EVS Broadcasting

Beleggen in aandelen beurs Brussel, BEL 20, lokale fondsen, etc.
Plaats reactie
sjos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 353

Re: EVS Broadcasting

Berichtdoor sjos » 22 Jun 2018 11:21

jean de florette schreef:
Wimpie85 schreef:Wacht dan toch ff tot het algemene beursklimaat weer wat beter is.

Die redenering houdt enkel met je belegging in EVS rekening. Ook andere andelen staan nu misschien 'laag'.
Stel je verkoopt vandaag EVS aan 19.5, en je koopt inbev aan 85.
En binnen 3 maanden staat EVS 24 en inbev 105. Lukraak gekozen cijfers. Beide zouden kunnen. Of helemaal niet.
Gevoelsmatig geeft dat toch een beter resultaat in je nieuwe inbevs tgo. je oude EVSsen. Winst vs. minder verlies. Nog los van de koersevolutie die je zelf als mogelijk ziet.

Het bezit van een teletijdmachine zou hierbij uiterst behulpzaam zijn.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192

Berichtdoor Blackbelt » 22 Jun 2018 13:01

jean de florette schreef:
Wimpie85 schreef:Wacht dan toch ff tot het algemene beursklimaat weer wat beter is.

Die redenering houdt enkel met je belegging in EVS rekening. Ook andere andelen staan nu misschien 'laag'.
Stel je verkoopt vandaag EVS aan 19.5, en je koopt inbev aan 85.
En binnen 3 maanden staat EVS 24 en inbev 105. Lukraak gekozen cijfers. Beide zouden kunnen. Of helemaal niet.
Gevoelsmatig geeft dat toch een beter resultaat in je nieuwe inbevs tgo. je oude EVSsen. Winst vs. minder verlies. Nog los van de koersevolutie die je zelf als mogelijk ziet.

Mijn vertrouwen is weg, dus vliegen ze er uit, zo ben ik.
EVS slaagt er op geen enkele manier in om meer winst of zelfs maar een trend naar meer omzet in gang te zetten, en dat in een markt die blijkbaar ook beperkt groeipotentieel heeft. Minder en minder jeugd kijkt naar de gewone TV.
Dus de content providers investeren minder.

Beetje hetzelfde als BPOST. Trend van brievenpost (winstbron) zakt met 8-9% per jaar. Kranten: idem, en er is zelfs onzekerheid over de lopende contracten.
Om de groei van de pakjes te volgen moeten ze dik investeren, en aan de behandeling van pakjes verdienen ze niks.

Ik hou enkel nog aandelen in portefeuille die het potentieel hebben om op een paar jaar te verdubbelen.
Anders steek ik mijn geld wel in fondsen.

Nu nog een beslissing nemen over Balta....
charel01 liked last!

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 518

Berichtdoor 14-11-2014 » 23 Jun 2018 12:57

Wanneer er genoeg chagrijn in de koers blijft zitten en bij ongewijzigde verwachtingen, kan EVS t.z.t. een aandeel worden om te gaan gokken (!!!) op niet-tegenvallende resultaten over HJ1, bestellingen en andere vooruitzichten. Als-dan.

Het duurt echter nog wel paar maanden en achttienduizendhonderdnegenenzestig jaar voordat EVS de halfjaarcijfers over HJ1 2018 durft te publiceren.

Zie t.z.t. eventueel ook de richting en/of consensus van vooraf bijgestelde "koersdoelen", inclusief motivaties, en misschien de hele framing en sentiment van het aanstaande cijferseizoen. Om er iets meer een educated guess van te maken.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 14-11-2014 » 29 Jun 2018 15:02

Ondertussen bij een klantengroep, de Nederlandse Publieke Omroep(en), de uitwerking van oud nieuws. Ter indicatie van wat er speelt bij klanten. Door minder reclame-inkomsten (koop aandelen Google en zo om dát effect te hedgen :)) daalt volgend jaar het budget blijkbaar van €802 mln. naar ongeveer €740 mln.

nos.nl schreef:Slob: te vroeg voor paniek over bezuinigen op tv-programma's

Minister Slob zegt dat nog niet zeker is dat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) gaat bezuinigen op programma's als Andere Tijden en Tegenlicht. Volgens hem is het moment om daarover te besluiten nog niet aangebroken.

Naar aanleiding van acties van de redacties van de programma's, die vrezen dat ze moeten inkrimpen, zegt Slob: "De mens lijdt nog het meest door het lijden dat hij vreest." Hij vindt dat er nog geen reden voor paniek is.

Tweet, van @AndereTijden, schreef:!! #AndereTijden​ dreigt te verdwijnen. De @NPO heeft besloten om het aantal uitzendingen te halveren. Wil jij dat Andere Tijden blijft bestaan? Deel deze boodschap van #HansGoedkoop!

De minister voor mediazaken vindt dat de NPO een deel van de bezuinigingen uit eigen zak moet betalen. Volgens hem heeft de omroep "nog aardig wat reserves op de plank liggen" en ligt het voor de hand om die eerst aan te spreken. Als er vervolgens nog een te bezuinigen bedrag overblijft, moet er wat hem betreft worden gekeken naar de organisatie. "Kan het hier en daar misschien wat effectiever?"

De NPO moet bezuinigen vanwege teruglopende reclame-inkomsten. Slob wijst erop dat op dit moment niet zeker is hoe groot de tegenvaller is. Mogelijk gaat het om zo'n 60 miljoen euro. "Ik hoop dat de dalende inkomsten meevallen, maar het kan ook erger worden."

Hij zegt dat in de begroting, die na de zomer op Prinsjesdag wordt gepresenteerd, wordt vastgesteld hoeveel de NPO precies moet bezuinigen.

Geen formeel besluit

Een woordvoerder van de NPO zegt dat nog niet duidelijk is hoe de programmering er straks uitziet. "Er is nog geen formeel besluit over genomen", zegt hij. "We zijn met de omroepen in gesprek over de vernieuwing van de programmering. En daarbij moeten we rekening houden met een forse bezuiniging."

Een alternatieve deeloplossing zou bijvoorbeeld kunnen zijn om, alleen online, reclameblokken tijdens programma's toe te staan. De €62 zal de voorlopig geschatte maximale impact zijn, wat weer voor een deel EVS kan raken door het bezuinigen op on-topic productiekosten. Meer vanuit de studio, minder camera's, meer herhalingen van programma's, minder live, vaker gaan FaceTimen met correspondenten, minder eigen producties, ...

Maar ook nog lang niet het einde der tijden. Zelfs niet het einde van @AndereTijden. EVS zal wel moeten blijven meebewegen met de krimpende markt, want EVS zal geraakt worden. Dat is onvermijdelijk.

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192

Berichtdoor Blackbelt » 30 Jun 2018 12:08

Ik heb mijn verlies geslikt.
Klompenaandeel.

14-11-2014
Forum veteraan
Forum veteraan

Berichtdoor 14-11-2014 » 05 Jul 2018 17:11

RTL Nederland schrapt 85 banen en past organisatie aan

@aandeelhouders/volgers van EVS: dit is een specifiek probleem voor RTL NL en gezinszender RTL 4. De markt krimpt (RTL zelf meer naar online, Netflix), maar er zullen ook kijkers verdwijnen richting SBS/Talpa (o.a. SBS 6, Veronica). RTL NL is niet helemaal representatief voor problemen in de klassieke televisiemarkt.

ad.nl, beruchte column van Slimste Mens Angela de Jong, schreef:De stuitende arrogantie en dieptepunten van RTL4

RTL 4 heeft een probleem. Waar de zender jaren achtereen geen kwaad kon doen bij de kijker en op primetime zelfs met de zoveelste herhaling van Herrie in de Keuken of Help mijn man… moeiteloos een miljoen of meer scoorde, holt diezelfde kijker nu in rap tempo weg. Naar SBS 6, naar NPO 1 of naar Netflix - alles is kennelijk goed, zolang het maar geen RTL is.

Met als voorlopig dieptepunt afgelopen dinsdag: Vermoord in het buitenland bleef steken op 555.000 belangstellenden, Spreekrecht vervolgens op 424.000. Natuurlijk zijn er nog steeds programma’s die wél goed scoren of die de moeite van het kijken waard zijn, maar die uitzonderingen zijn nagenoeg op één hand te tellen.

Ik moet bekennen dat ik de malaise met enig leedvermaak bezie. Ik erger me als kijker namelijk de laatste tijd dood aan RTL en dan vooral aan de stuitende arrogantie die van het scherm spat. Wat altijd gewoon een leuke zender was, is verworden tot een vervelend egocentrisch clubje dat ervan overtuigd is dat de hele wereld om RTL draait. Kijk naar RTL Boulevard, kijk naar RTL Late Night, kijk naar het gros van de andere shows waarin steeds weer dezelfde koppen opduiken.

Alle creativiteit is op. Met veel bombarie gepresenteerde nieuwe programma’s zijn een schaamteloze kopie van een oud format. Little Big Stars? Gewoon Superkids. The Big Music Quiz? Ik Hou van Holland maar dan net een fractie anders. Wie is de Mol? Oh nee, Kroongetuige.

Wat denken ze daar als ze het verzinnen? Dat wij kijkers zo dom zijn dat niet doorhebben? Of dat we het pikken dat Humberto Tan daar weer vrolijk staat te dansen op vrijdagavond, alsof hij sinds zijn buitenechtelijke affaire geen levensgroot imagoprobleem heeft? Gewoon, omdat messias Erland Galjaard, de grote baas daar, heeft bedacht dat dit goed is voor ons?

Ook typische RTL-logica: is de kijker Late Night beu vanwege de schaamteloze RTL-promotie die er bedreven wordt, dan voeren ze de RTL-promotie gewoon nog wat op, ‘want dat vindt de kijker leuk’. Nou, dan heb ik nieuws: die kijker wil graag een mix van zwaardere en lichtere onderwerpen met een authentieke presentator. Daarom scoorde Jinek zo goed.

Bij dezen pleit ik voor een frisse najaarsschoonmaak bij RTL, voor én achter de schermen. Zodat het gewoon weer een leuke zender wordt.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1020

Berichtdoor bertje » 17 Jul 2018 19:49

July 17 (Reuters) - EVS BROADCAST EQUIPMENT SA EVSB.BR :
* REG-EVS BROADCAST EQUIPMENT ANNOUNCES DEPARTURE OF MURIEL DE LATHOUWER, MANAGING DIRECTOR & CEO
* PIERRE DE MUELENAERE IS APPOINTED AS INTERIM CEO UNTIL APPOINTMENT OF A NEW CEO

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1946

Berichtdoor vogelspotter » 17 Jul 2018 19:58

Nieuws
 Ondernemen
 Technologie

Topvrouw technologiegroep EVS vertrekt

17 juli 2018 19:39

Muriel De Lathouwer stond drie jaar aan het hoofd van EVS. ©rv

FOTO

Ze wordt ad interim vervangen door Pierre De Muelenaere, de voorzitter van de raad van bestuur.

EVS geeft geen reden op voor het vertrek van De Lathouwer maar stelt dat het in onderling overleg gebeurt. In afwachting van de benoeming van een nieuwe CEO volgt Pierre De Muelenaere, de ex-CEO van het technologiebedrijf Iris (nu onderdeel van Canon), haar tijdelijk op.

Het is niet de eerste keer dat het Luikse technologiebedrijf breekt met zijn CEO. Vier jaar geleden vertrok topman Joop Janssen al. Meningsverschillen over de uitvoering van de langetermijnstrategie liggen aan de basis van de breuk.

Muriel De Lathouwer, toen binnen het directiecomité verantwoordelijk voor de strategie, nam toen het roer in handen. Het jaar daarop werd ze CEO.

Michaël Sephiha,

Redacteur Ondernemen
Bron:"De Tijd"
blotte marc liked last!
ArcelorMittal,ASIT biotech,Avantium, Deceuninck,Deutsche Bank,econocom, Euronav, Nyrstar,OneSpan Inc,SBM Offshore, TomTom, UCB, X-Fab.
Verkocht:Petrobras ADR, Weight Watchers,Ahold Delhaize.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 268

Berichtdoor Wimpie85 » 17 Jul 2018 21:20

Lijkt wel alsof ze daar van geen hout pijlen meer weten te maken laatste paar jaar.

Dit nieuws zal de koers allicht weer geen deugd doen...

Haiko17
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 218

Berichtdoor Haiko17 » 17 Jul 2018 22:20

Wellicht niet inderdaad: het zal ofwel hard naar beneden zijn ofwel iets zachter aangezien slechte cijfers al wel behoorlijk in de koers verrekend zit. Enfin, denk ik dan toch. Op een "rally van de hoop" reken ik niet.

Maar als ze nu opstapt zullen de Q2-resultaten wel opnieuw belabberd zijn.
14-11-2014 liked last!
Port: Galapagos, Nyrstar, WDP, EVS, Ageas, Barrick Gold, RDSB, Solvay, Euronav, CFE, AVH, RTL, Texaf, VGP, ProShares ultrashort QQQ, Resilux, Celyad, AB Inbev, Econocom