Elia System Operator SA

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 209
Contacteer:

Re: Elia System Operator SA

Bericht door Investor »

Liptoons schreef:
19 feb 2020 14:36
Investor schreef:
19 feb 2020 13:59
Ff de 100 aangetikt !! :wave: 8-) :wtf:

En wat nu, Investor? Gezien de toch wel vrij hoge waardering neem je wellicht winst?
Nope, alles wat beschreven staat in die traditionele beursboeken van neem winst is larie ALS het gaat om low-volatility aandelen zoals Elia, WDP, VGP. Deze saaie toppers zetten regelmatig nieuwe highs neer. Ik verkoop dus alleszins niet om te gaan herinvesteren in avontuurtjes zoals een Umicore of AB InBev met steile hellingen en een slecht risico-gecorrigeerd rendement. 8-)
Laatst gewijzigd door Investor op 19 feb 2020 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
joni liked last!
VGP: De ster van de portefeuille - 2020 wordt een superjaar!
Koersdoel: €2000 tegen 2028!

https://www.optiongenerator.com

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Liptoons
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 25
Contacteer:

Bericht door Liptoons »

Investor schreef:
19 feb 2020 15:09
Liptoons schreef:
19 feb 2020 14:36
Investor schreef:
19 feb 2020 13:59
Ff de 100 aangetikt !! :wave: 8-) :wtf:

En wat nu, Investor? Gezien de toch wel vrij hoge waardering neem je wellicht winst?
Nope, alles wat beschreven in die traditionele beursboeken van neem winst is larie ALS het gaat om low-volatility aandelen zoals Elia, WDP, VGP. Deze saaie toppers zetten regelmatig nieuwe highs neer. Ik verkoop dus alleszins niet om te gaan herinvesteren in avontuurtjes zoals een Umicore of AB InBev met steile hellingen en een slecht risico-gecorrigeerd rendement. 8-)
Dat is duidelijk! Bedankt voor je nuchtere, klare blik op de zaken!

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Elia boven 100 euro
Het aandeel van de beheerder van het hoogspanningsnet Elia ELI0,50% is zonet boven 100 euro gegaan. Een symbolische kaap. Het goed voorspelbare dividend van Elia lokt beleggers in tijden van nulrente.

robantwerp
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door robantwerp »

Heb al spijt dat ik mijn Elia aandelen in 2018 jaar heb weggedaan aan 57,00
Dat was toen al met paar honderd euro winst waar ik als beginnende belegger blij mee was
Dat het zo hoog zou gaan wow, opmerkelijk dat het maar blijft stijgen....

BuyAndHold
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Bericht door BuyAndHold »

Investor schreef:
20 feb 2020 14:53
Elia boven 100 euro
Het aandeel van de beheerder van het hoogspanningsnet Elia ELI0,50% is zonet boven 100 euro gegaan. Een symbolische kaap. Het goed voorspelbare dividend van Elia lokt beleggers in tijden van nulrente.
Zeker, maar daar komt nog bij dat in deze sector er in de komende jaren enorme investeringen nodig zullen zijn. Investeringen die voor overheden moeilijk liggen en waarbij de Chinezen maar al te graag zouden in participeren. Een bedrijf als Elia (zeker met de nieuwe structuur) is dan ideaal om toch min of meer baas te blijven over de eigen infrastructuur. Voor mij is dat de belangrijkste reden om in Elia te investeren.

Ik plak hieronder een uitreksel uit een artikel uit De Tijd van oktober 2019 (denk ik; volledig artikel staat in een post op Beursduivel). Wat voor Tennet geldt, is ook van toepassing andere zaken.

" Bij de Duitse poot van Tennet is het een ander verhaal, zegt iemand anders met kennis van het dossier. ‘De infrastructuur is er veel ouder, met dus ook meer mankementen en onderhoudskosten. Elia moet er tijdens het koopproces goed op letten dat er geen verborgen gebreken zijn.’
Chinezen

In Den Haag zien ze het liefst dat Tennet een geheel blijft waarin de Duitse staat of een andere Duitse speler een minderheidsbelang neemt. Het zou de financieringslast voor de Nederlandse overheid verlichten, maar tegelijk een extra garantie bieden dat de Duitse overheid de rendabiliteit van Tennet in Duitsland niet al te hard onder druk zet.

De Duitse regering lijkt vooralsnog niet echt happig zelf honderden miljoenen op tafel te leggen. Elia zou dan - mogelijk in een partnerschap met de Duitse overheid - weleens de uitweg kunnen bieden. Elia staat op goede voet met de Duitse regering, zeker nadat het hielp de Chinese investeerder State Grid buiten te houden bij 50Hertz."

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 130
Contacteer:

Bericht door joni »

Eurogrid, 80% moeder van 50 Hertz en 100% dochter van de Elia Group NV, geeft nieuwe obligatie uit voor de financiering van 2 offshore stopcontacten van 1.5 GW in de Oostzee.

In de Belgische Noordzee is Elia via Nemo Ltd 50% eigenaar van 1 stopcontact en het 2e zit in de planning. 8-)

https://renews.biz/60145/50hertz-issues ... ind-links/

http://ru.cbonds.com/news/item/1236437/

Sinds 2020 is de structuur van Elia iets complexer geworden... ;)

https://www.elia.be/nl/investor-relatio ... -structuur
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

Investor
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door Investor »

Verse all-time high; we verkopen geen enkel aandeel hier! Herbalanceren? Nope, geen zin in anders had ik Elia verkocht op 80 en VGP op 90.

Laat de jacht naar veilige dividendrendementen die men vindt bij een Elia maar rustig doorgaan. 8-)

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Ik ben het met je eens, ijzersterk in huidige context en om te houden. Heeft vrij grote positie in mijn portefeuille. Heb vandaag toch stukje verkocht (20%). Ondanks alle kwaliteiten vond ik het aandeel tijdens de eerste golf van de crisis toch vrij sterk afgestraft, als dit zich herhaalt koop ik mijn stuk Elia terug. Met 2/3 deel van de opbrengst heb ik vandaag mijn positie Euronav uitgebreid. Uiteraard ander profiel maar staat heel laag en gaat in principe mooi dividend opleveren. Het overblijvende 1/3 deel van de opbrengst is cash die het hogere risico euronav t.o.v. Elia moet compenseren.

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door joni »

Elia (50 Herz) investeert (€ 1,2 miljoen) in stadsverwarming in Hamburg, via warmtepompen met elektriciteit, van windmolens in Waddenzee...

https://www.euwid-energie.de/50hertz-un ... itstellen/
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door joni »

50 Hertz wil tegen 2032, alleen nog 100% hernieuwbare elektriciteit leveren, in de voormalige Oost-Duitse staten en de stadstaten Berlijn en Hamburg.

Momenteel is het aandeel van het bedrijf in de mix van hernieuwbare energie 60 procent.

https://www.offshorewind.biz/2020/07/02 ... enewables/

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie