a top-and-bottom line beat in its third quarter earnings report.

The clothing company, specializing in innerwear and comfort wear, said it now expects...."

Bron: https://seekingalpha.com/news/4261631-h ... q3-results

Dat is bijna een verdubbeling op een jaar tijd, ruwweg van 4 naar 8 USD
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door dividendbaron »

Denk dat iedere belegger zich toch stilaan bewust moet zijn,dat we in de hoogste takken van de boom ons bevinden.
Een vangnet lijkt mij mééér dan aangewezen !!

Heb jij er al 1 aangebracht onder je portefeuille ?

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

dividendbaron schreef: ↑
08 nov 2024 09:20
Denk dat iedere belegger zich toch stilaan bewust moet zijn,dat we in de hoogste takken van de boom ons bevinden.

Ik volg Warren Buffett: aanzienlijk cash aanhouden.

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 53

Bericht door dividendbaron »

08 nov 2024 10:22

Hier ook,behoorlijk wat cash en wat edelmetalen.

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 45

Bericht door sword1 »

08 nov 2024 16:20
08 nov 2024 10:22

Hier ook,behoorlijk wat cash en wat edelmetalen.
Denkt u dat we binnenkort een correctie of crash kunnen krijgen?

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 175

Bericht door de Senacour »

Als men bijv. kijkt naar de nasdaq index dan ziet men inderdaad dat men hoge toppen scheert. Maar ik heb zo de indruk dat de beste aandelen daar ( een zeven tal tesamen) eigenlijk verantwoordelijk zijn, voor die enorme stijgingen en dat gaat nog altijd door.

Als ik zo kijk naar een ander Nasdaq aandeel van Belgie bijv. (Materialise) kan ik niet zeggen dat dit met de trend is meegegaan, trouwens zoals het overgrote deel van de tech. aandelen.

Nu is de vraag natuurlijk wat zal er gebeuren als die zeven niet meer kunnen voldoen aan hun torenhoge waarderingen, wel ja dan zullen alle tech. aandelen meegesleurd worden, maar andere mss. veel minder dan die super-hoogvliegers.
Natuurlijk kan een Trump zeker alles in de war sturen, ik heb het dan vooral over het woord deportaties een niet zo fris iets as je het mij vraagt, en als hij daarmee door zet zal de schade helemaal niet te overzien zijn.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2090

Bericht door jean de florette »

"Bernard Keppenne, hoofdeconoom van CBC Banque, wees erop dat het Trump-effect nog steeds zichtbaar is op de financiële markten, "met een nieuw record voor Bitcoin, een stijging van de dollar en de Amerikaanse aandelenmarkt die zeer goed standhoudt".
"De Amerikaanse tienjaarsrente steeg aan het begin van de avond met 10 basispunten tot 4,412 procent, terwijl de Duitse Bund ook licht steeg naar 2,3600 procent, wat, zoals Keppenne opmerkte, druk zette op de euro, die daalde naar 1,060 dollar."

Ondertussen wordt import in de VS dus goedkoper ($), hun rente (kosten) liggen hoger, hoe dat te rijmen valt met MAGA (zelf produceren) is me een raadsel.
Binnenkort nog een sausje importheffingen daarover (volgens Trump betaald door de andere staten - niet door de gewone Amerikaan - dat zal wel)... nog meer inflatie - wel een andere oorzaak.
Nog hogere rente...
Tot het in zijn gezicht ontploft.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Plaats reactie