Barco
Re: Barco
Je kan een start-up met geleend geld niet vergelijken met een stabiel bedrijf zoals Barco. Ik heb ooit nog Alfen willen kopen aan 8 euro ... stegen naar 60 euro en vandaag nog maar 17 euro. Zelfde verhaal: hype + geleend geld draait uit op een sisser. Bij Barco wil ik toch iets anders geloven. Maar het kan altijd lager idd ... daarom heb ik nog kruit droog liggen. Ooit komt er een ommekeer! Schuldgraad is onder controle, veel is al ingeprijsd in huidige koers, innovatieve producten komen eraan, investeringsklimaat zal vroeg of laat wel verbeteren ... Als ik dat niet zou geloven, zou ik niet instappen he.jean de florette schreef: ↑26 jun 2024 13:34Ooit wat discussie gehad hier, met een koersdoel van 17 (ING?) dat onmiddellijk gehaald werd, en 't zou een saai jaar worden. Niet echt, dacht ik. En bijhouden werd er gezegd. Ook liefst niet, dacht ik.
Vandaag een CEO minder (die wordt voorzitter), maar dat nieuws zal weinig tot geen enkele invloed gehad hebben op de koers vandaag. Enkel An blijft op post als CEO.
Ben nog altijd aan 't wachten op een omzetwaarschuwing. Dan pas kopen. Gewoon niet naar dat getal kijken. 't Kan altijd nog lager. Is me bij Hello Fresh overkomen. Stonden ooit >100, nu met veel moeite 5. 'k Bekijk dat nu allemaal als iets vlottends. Eerst een fundamenteel gegeven, dan advieswijzigingen, enz... En bij Barco weet ik echt niet hoe ze hun omzet gaan halen (voorspelling zoals in 2023). Met een persberichtje over 150 projectoren gaan ze er niet geraken.
Zullen zien....
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Ik volg Barco de laatste tijd ook voor een eveventuele eerste instap ooit.....Maar het is nog niet het juiste moment.wimvd schreef: ↑26 jun 2024 13:40Je kan een start-up met geleend geld niet vergelijken met een stabiel bedrijf zoals Barco. Ik heb ooit nog Alfen willen kopen aan 8 euro ... stegen naar 60 euro en vandaag nog maar 17 euro. Zelfde verhaal: hype + geleend geld draait uit op een sisser. Bij Barco wil ik toch iets anders geloven. Maar het kan altijd lager idd ... daarom heb ik nog kruit droog liggen. Ooit komt er een ommekeer! Schuldgraad is onder controle, veel is al ingeprijsd in huidige koers, innovatieve producten komen eraan, investeringsklimaat zal vroeg of laat wel verbeteren ... Als ik dat niet zou geloven, zou ik niet instappen he.jean de florette schreef: ↑26 jun 2024 13:34Ooit wat discussie gehad hier, met een koersdoel van 17 (ING?) dat onmiddellijk gehaald werd, en 't zou een saai jaar worden. Niet echt, dacht ik. En bijhouden werd er gezegd. Ook liefst niet, dacht ik.
Vandaag een CEO minder (die wordt voorzitter), maar dat nieuws zal weinig tot geen enkele invloed gehad hebben op de koers vandaag. Enkel An blijft op post als CEO.
Ben nog altijd aan 't wachten op een omzetwaarschuwing. Dan pas kopen. Gewoon niet naar dat getal kijken. 't Kan altijd nog lager. Is me bij Hello Fresh overkomen. Stonden ooit >100, nu met veel moeite 5. 'k Bekijk dat nu allemaal als iets vlottends. Eerst een fundamenteel gegeven, dan advieswijzigingen, enz... En bij Barco weet ik echt niet hoe ze hun omzet gaan halen (voorspelling zoals in 2023). Met een persberichtje over 150 projectoren gaan ze er niet geraken.
Zullen zien....
Er komt sowieso nog een ferme omzet waarschuwing , zeker weten.
De economie doet het niet goed momenteel en de verwachtingen van Barco voor een beter 2de halfjaar kunnen de prullenmand in .
Het aandeel kan gemakkelijk naar de 9 euro gaan bij de eerste de beste tegenvaller Er is ook geen enkele trigger op KT die het aandeel omhoog kan duwen.
Hopelijk voor de aandeelhouders heb ik het fout , we zien het wel.
Daar iedereen er vanuit gaat dat er een omzetwaarschuwing zit aan te komen is die misschien al verrekend in de koers. Anderzijds is het maar weinigen gegeven te kopen op een dieptepunt (en te verkopen op een hoogtepunt) maar ik gun je zeker jouw 'juiste' moment.KAATSCLUB schreef: ↑30 jun 2024 13:08Ik volg Barco de laatste tijd ook voor een eveventuele eerste instap ooit.....Maar het is nog niet het juiste moment.wimvd schreef: ↑26 jun 2024 13:40Je kan een start-up met geleend geld niet vergelijken met een stabiel bedrijf zoals Barco. Ik heb ooit nog Alfen willen kopen aan 8 euro ... stegen naar 60 euro en vandaag nog maar 17 euro. Zelfde verhaal: hype + geleend geld draait uit op een sisser. Bij Barco wil ik toch iets anders geloven. Maar het kan altijd lager idd ... daarom heb ik nog kruit droog liggen. Ooit komt er een ommekeer! Schuldgraad is onder controle, veel is al ingeprijsd in huidige koers, innovatieve producten komen eraan, investeringsklimaat zal vroeg of laat wel verbeteren ... Als ik dat niet zou geloven, zou ik niet instappen he.jean de florette schreef: ↑26 jun 2024 13:34Ooit wat discussie gehad hier, met een koersdoel van 17 (ING?) dat onmiddellijk gehaald werd, en 't zou een saai jaar worden. Niet echt, dacht ik. En bijhouden werd er gezegd. Ook liefst niet, dacht ik.
Zullen zien....
Er komt sowieso nog een ferme omzet waarschuwing , zeker weten.
De economie doet het niet goed momenteel en de verwachtingen van Barco voor een beter 2de halfjaar kunnen de prullenmand in .
Het aandeel kan gemakkelijk naar de 9 euro gaan bij de eerste de beste tegenvaller Er is ook geen enkele trigger op KT die het aandeel omhoog kan duwen.
Hopelijk voor de aandeelhouders heb ik het fout , we zien het wel.
JP Morgan is op 1 juli short gegaan. De laatste dagen begint Barco te stijgen...
Barco is op één jaar tijd meer dan gehalveerd. Uiteraard kan het nog lager maar niet alle parameters zijn negatief. Als er enkele positieve signalen de kop op steken dan zal de markt reageren. En zoals meestal 6 maand op voorhand. Dan is JP Morgan een beetje laat short gegaan.
Ik heb gisteren nog bijgekocht en nu ik weer groen zie, twijfel ik om nog eens te verdubbelen. Want deze koers heeft potentie tot "verdubbelaar" op langere termijn. De winstwaarschuwing van later deze maand is volgens mij al ingeprijsd nu. Barco komt er vroeg of laat bovenop, patience is at our side. Dat er nog iemand short gaat op 1 juli, lijkt me rijkelijk laat. Al geleerd me daar niet teveel door te laten leiden want dat zijn toch allemaal constructies van de grote mannen. Integendeel, tegen de stroom inzwemmen! Get rich or die tryin' is mijn moto nu bij Barco.
wolfe liked last!
Wat Filou zegt. De consensus gaat nu al uit van een low to mid single digit omzetdaling dit jaar. Weet je waar diezelfde consensus momenteel vanuit gaat? Een vrije kasstroom van meer dan €300m over de komende 3 jaar. Dat is 50% op de ondernemingswaarde. Je gaat zelfs niet lang moeten wachten op die verdubbeling imo. Barco moet cash aan het werk zetten: een gerichte overname en/of agressieve buybacks.
3logic liked last! Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
- Blackadder
- Premiummember
- waarderingen: 2601
Pakketje bijgekocht vandaag
Ik denk er niet aan. Als ik van een aandeel in bezit op een grafiek van drie maanden en een jaarr een dalende lijn zie, hou ik het voor bekeken (figuratief dan). Ik verkoop niet, maar ze gaan uit mijn aandacht. Als ik daarentegen van een aandeel dat nog maar een fractie van zijn hoogste koers ooit waard is, maar op de grafiek van drie maanden en een jaar een stijgende lijn vertoont (zie Bv. Siemens Energy) dan pas denk ik aan bijkopen. Iedereen zij eigen strategie.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Ook nog bij ingestapt, helaas wat laat door een meeting op het werk, stijging was al gestart. Barco is nu 10% van m'n beleggingskapitaal. We gaan nu vermoedelijk wat stijgen naar aanloop van 17 juli. De lage vakantievolumes helpen ons daar makkelijker bij. Dan patat naar beneden terug of afhankelijk van het nieuws, blijven we boven water met de koers.
-
- Forum elite
- waarderingen: 2007