Tessenderlo

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
fb647555
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Re: Tessenderlo

Bericht door fb647555 »

Yveske1 schreef:
03 mei 2020 20:59
Ik ga eens stout zijn. Stel je hebt 250.000 Eur. Je hebt drie keuzes. Je koopt een appartement voor die prijs. Je laat dit geld op een spaarrekening staan. Of je koopt Tessenderlo aandelen aan de huidige prijs. Termijn 10 jaar. Je verkoopt je keuze na 10 jaar . Wie doet wat? Mijn keuze is gemaakt, ik koop Tessenderlo aandelen. Afspraak binnen 10 jaar. Graag een beetje animo op dit forum :up:
Wilt ge concureren met Tack ? Ik denk dat ge ga verliezen.

Yveske1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14
Contacteer:

Bericht door Yveske1 »

We spreken elkaar binnen 10 jaar met een lekker glaasje champagne :up: En nu hoor je me nooit meer terug op dit forum. Tot binnen 10 jaar :up: :wave:

koe_lio
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 38
Contacteer:

Bericht door koe_lio »

Yveske1 schreef:
Ik ga eens stout zijn. Stel je hebt 250.000 Eur. Je hebt drie keuzes. Je koopt een appartement voor die prijs. Je laat dit geld op een spaarrekening staan. Of je koopt Tessenderlo aandelen aan de huidige prijs. Termijn 10 jaar. Je verkoopt je keuze na 10 jaar . Wie doet wat? Mijn keuze is gemaakt, ik koop Tessenderlo aandelen. Afspraak binnen 10 jaar. Graag een beetje animo op dit forum :up:
Tessenderlo, helemaal akkoord , koers is niet zo relevant .. Zie evolutie van boekwaarde per aandeel en ROE laatste jaren....en Tack heeft op dit moment alle voordeel om alles zo snel mogelijk af te schrijven of in kosten te nemen, dus boekwaarde is zeker geen gebakken lucht. De koers volgt vroeg of laat de cashflow. Al kan dit wel in holdingstructuur terechtkomen, maar zie ze niet meteen van de beurs gaan.
Bedrag moet je zien in functie van belegbaar vermogen en risicotolerantie, verschilt voor iedereen.

Yveske1
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Yveske1 »

Afspraak 03/05/2030 22.06H Veel succes :wave:

Yveske1
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Yveske1 »

Sorry gasten, heb iets vergeten. Afspraak 03/05/2030 22.20 H I: Tessenderlo: 51

Hannes
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 1
Contacteer:

Bericht door Hannes »

koe_lio schreef:
03 mei 2020 22:04
Yveske1 schreef:
Tessenderlo, helemaal akkoord , koers is niet zo relevant .. Zie evolutie van boekwaarde per aandeel en ROE laatste jaren....en Tack heeft op dit moment alle voordeel om alles zo snel mogelijk af te schrijven of in kosten te nemen, dus boekwaarde is zeker geen gebakken lucht. De koers volgt vroeg of laat de cashflow. Al kan dit wel in holdingstructuur terechtkomen, maar zie ze niet meteen van de beurs gaan.
Bedrag moet je zien in functie van belegbaar vermogen en risicotolerantie, verschilt voor iedereen.
Klopt wel. Ik kies ook voor animo! Koersboekwaarde is nu zeer laag.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1118
Contacteer:

Bericht door Umi »

Hannes schreef:
03 mei 2020 21:20
Had je 10 jaar geleden 250.000 euro Tessenderlo gekocht dan was je nu 16,24% rijker. Hopelijk brengt een appartement meer op en hopelijk Tessenderlo de komende 10 jaar ook ;)
Die 16% is exclusief dividenden uit het verre verleden.

Soit... Tack was er 10jaar geleden nog niet hé! (kijk naar wat hij met Picanol deed ;) )
Het is niet de meest lucratieve markt (geen hoge returns on capital) waar Tessenderlo in opereert, maar het eigen vermogen stijgt de laatste 4jaar (dus even na de aanstelling van Tack als CEO) wel met meer dan 12% per jaar. (ondanks de al dan niet agressieve afschrijvingen) Laat me weten waar je een appartement vindt dat 12% per jaar return oplevert ;)

Als ze die evolutie kunnen volhouden zal de beurskoers sowieso volgen. & dan spreek ik nog niet over de huidige lage waardering.

(geen aandeelhouder btw)

Yveske1
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Yveske1 »

Wat Tesenderlo betreft: ook dat is één van de boeienste aandelen van de Brusselse beurs. Een delisting is hier denk ik niet echt aan de orde, maar tegen het tempo dat Luc Tack bijkoopt noteert een steeds kleiner deel van de chemiegroep op de beurs en is de jaren geleden afgeblokte fusie van Picanol en Tessenderlo nu de facto een feit. Dat is ergens ook positief: zo weet je als kleine belegger dat er een bodem onder de koers ligt tijdens een crisis ( Bron: Kurt Vansteeland DE TIJD)

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 72
Contacteer:

Bericht door Brecht »

Umi schreef:
04 mei 2020 00:47
Hannes schreef:
03 mei 2020 21:20
Had je 10 jaar geleden 250.000 euro Tessenderlo gekocht dan was je nu 16,24% rijker. Hopelijk brengt een appartement meer op en hopelijk Tessenderlo de komende 10 jaar ook ;)
Die 16% is exclusief dividenden uit het verre verleden.

Soit... Tack was er 10jaar geleden nog niet hé! (kijk naar wat hij met Picanol deed ;) )
Het is niet de meest lucratieve markt (geen hoge returns on capital) waar Tessenderlo in opereert, maar het eigen vermogen stijgt de laatste 4jaar (dus even na de aanstelling van Tack als CEO) wel met meer dan 12% per jaar. (ondanks de al dan niet agressieve afschrijvingen) Laat me weten waar je een appartement vindt dat 12% per jaar return oplevert ;)

Als ze die evolutie kunnen volhouden zal de beurskoers sowieso volgen. & dan spreek ik nog niet over de huidige lage waardering.

(geen aandeelhouder btw)
Waarom geen aandeelhouder van Tessenderlo?

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1118
Contacteer:

Bericht door Umi »

Brecht schreef:
07 mei 2020 07:12

Waarom geen aandeelhouder van Tessenderlo?
De momenten dat ik de cash had stond Tessenderlo steeds aan 'hogere koersen'.
& omdat ik de voorkeur heb gegeven aan andere aandelen met hogere marges (Basic Fit, Facebook, inbev)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie