Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Tessenderlo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

ourasi
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 398
Contacteer:

Re: Tessenderlo

Bericht door ourasi »

Waarom gebruikt de beurswereld dan modellen die aan de hand van algoritmen 80 % van de handel uitmaken ?

Wie nu nog gelooft dat beurskoersen nog iets met beleggen te maken heeft is wereldvreemd. De koersen van de grote technologie-aandelen zitten in een bubble zoals in 1999.

Is het normaal dat het vereiste rendement voor Tessenderlo op de beurs hoger is dan elk investeringsproject dat Tessenderlo kan uitvoeren ?

De grootste creatie van waarde voor bestaande aandeelhouders is inkoop van eigen aandelen.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4451
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Kijk naar Payton. Zo'n klein aandeel en toch zie je de koers netjes mee stijgen met de waarde, los van de korting die er vandaag misschien nog is. Dat is toch bemoedigend.

Vele technologie-aandelen zijn enorm duur maar dat komt ook omdat ze zo snel groeien en de rente zo laag is. In 1999 had je enorm hoge koersen zonder dat daar wezenlijke kasstromen achter zaten. Dat is een enorm verschil. En dan moet je nog eens een onderscheid maken tussen de Googles, Microsofts en Facebooks, met hoge maar geen absurde waarderingen omdat ze hopen cash genereren, en aandelen zoals Tesla, misschien zelfs Amazon, waar dat volgens mij minder het geval is.

Soit, ik heb er zoals ik eerder al zei goede hoop op dat de achterstand uiteindelijk zal worden ingehaald, and then some. Ik heb zulke reratingen al genoeg meegemaakt.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 441
Contacteer:

Bericht door Blackbelt »

Beetje OT hier.
K/W vind ik nog altijd een redelijk goede parameter om te kijken of een bedrijf duur dan wel extreem duur is. Rond de 20 vind ik gezond als er groeiperspectieven zijn. Boven de 30 moet er al iets speciaal in de pijp zitten.

Bij Tesla is de K/W nu meer dan 1000. Die moeten 30 keer meer winst gaan maken om redelijk gewaardeerd te zijn.
En hun beurswaarde is nu ca 15 keer de OMZET, wetende dat ze uit een omzet van 25 Miljard slechts 110 Miljoen winst halen.

Tessenderlo is zeker ondergewaardeerd. Laatste K/W die ik zag zat rond de 10.
Inkoop eigen aandelen is zeker iets goed, maar hier heeft Tack blijkbaar zo veel geduld, en zijn er zo weinig institutionelen die mee willen liften dat het saai wordt.
Ik zou bij Tessenderlo pas hoogtevrees krijgen boven de 45, maar we hangen blijkbaar af van wat Tack wil betalen.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Vrije kasstroom ligt nog een stuk hoger dan de nettowinst, ondanks hoge growth capex. Dus k/w beleggers laten zich volgens mij in de luren leggen.

macfall
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 19
Contacteer:

Bericht door macfall »

jens_dev schreef:
07 sep 2020 18:05
Vrije kasstroom ligt nog een stuk hoger dan de nettowinst, ondanks hoge growth capex. Dus k/w beleggers laten zich volgens mij in de luren leggen.
je moet W in de K/W dan nemen over 10 jaar ofzo, hoog & laangconjunctuur afvlakken

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

10 jaar vooruit kijken kan je niet en 10 jaar terug kijken heeft geen zin.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1166
Contacteer:

Bericht door Umi »

jens_dev schreef:
07 sep 2020 15:31
Kijk naar Payton. Zo'n klein aandeel en toch zie je de koers netjes mee stijgen met de waarde, los van de korting die er vandaag misschien nog is. Dat is toch bemoedigend.
Nu we het toch over Payton hebben... :up:
Umi schreef:
03 sep 2020 17:54

Net die ROCE ligt vrij laag bij Tessenderlo (<10%), al gok ik dat dat voor een groot deel eigen is aan de business, dus zou je het met peers moeten vergelijken. Bij de 'oude' Picanol activiteiten ligt deze wel iets hoger als ik mij goed herinner.
Er is maar 1 bedrijf dat ik volg met een zeer hoge ROCE in Brussel, zelfs hoger dan 30% sinds 2017, dat zeker niet 'te duur' is. Je mag 1x raden dewelke :P

jens_dev
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Ja dat wist ik al. Je ging het echt niet over die overgewaardeerde brol van Duchatelet hebben.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 886
Contacteer:

Bericht door KAATSCLUB »

KAATSCLUB schreef:
02 sep 2020 14:58
Helft van mijn pakket verkocht aan 32,20 ( winst 16%) da andere helft hou ik voorlopig in port . :think:
De andere helft ook verkocht aan 33,80 ..winst is binnen .
Voor de forumleden die ze in port hebben , veel succes verder met TESB :wave:

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4697
Contacteer:

Bericht door a21 »

KAATSCLUB schreef:
14 sep 2020 13:32
KAATSCLUB schreef:
02 sep 2020 14:58
Helft van mijn pakket verkocht aan 32,20 ( winst 16%) da andere helft hou ik voorlopig in port . :think:
De andere helft ook verkocht aan 33,80 ..winst is binnen .
Voor de forumleden die ze in port hebben , veel succes verder met TESB :wave:
proficiat , ik blijf zitten ,tot later nog misschien :wave:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie