De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door dividendbaron »

11111yes11111 schreef: ↑
16 mar 2023 09:36
handset schreef: ↑
16 mar 2023 08:44
15 mar 2023 22:05
Morgen fomo rally of is vertrouwen onherstelbaar?

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Weet je genoeg?
Indd goede quote. Credit Suisse is blijkbaar al jaren aan sukkelen en gisteren nacht hebben ze op de noodknop moeten duwen. De bank mag niet overkop maar hoe fragiel is dat financieel daar echt. Wat zijn die material weaknesses echt ?
Nu alle aandacht op Credit Suisse.Zodoende blijven die 2 andere Duitse kankers uit the picture.
Hoelang gaan Commerzbank en Deutsche Bank het nog volhouden,vooraleer er daar aan de noodrem gaat getrokken worden?
Een kwestie van dagen ??

11111yes11111
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 113

Bericht door 11111yes11111 »

De bank adviseert om niets te doen en te blijven zitten maar hoe meer ik lees over credit Suisse en de grootte orde van die bank hoe meer ik toch overweeg even volledig aan de zijlijn te gaan staan tot er echt stabiliteit is.risk reward wordt wel negatief.
Ik ga mij inlezen in Duitse banken ook. Je zou denken dat er iets geleerd is bij de banken over risico beheersing maar t valt toch serieus tegen. Hoe ernstig is dat bij die Duitsers?
d'Ieteren (30%), Elia (30%)
ca.5% :UCB, besi, ab inbev, ASML, orange belgium, evs, kinepolis, AVH, euronext

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 278

Bericht door dafie »

dividendbaron schreef: ↑
16 mar 2023 10:09
16 mar 2023 09:36
handset schreef: ↑
16 mar 2023 08:44
15 mar 2023 22:05
Morgen fomo rally of is vertrouwen onherstelbaar?

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
Weet je genoeg?
Indd goede quote. Credit Suisse is blijkbaar al jaren aan sukkelen en gisteren nacht hebben ze op de noodknop moeten duwen. De bank mag niet overkop maar hoe fragiel is dat financieel daar echt. Wat zijn die material weaknesses echt ?
Nu alle aandacht op Credit Suisse.Zodoende blijven die 2 andere Duitse kankers uit the picture.
Hoelang gaan Commerzbank en Deutsche Bank het nog volhouden,vooraleer er daar aan de noodrem gaat getrokken worden?
Een kwestie van dagen ??
geen probleem al mijn geldtaat bij deutsche bank :o

11111yes11111
Forum gebruiker
Forum gebruiker

"Natuurlijk is 50 miljard frank een groot getal. De 50 miljard moet echter worden gezien als een teken dat we onze transformatie succesvol willen voortzetten en ook een duidelijk signaal afgeven aan de markt en aan onze klanten."

Helfenstein zei dat Credit Suisse hard werkt om de uitstroom van klanten in te dammen, hoewel dit tijd kan kosten.

"We werken er elke dag consequent aan", zei hij in het interview tegen SRF. "Maar het is ook niet iets dat van de ene op de andere dag gebeurt.

"We moeten proberen in contact te komen met onze klanten en ze stap voor stap terugwinnen met open discussies", voegde hij eraan toe.

dividendbaron
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 48

Bericht door dividendbaron »

16 mar 2023 12:54
De bank adviseert om niets te doen en te blijven zitten maar hoe meer ik lees over credit Suisse en de grootte orde van die bank hoe meer ik toch overweeg even volledig aan de zijlijn te gaan staan tot er echt stabiliteit is.risk reward wordt wel negatief.
Ik ga mij inlezen in Duitse banken ook. Je zou denken dat er iets geleerd is bij de banken over risico beheersing maar t valt toch serieus tegen. Hoe ernstig is dat bij die Duitsers?
Als ik je je een tip mag geven....
Hester Bias heeft boeken over dit thema geschreven. Een hollandse financieel advocate die de banken sector kent als haar broekzak.
Gelukkig in het nederlands geschreven,en dan nog is het zware turf,maar oo zo verhelderend.
Je kan ze ook volgen op twitter... waar ze de laatste dagen uiteraard heel actief was !

11111yes11111
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bedankt, ziet er de moeite uit!

de Senacour
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130

Bericht door de Senacour »

Men kan schrikken over de dingen die gebeuren dij C. S. maar hou ook even rekening met de tijdlijn,m.a.w. hoelang is dat allemaal al aan de gang??

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2486

Bericht door USSENTERPRISE »

de Senacour schreef: ↑
18 mar 2023 11:30
Men kan schrikken over de dingen die gebeuren dij C. S. maar hou ook even rekening met de tijdlijn,m.a.w. hoelang is dat allemaal al aan de gang??
Credit Suisse zit natuurlijk al jaren met allerlei schandalen maar er zitten ongetwijfeld nog andere Europese banken in nauwe schoentjes na de agressieve renteverhogingen. We weten nog niet welke omdat financials hun echte situatie boekhoudkundig goed kunnen wegmoffelen.
Ik houd ook de spread tussen overheidsobligaties van slechte en zwakkke landen in het oog. Voorlopig blijft het rustig op dat front.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1865

Bericht door jean de florette »

Een Zwitserse bankier, over Silvergate: JP Morgan zou klanten gebeld hebben om hun geld weg te halen bij Silvergate, om zo druk uit te oefenen op de Federal Reserve om de rente niet meer te laten stijgen. Silvergate als op te offeren pion. (you tube)

Er zwerven nogal wat samenzweringstheoriën rond op het internet...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

handset
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1351

Bericht door handset »

jean de florette schreef: ↑
19 mar 2023 09:17
Een Zwitserse bankier, over Silvergate: JP Morgan zou klanten gebeld hebben om hun geld weg te halen bij Silvergate, om zo druk uit te oefenen op de Federal Reserve om de rente niet meer te laten stijgen. Silvergate als op te offeren pion. (you tube)

Er zwerven nogal wat samenzweringstheoriën rond op het internet...

Ik doe niet mee om ze moedwillig te verspreiden.
;)

Ik ga er van profiteren.
;)

Ik gok op een enorme stijging voor de opening van de Amerikaanse beurs.
:think:
Geen restjes...

Plaats reactie