Elia System Operator SA

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 4802
Contacteer:

Re: Elia System Operator SA

Bericht door Beheerder »

Elia zoekt input van startups
19 februari 2019 07:10 Redactie

Lees meer op: https://beursig.com/beursnieuws/elia-zo ... -startups/
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 355
Contacteer:

Bericht door bartel »

Elia zag de genormaliseerde nettowinst in 2018 zoals verwacht stijgen met 38%, onder meer dankzij een extra 20%-belang in 50Hertz, een solide operationele prestatie en het vrijgeven van de juridische claim in Duitsland. De totale nettowinst van 275 miljoen euro omvatte een eenmalig resultaat van 21,6 miljoen euro bij 50Hertz, zodat de winst per aandeel met 32% steeg tot 4,52 euro en het dividend steeg naar 1,66 euro. De netto financiële schuld van 4,60 miljard lag een stuk onder de door KBCS verwachte 5,2 miljard euro. Voor België wordt voor 2019 een gereguleerd rendement van 5% à 6% verwacht en voor Duitsland werd het verwachte rendement zoals verwacht verlaagd tot 8 à 10%. Al bij al sterke cijfers, wat leidt tot een forse koersdoelverhoging met 16% van 60 naar 70 euro. Dat wordt verklaard door de waardering van sectorgenoten.

Bron : Bolero nieuwsbrief - 22/02/2019
Ja wadde we gaan ne gang.

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 355
Contacteer:

Bericht door bartel »

Elia trekt het dividend voor de aandeelhouders op van 1,62 euro per aandeel (vorig jaar) naar 1,66 euro.

Elia verhoogde vorig jaar zijn belang in de Oost-Duitse netbeheerder 50Hertz van 60 naar 80 procent. Het verwierf daardoor de volledige controle. De zet draagt ook bij tot de forse winstverhoging. Onder aan de lijn bleef in het boekjaar 2018 275,2 miljoen euro over, een toename met 32 procent. De winst per aandeel steeg van 3,42 naar 4,52 euro.

Bij de Belgische tak (Elia Transmission) sprongen de totale activa jaar op jaar van 5,4 naar 5,9 miljard euro en maakten de ‘toegestane’ opbrengsten een sprong van 851 miljoen euro in 2017 naar 959 miljoen vorig jaar. Dat resulteerde in 115 miljoen euro nettowinst, een toename met 11,5 procent. Vanuit 50Hertz vloeide vorig jaar 169 miljoen euro winst naar Elia.

Bron : De Tijd 22/02/2019
>> https://www.tijd.be/ondernemen/milieu-e ... 00627.html
Ja wadde we gaan ne gang.

Zechs
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 365
Contacteer:

Bericht door Zechs »

Elia denkt aan een splitsing van het bedrijf in 2 delen:
- Belgisch gedeelte die een vast tarief krijgt van de staat, de "oude" activa dus.
- Buitenlandse gedeelte (Hertz, andere buitenlandse eigendommen,...). Deze zou zich richten op verdere expansie maar zal deze strategie wel niet autonoom kunnen doen aangezien ze onder de controle blijft van Elia.

Het grote fiscale voordeel voor beleggers lijkt me dat de activiteiten onder hetzelfde bedrijf blijven maar enkele op papier gescheiden worden m.a.w. de entiteit blijft hetzelfde.

Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... media.aspx
I sense there's something in the wind
That feels like tragedy's at hand
And though I'd like to stand by him
Can't shake this feeling that I have
The worst is just around the bend

Beurs
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door Beurs »

Zechs schreef:Elia denkt aan een splitsing van het bedrijf in 2 delen:
- Belgisch gedeelte die een vast tarief krijgt van de staat, de "oude" activa dus.
- Buitenlandse gedeelte (Hertz, andere buitenlandse eigendommen,...). Deze zou zich richten op verdere expansie maar zal deze strategie wel niet autonoom kunnen doen aangezien ze onder de controle blijft van Elia.

Het grote fiscale voordeel voor beleggers lijkt me dat de activiteiten onder hetzelfde bedrijf blijven maar enkele op papier gescheiden worden m.a.w. de entiteit blijft hetzelfde.

Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... media.aspx
Wat is op de huidige koers uw mening over het aandeel Elia ?

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 140
Contacteer:

Bericht door joni »

Laatste koersdoelen:
https://www.trivano.com/aandeel/elia.92.adviezen

Kapitaalsverhoging is voor mei 2019
https://beursig.com/beursnieuws/beursbl ... verhoging/

Nieuwe hoogspanningslijn in West-Vlaanderen..
https://kanaalz.knack.be/nieuws/elia-in ... 47551.html
:?:
Wie slim is, weet dat hij heel weinig of niets weet, wie weinig weet denkt dat hij alles weet en zelfs slim is.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 297
Contacteer:

Bericht door nete »

Half uurtje geleden onze 460 stuks met een mooie winst (1950 euro) te gelde gemaakt.

Reden:
We zouden volgende maand een goeie 350 euro dividend ontvangen (koers zal zakken), netto hebben we nu 1600 euro méér.
Er is een kapitaalsverhoging op komst: koers zal zakken wegens verwatering
Elia wordt vermoedelijk opgesplitst in een Belgische en een buitenlandse tak. Onzekerheid en (vermoedelijk) koersdaling.

De winst gaan we opnemen, het oorspronkelijke bedrag gaan we vrijwel zeker terug in Elia investeren, eerst dan nog kiezen in welke Elia.
We kunnen er natuurlijk kompleet naast zitten, maar we achten die kans klein.
25 oktober. Port (cash incl.) +0,12% (sinds start okt. 2015)
Aedifica+0,80%, Ageas-3,56%, Dollar General+2,86%, Gulfport-72,76%, Sofina-8,34%, VGP-4,18%

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

Zelf heb ik op 14 februari 25% van mijn elia positie verkocht aan 64,5 euro en dit deels gebruikt om KBC Ancora bij te kopen aan 39,5 euro. Rest van elia houd ik en bij verdere zwakte koop ik weer wat bij.

nete
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 297
Contacteer:

Bericht door nete »

Erwin5857 schreef:Zelf heb ik op 14 februari 25% van mijn elia positie verkocht aan 64,5 euro en dit deels gebruikt om KBC Ancora bij te kopen aan 39,5 euro. Rest van elia houd ik en bij verdere zwakte koop ik weer wat bij.
Met terug bijkopen zou ik toch wachten tot de hele rits "maneuvers" achter de rug zijn.
Tenzij je naar het bijkomend dividend lonkt ;)
Ieder zijn vrije keuze natuurlijk.
25 oktober. Port (cash incl.) +0,12% (sinds start okt. 2015)
Aedifica+0,80%, Ageas-3,56%, Dollar General+2,86%, Gulfport-72,76%, Sofina-8,34%, VGP-4,18%

Erwin5857
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 119
Contacteer:

Bericht door Erwin5857 »

nete schreef:
Erwin5857 schreef:Zelf heb ik op 14 februari 25% van mijn elia positie verkocht aan 64,5 euro en dit deels gebruikt om KBC Ancora bij te kopen aan 39,5 euro. Rest van elia houd ik en bij verdere zwakte koop ik weer wat bij.
Met terug bijkopen zou ik toch wachten tot de hele rits "maneuvers" achter de rug zijn.
Tenzij je naar het bijkomend dividend lonkt ;)
Ieder zijn vrije keuze natuurlijk.
Mee eens, zo bedoelde ik het : afwachten wat er gebeurt in de aanloop naar KV, meedoen met de KV en eventueel nog bijkopen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie