De beurs vandaag / Markten live
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 1904
Re: De beurs vandaag / Markten live
Vandaag lancering van de staatsbon. Hopelijk wordt het een megasucces dat de banken er toe zal aanzetten hun schandalige rentepolitiek te herzien.
Op het VRT journaal sloeg Michaël Van Droogenbroeck de bal alvast serieus mis. Hij vergeleek het nettorendement van de staatsbon (2,81 %) met de huidige inflatie (boven 4 %) om dan te besluiten dat je geld hoe dan binnen een jaar minder waarde zou hebben als je in de staatsbon belegt. De fout zit hem natuurlijk in het feit dat die + 4 % verwijst naar de inflatie van vorig jaar. Of je geld zal verliezen zullen we pas in september 2024 weten en hangt uiteraard af van de toekomstige inflatie.
Op het VRT journaal sloeg Michaël Van Droogenbroeck de bal alvast serieus mis. Hij vergeleek het nettorendement van de staatsbon (2,81 %) met de huidige inflatie (boven 4 %) om dan te besluiten dat je geld hoe dan binnen een jaar minder waarde zou hebben als je in de staatsbon belegt. De fout zit hem natuurlijk in het feit dat die + 4 % verwijst naar de inflatie van vorig jaar. Of je geld zal verliezen zullen we pas in september 2024 weten en hangt uiteraard af van de toekomstige inflatie.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum veteraan
- waarderingen: 135
Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken kunnen de afspraken met klanten amper aan.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
de Senacour schreef:
> Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> kunnen de afspraken met klanten amper aan.
Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie nog mis ook.
> Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> kunnen de afspraken met klanten amper aan.
Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie nog mis ook.
USSENTERPRISE schreef:
> de Senacour schreef:
> > Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> > kunnen de afspraken met klanten amper aan.
>
> Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het
> Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie nog
> mis ook.
Deutsche bank geeft nu voor een termijnbelegging op een jaar een netto rendement van 2,87 €, dus de RV al verrekend, lees ik bij De Tijd. En dit bij intekening tot 1 september.
> de Senacour schreef:
> > Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> > kunnen de afspraken met klanten amper aan.
>
> Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het
> Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie nog
> mis ook.
Deutsche bank geeft nu voor een termijnbelegging op een jaar een netto rendement van 2,87 €, dus de RV al verrekend, lees ik bij De Tijd. En dit bij intekening tot 1 september.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
sjos schreef:
> USSENTERPRISE schreef:
> > de Senacour schreef:
> > > Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> > > kunnen de afspraken met klanten amper aan.
> >
> > Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het
> > Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie
> nog
> > mis ook.
> Deutsche bank geeft nu voor een termijnbelegging op een jaar een netto rendement van
> 2,87 €, dus de RV al verrekend, lees ik bij De Tijd. En dit bij intekening tot 1
> september.
Wil minimum 100.000 EUR. Dat kan een drempel zijn voor velen.
> USSENTERPRISE schreef:
> > de Senacour schreef:
> > > Als ik de kranten mag geloven is die staatsbon een hele grote hit, banken
> > > kunnen de afspraken met klanten amper aan.
> >
> > Great, het zou natuurlijk nog mooier zijn moesten de mensen rechtstreeks bij het
> > Agentschap van de Schuld intekenen. Dan lopen de banken hun plaatsingscommissie
> nog
> > mis ook.
> Deutsche bank geeft nu voor een termijnbelegging op een jaar een netto rendement van
> 2,87 €, dus de RV al verrekend, lees ik bij De Tijd. En dit bij intekening tot 1
> september.
Wil minimum 100.000 EUR. Dat kan een drempel zijn voor velen.
zal ook nog leuk worden, de motor van Europa : Germany, where a financial disaster lies dormant in the social security system: namely, €17tn in implicit debt that is not officially reported. Official German debt ratio is 66.3%, which is almost Maastricht-compliant, while implicit debt ratio is a whopping 448%. https://welt.de/wirtschaft/plus24717641 ... shared.web
Vraag aan de mensen die recentelijk Duitse, Oostenrijkse, Italiaanse ... staatsobligaties met 0% intrest hebben gekocht via DeGiro, hoeveel kosten hebben jullie daarop betaald?
Staatsbon 2023 Vergelijking - Dit Advies Gaf Ik M’n Moeder.
Minder gunstige vooruitzichten voor Belgische economie | https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230907_94612639
Ik weet niet welke wind er blies vrijdag 29 september , maar twee van mijn kneusjes hadden die wind van achter:
Miko +4,92%
Hanesbrands +10%
Einde van de maand en tevens kwartaal, zo dat nieuwe posities worden ingenomen ?
Miko +4,92%
Hanesbrands +10%
Einde van de maand en tevens kwartaal, zo dat nieuwe posities worden ingenomen ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.