De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

HowToLoseMoney
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door HowToLoseMoney »

@sjos: merci!

mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk uit naar ASML, maar bij Umicore verwacht ik een snellere verbetering in de koers, en het potentieel te verdubbelen op minder dan een jaar tijd.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

Bericht door sjos »

HowToLoseMoney schreef: ↑
09 sep 2024 22:24
@sjos: merci!

mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk uit naar ASML, maar bij Umicore verwacht ik een snellere verbetering in de koers, en het potentieel te verdubbelen op minder dan een jaar tijd.
Een snelle verbetering bij Umicore ?

"Northvolt: de Zweedse batterijfabrikant gaat de productie van kathode-actief materiaal in zijn
gigantische fabriek in Zweden opschorten en zal ook kosten besparen, wat kan leiden tot banenverlies.
Northvolt wordt gezien als koploper in de Europese poging om een eigen batterij-industrie op te
bouwen. Na een strategische evaluatie na een reeks tegenslagen richt het bedrijf zich nu op de
grootschalige productie van cellen. "
Bron: BBT Ontbijt
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

HowToLoseMoney
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 55

Bericht door HowToLoseMoney »

Maar dan ga je er vanuit dat ze nog niet voldoende zijn afgestraft. Ik ga er eerder vanuit dat er binnenkort een besef komt dat er toch nog heel wat waarde zit in Umicore, waardoor we terug richting de €12 kunnen, en als ze op de capital markets day begin 2025 een sterk verhaal brengen, zit die €18 er misschien ook wel in (om dan wellicht terug te vallen naar een €15 wat volgens mij ongeveer de eigenlijke waarde weerspiegelt)

Plaats reactie