Tessenderlo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 931
Contacteer:

Re: Tessenderlo

Bericht door KAATSCLUB »

Massemen schreef:
19 nov 2020 10:58
Ik probeerde deze al even op te pikken rond de 29 euro. Duurt me wat te lang dus vandaag een eerste instap

Schuldenverlaging is 1ste indicatie van het goede werk dat geleverd wordt. Daarnaast voldoende indicaties voor omzetgroei, niet enkel op de korte termijn. Ook het potentieel met de gascentrale(s) lijkt me nog groot en een verstandige zet. Bovendien een productgamma waar geen grote plotse schommelingen te verwachten zijn

Lijkt mij op dit moment een veilig belegging met veel opwaarts potentieel.

Bovendien hou ik wel van bedrijven die in alle luwte goed werk leveren :)
Gascentrale blijft een vraagteken hé....Het vel van de beer nog niet verkopen voor hij geschoten is.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4273
Contacteer:

Bericht door a21 »

Massemen schreef:
Ik probeerde deze al even op te pikken rond de 29 euro. Duurt me wat te lang dus vandaag een eerste instap

Schuldenverlaging is 1ste indicatie van het goede werk dat geleverd wordt. Daarnaast voldoende indicaties voor omzetgroei, niet enkel op de korte termijn. Ook het potentieel met de gascentrale(s) lijkt me nog groot en een verstandige zet. Bovendien een productgamma waar geen grote plotse schommelingen te verwachten zijn

https://www.tessenderlo.com/en/Document ... e%20gascen
belangrijke gebeurtenissen

Massemen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door Massemen »

KAATSCLUB schreef:
19 nov 2020 11:28
Massemen schreef:

Gascentrale blijft een vraagteken hé....Het vel van de beer nog niet verkopen voor hij geschoten is.
Daar hoorde nog een "?" bij inderdaad . In Belgie duurt het vermoedelijk 5 jaar om zoiets misschien op te bouwen maar wie weet kan het een positieve verrassing en extra'tje zijn . Voor mij houdt het alvast steek

alejandrito
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35
Contacteer:

Bericht door alejandrito »

"Subsidiestrijd barst los voor nieuwe elektriciteitscentrales"

Verschillende outsiders staan klaar om de almacht van Electrabel aan te vallen en zelf nieuwe gasgestookte elektriciteitscentrales te bouwen. Het wordt een felle concurrentieslag voor de nodige miljardensubsidies.
...
Het ziet er niet naar uit dat aardgas- centrales zonder overheidssteun rendabel kunnen worden. Het wordt een gevecht voor de nodige subsidies. Het is de bedoeling dat in oktober volgend jaar in een veiling de overheidssteun wordt toegewezen. De projecten die het laagste steun- bedrag vragen, zullen het geld krijgen om te bouwen.
...
We verwachten dat de veiling heel concurrentieel zal zijn, met meer projecten dan er plaats is.
...
Omdat de verwachting is dat de gascentrales naarmate er meer hernieuwbare energie komt nog maar weinig uren zullen draaien, rekent iedereen op subsidies om de projecten rendabel te krijgen.
‘Het probleem is dat je zo’n centrale bouwt voor een levensduur van 25 jaar’, zegt Baudhuin, van Eneco. ‘Tussen 2025 en 2030 zal een nieuwe centrale waarschijnlijk zeer rendabel zijn, maar je moet de onzekere prijsvooruitzichten op langere termijn incalculeren. De gascentrales zullen na verloop van tijd veel minder draaien en dus is ondersteuning nodig om investeringen in nieuwe capaciteit te kunnen verzekeren.’
(https://www.tijd.be/app/carousel1/subsi ... 68380.html)

Lijkt me een ideaal scenario voor de "winner's curse" waarbij diegene die de centrales mogen bouwen ook diegene zijn die geen deftige ROI halen op hun investering.
Ik verwacht wel dat Tessenderlo gedisciplineerd genoeg is om er enkel voor te gaan als ze goei rendement kunnen halen.
Oli4 liked last!
https://twitter.com/jefke00

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 931
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

Het zal voor Tessenderlo een wel zeer moeilijke opgave worden om hun plannen voor een extra gascentrale waar te maken ...zwaargewicht Electrabel komt in de strijd :!:

Electrabel plant vier nieuwe gascentrales

Het Frans-Belgische energiebedrijf Engie Electrabel heeft de voorbereidingen in gang gezet om vier grote gascentrales te bouwen, zo meldt De Tijd zaterdag. Er zijn vier sites in België geselecteerd en de vergunningen zijn aangevraagd.

De gascentrales zouden samen een capaciteit hebben van 3 gigawatt. Dat is volgens de krant evenveel als het totaal van de vier kerncentrales die Electrabel uitbaat in Doel of als zijn drie grote kerncentrales in Tihange.

Kernenergie levert de helft van de stroom in België. Bij een volledige kernuitstap heeft België vijf nieuwe grote gascentrales nodig om te garanderen dat het licht blijft branden. Electrabel wil het grootste deel daarvan bouwen. Het bedrijf mikt op sites in Vilvoorde, Les Awirs bij Luik, Charleroi en bij het chemiebedrijf BASF in de Antwerpse haven.

Met de vier projecten wil Electrabel een gooi doen naar de miljoenensubsidies die in oktober volgend jaar worden toegewezen.

alejandrito
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 35
Contacteer:

Bericht door alejandrito »

Als Tessenderlo een extra gascentrale kan bouwen met een gegarandeerd mooi rendement, is dat mooi meegnomen.

Als Tessenderlo geen tweede centrale bouwt, ben ik ook content. Een teken dat ze niet zomaar met geld rondsmijten en gedisciplineerd blijven.

Het al dan niet bouwen van een extra gascentrale heeft weinig invloed op de huidige waarde van het aandeel, imo.

(Wat is het leven van een Tessenderlo/Tack fan toch makkelijk)
https://twitter.com/jefke00

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1246
Contacteer:

Bericht door Umi »

KAATSCLUB schreef:
28 nov 2020 11:19
Het zal voor Tessenderlo een wel zeer moeilijke opgave worden om hun plannen voor een extra gascentrale waar te maken ...zwaargewicht Electrabel komt in de strijd :!:

of net niet...
Misschien wil de overheid niet opnieuw afhankelijk zijn van 1 bedrijf voor onze stroomvoorzieningen?
Misschien overschat ik de politiek natuurlijk :think:
a21 liked last!

Snorkel
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door Snorkel »

Ik zou ook denken dat de politiek niet teveel een monopolie wil zien, dus ik schat de kansen van Tack zeker niet lager in. Er is genoeg plaats rond de site van Tessenderlo Chemie, de milieuvergunning is al aangevraagd en ze hebben reeds een goed draaiende centrale staan.
a21 liked last!

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4273
Contacteer:

Bericht door a21 »

Beursblik: Kepler Cheuvreux zet Tessenderlo op kooplijst
Gepubliceerd op 3 december 2020 09:47 |

(ABM FN) Kepler Cheuvreux heeft zijn advies op Tessenderlo verhoogd van Houden naar Kopen en het koersdoel opwaarts bijgesteld van 32,00 naar 38,00 euro, op basis van gunstige trends.

Het bedrijf heeft volgens de analisten de wind in de rug van gunstige trends in de sector. Tessenderlo haalt 40 procent van zijn bedrijfsresultaat uit speciaal kaliumcarbonaat of potas en 18 procent uit traditionele chemicaliën.

Hogere prijzen voor gewassen zouden goed moeten zijn voor de omzet van de meststof, terwijl betere vraag uit de industrie goed zou moeten uitwerken voor chemicaliën. Ook de biovalorisatie-tak, met gelatine en peptides, laat eindelijk verbetering zien, merkte Kepler Cheuvreux op.

In september verhoogde Kepler Cheuvreux het koersdoel al van 27,00 naar 32,00 euro. Het aandeel stond donderdag 2 procent hoger op 32,20 euro.

Nu +5,00 %
zegermans liked last!

Jean Le Brun
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2
Contacteer:

Bericht door Jean Le Brun »

Goedemorgen aan allen. Ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraag ivm Picanol, maar gezien de verweving (haha, past hier goed) met Tessenderlo post ik hier…
Volgens de halfjaarcijfers ’20 heeft Picanol (via dochter Verbrugge) 19.682.809 aandelen Tesb in bezit. Via 3 recente aankopen (op 28/08, 01/09 en 05/11) werden nog eens 450.000 stuks Tesb toegevoegd, wat het totaal op 20.132.809 brengt. Dit aantal maal huidige koers van Tesb (@33,70) = 678.475.663 €. Wanneer ik dit deel door aantal Picanol aandelen (17.7 mio) kom ik aan een waarde van 38,33 Euro. Kortom, een aandeel Picanol vertegenwoordigt bijna 40 Euro Tessenderlo. Hierbij nog toe te voegen: cashpositie, zeer goede vrije kasstroom van Tesb en potentiële ommekeer bij ‘oude’ Picanol…Pareltje! Graag jullie opmerkingen/meningen en eventuele correcties.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie