De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 937

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door sjos »

Tisvanlangeterme schreef:
19 jan 2022 12:23
De beurzen staan te hoog. Er wordt veel gepost op het forum. Oorlog ? Correctie op komst ?
Wat het beursklimaat betreft hebben de goede voornemens na nieuwjaar enkel twee dagen stand gehouden. Van dan af kennen we stemmingswisselingen leidende tot licht hysterische reacties ivm de komende renteverhogingen. :geek:
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 111

Bericht door de Senacour »

Er zijn inderdaad veel te veel onzekerheden waarvan een oorlog in ukraine er een is de houding van Rusland samen met het dure gas,maar ook de houding van Iran ,en met daaraan gekoppeld de olieprijzen zijn een grote onzekerheid (daar hoort men hier echt veel te weinig over).
En inderdaad de veel te hoge beurskoersen,let wel het gaat hier vooral om de BigTech bedrijven die de technologie beurs enorm opgestuwd hebben,we spreken van een 20-25 bedrijven alle anderen doen het nog vrij normaal.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2088

Bericht door USSENTERPRISE »

sjos schreef:
20 jan 2022 06:38
De beurzen staan te hoog. Er wordt veel gepost op het forum. Oorlog ? Correctie op komst ?
Wat het beursklimaat betreft hebben de goede voornemens na nieuwjaar enkel twee dagen stand gehouden. Van dan af kennen we stemmingswisselingen leidende tot licht hysterische reacties ivm de komende renteverhogingen. :geek:
Het ergste wat er dit jaar kan gebeuren is volgens mij het 2018 scenario. De centrale banken beginnen wat te dreigen met liquiditeitsverkrappingen en/of renteverhogingen. De beurs en obligatiemarkt komen onder toenemende stress en de centrale banken trekken terug hun staart in om ongelukken te vermijden.
Uiteindelijk verloren de beurzen toch stevig in 2018 maar de bodem was gelegd voor drie schitterende beursjaren.
De schuldenproblematiek is in 2022, mede door corona, nog een pak groter geworden dan in 2018. Er is natuurlijk wat inflatie maar dat is meer een aanbodinflatie.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 937

Bericht door sjos »

USSENTERPRISE schreef:
20 jan 2022 10:15
sjos schreef:
Het ergste wat er dit jaar kan gebeuren is volgens mij het 2018 scenario. De centrale banken beginnen wat te dreigen met liquiditeitsverkrappingen en/of renteverhogingen. De beurs en obligatiemarkt komen onder toenemende stress en de centrale banken trekken terug hun staart in om ongelukken te vermijden.
Uiteindelijk verloren de beurzen toch stevig in 2018 maar de bodem was gelegd voor drie schitterende beursjaren.
De schuldenproblematiek is in 2022, mede door corona, nog een pak groter geworden dan in 2018. Er is natuurlijk wat inflatie maar dat is meer een aanbodinflatie.
"...Er is natuurlijk wat inflatie" kan je nagaan bij de fakturatie van je gasleverancier. En wat het staart terugtrekken betreft, ben ik wel nieuwsgierig wie dat gaat doen: Biden of Poetin de komende dagen en de gevolgen daarop. Zo zijn we terug bij de gasprijs.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2088

Bericht door USSENTERPRISE »

Gas en andere energie zijn inderdaad de voornaamste componenten van de huidige inflatieopstoot. Dat zijn zeer volatiele componenten die de centrale banken niet zwaar laten doorwegen in hun deliberaties.
Als het Poetin menens is met Oekraïne dan kunnen we een serieuze dip verwachten op beursvlak maar met de dreiging van renteverhogingen zal het rap gedaan zijn.
Net als in 2018 heb ik de cashcomponent en de goud- en zilvercomponent in mijn portefeuille wat verhoogd. Dat heeft toen gewerkt.

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 154

Bericht door Kevander »

sjos schreef:
20 jan 2022 10:27
USSENTERPRISE schreef:
20 jan 2022 10:15
sjos schreef:
"...Er is natuurlijk wat inflatie" kan je nagaan bij de fakturatie van je gasleverancier. En wat het staart terugtrekken betreft, ben ik wel nieuwsgierig wie dat gaat doen: Biden of Poetin de komende dagen en de gevolgen daarop. Zo zijn we terug bij de gasprijs.
Poetin heeft iets meer spierballen dan Biden. Denk niet dat hij schrik heeft van iemand die amper iets van zich laat horen. Denk ook dat Poetin zoiets denkt van 'wat gaan ze doen?. Als ze sancties treffen, draai ik de gaskraan toe en zet ik Europa zonder gas'.

Dus Europa kijkt toe maar gaat niets ondernemen. Makke lammetjes drijf je snel in een hoekje.
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), Bpost (€19,99), Wereldhave Belgium (€91), QuantumScape ($35), Unilever (€44)

Plaats reactie