Barco

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1861

Re: Barco

Bericht door jean de florette »

Naz-T schreef:
08 feb 2024 09:56
jean de florette schreef:
08 feb 2024 09:48
Naz-T schreef:
08 feb 2024 09:15
Die analist heeft zich compleet belachelijk gemaakt.
...
Vraag me af hoe je daaraan komt. Koersdoel 17...

Voor diegenen die het allemaal goed vinden, toch minstens één dissonant.
Sales YTD 1eSem +10%, Q3 +2%, 2023 -0.8%
Slecht Q4.

Ben geen fan.
Ik bedoel dit vooral op het vlak van timing.
Een paar dagen voor toch beter dan verwachte cijfers het koersdoel verlagen van 28 naar 17.
Wacht op zijn minst de cijfers af als je dan toch graag met koersdoelen goochelt.
Mijn mening. Ik vind dat een vorm van lef. Net zoals jijzelf met gekochte aandelen lef toont.
Een oud koersdoel, voor de resultaten herbekeken. En 17€, ik kan daar best mee leven, 't zal een tijd duren voor we daar zijn.
Tot zover goed.
Moet ie dan achteraf komen met zoiets? Dan krijgt hij commentaar zoals 'achteraf kan ik dat ook'.

't Zou voor sommigen dus nooit goed geweest zijn.

Het forum staat vol met zulke commentaren. Helaas nooit inhoudelijk waarom. Enkel iets over koersbewegingen als maatstaf, of nu zelfs al over vrouwen,...
'k Hoop dat die madam het niet leest. Ze is veel meer waard.
Danyvp liked last!
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 274

Bericht door Chukky2 »

08 feb 2024 10:05
Naz-T schreef:
08 feb 2024 09:56
08 feb 2024 09:48
Naz-T schreef:
08 feb 2024 09:15
Die analist heeft zich compleet belachelijk gemaakt.
...
Vraag me af hoe je daaraan komt. Koersdoel 17...

Voor diegenen die het allemaal goed vinden, toch minstens één dissonant.
Sales YTD 1eSem +10%, Q3 +2%, 2023 -0.8%
Slecht Q4.

Ben geen fan.
Ik bedoel dit vooral op het vlak van timing.
Een paar dagen voor toch beter dan verwachte cijfers het koersdoel verlagen van 28 naar 17.
Wacht op zijn minst de cijfers af als je dan toch graag met koersdoelen goochelt.
Mijn mening. Ik vind dat een vorm van lef. Net zoals jijzelf met gekochte aandelen lef toont.
Een oud koersdoel, voor de resultaten herbekeken. En 17€, ik kan daar best mee leven, 't zal een tijd duren voor we daar zijn.
Tot zover goed.
Moet ie dan achteraf komen met zoiets? Dan krijgt hij commentaar zoals 'achteraf kan ik dat ook'.

't Zou voor sommigen dus nooit goed geweest zijn.

Het forum staat vol met zulke commentaren. Helaas nooit inhoudelijk waarom. Enkel iets over koersbewegingen als maatstaf, of nu zelfs al over vrouwen,...
'k Hoop dat die madam het niet leest. Ze is veel meer waard.
Weet wel een koersdoel van 17wat lager is of 28 wat stukken hoger is (en zo slecht gaat het niet met barco ), heeft altijd een negatieve invloed op het kopen van dit soort aandelen. Dat is toch heel normaal. 40 procent van de beleggers kijken idd naar de koersdoelen zo der de inhoud te kennen , maar toch is dit in dit geval nadelig voor het verdere verloop
Inbev - gimv- EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- van de velde-ageas
-econocom-IBA -Nyxoah-orange-prosus-umicore-xior-VGP-melexis.

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 475

Bericht door Naz-T »

Had hij dit (kort) na de Q3 cijfers gepubliceerd, dan zou ik er geen problemen mee gehad hebben.
Soit, maakt niet uit.
Tot later!

kronos
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 157

Bericht door kronos »

Naz-T schreef:
08 feb 2024 10:15

Had hij dit (kort) na de Q3 cijfers gepubliceerd, dan zou ik er geen problemen mee gehad hebben.
Soit, maakt niet uit.
Tot later!
Toch een prachtige stijging vandaag. Tot groot spijt van wie het benijdt.

whysee
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 48

Bericht door whysee »

Het management stelde in 2021 een stijging van de ebitda marge van 9 naar 14-17 voorop. Dat lijkt te gaan lukken. Beauduin en Donck kopen ondertussen regelmatig aandelen bij. Koers zal wel volgen.
Naz-T liked last!

Naz-T
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 475

Bericht door Naz-T »

En 17€, ik kan daar best mee leven, 't zal een tijd duren voor we daar zijn.
Nog 1% en we zijn er. Een koersdoel is voor binnen een jaar. We gaan een heel saai jaar tegemoet ;-)
kronos liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1861

Bericht door jean de florette »

Mijn mening, ... 't is die dividendverhoging die de meubelen gered heeft.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Daniël
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 136

Bericht door Daniël »

10 feb 2024 10:59
Mijn mening, ... 't is die dividendverhoging die de meubelen gered heeft.
Niet iedereen deelt dezelfde mening.

Op de blog van De Tijd:

10:24
'Barco stelt niet teleur met prognose'
Hoewel KBC Securities-analist Guy Sips de prognose voor Barco als aanleiding gebruikte om het koopadvies in te trekken en het koersdoel te verlagen (zie post 9u59), ziet Degroof Petercam-analist Kris Kippers geen problemen. 'De vooruitzichten voor 2024 waren geen teleurstelling', stelt Kippers. 'De omzet zal stabiel evolueren, terwijl de marges zelfs boven de 14 procent zouden klimmen die de consensus voorzag. Dat is duidelijk een geruststelling.'

'De prognose is natuurlijk niet heel optimistisch', vervolgt de analist. 'Maar ze is niet slechter dan sommigen hadden verwacht wegens de slechte macro-economische ontwikkelingen in China, een belangrijke regio voor het bedrijf.' Hij herhaalt zijn koopadvies en koersdoel van 20 euro.

'De waardering is niet erg hoog voor een technologiebedrijf met een balans van gewapend beton', zegt Kippers. 'Mogelijk loert er wat positief nieuws over het aandeel om de hoek. De balans maakt het mogelijk overnames te doen die waarde toevoegen. De problemen in Healthcare worden vooral veroorzaakt door de antifraudeacties van de Volksrepubliek, maar zodra die wegvallen kan er een scherpe herstelbeweging in die markt komen waar de nood aan nieuwe investeringen in ziekenhuismateriaal urgent is.'
Blackadder liked last!

Richs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 66

Bericht door Richs »

(ABM FN) Berenberg heeft het koersdoel voor Barco verhoogd van 19,00 naar 20,00 euro, met behoud van het koopadvies. Dat bleek maandag uit een analistenrapport.

De resultaten van Barco over 2023 bleven weliswaar iets achter bij de doelstellingen van het bedrijf, maar voldeden wel aan de consensusverwachting van analisten.

De analisten verwachten dat Barco na een moeilijk 2023 weer terugkeert naar groei in 2024. De uitstekende winstgevendheid in de tweede helft van vorig jaar, ondanks een lagere omzet, belooft daarbij veel goed voor de marges, wanneer de groei terugkeert.
cajmere liked last!

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 274

Bericht door Chukky2 »

Barco wint een oscar van beste beeldkwaliteit
Inbev - gimv- EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- van de velde-ageas
-econocom-IBA -Nyxoah-orange-prosus-umicore-xior-VGP-melexis.

Plaats reactie