Tessenderlo

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing
Stany
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 115

Re: Tessenderlo

Berichtdoor Stany » 04 Jul 2019 08:31

jens_dev schreef:Ha, je had gelijk Stany. 136K stuks voor rekening van Tack.

Ik vraag me wel af wanneer hij nog is een poging gaat wagen om Picanol en Tessenderlo te laten fusioneren.
Waar ik niet aan uit kan dat het aandeel zo blijft hangen tussen de 29 a 33 euro enigste die aankoopt is Tack zelf en voor de rest heeft er bijna niemand belangstelling voor dit aandeel.....Tack zelf zal dit wel geen probleem vinden natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Stany op 04 Jul 2019 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

powered by Surfing Waves

Blackbelt
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 304

Berichtdoor Blackbelt » 04 Jul 2019 08:37

Ik denk dat de nood daartoe met dat dubbel stemrecht er niet meer is.

Mijn visie is dat ze de laatste jaren zowat gerapporteerd hebben met de handrem. De goede resultaten een beetje verbergen zodat het niet te ver stijgt, en zodat Luc Tack kan blijven bijkopen aan redelijke prijzen.
Ooit moet dat toch leiden tot een koersbom, maar blijkbaar zijn er nog genoeg mensen/beheerders die ze aan te lage prijzen laten gaan.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2019 08:42

Stany schreef:Ik vraag me wel af wanneer hij nog is een poging gaat wagen om Picanol en Tessenderlo te laten fusioneren.

Wanneer het niet meer kan mislopen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

Blackbelt schreef:Mijn visie is dat ze de laatste jaren zowat gerapporteerd hebben met de handrem.

Misschien voor een klein stukje, maar er waren de afgelopen jaren ook gewoon reële headwinds. Sowieso, voor wie aandachtig is, kan je niets verbergen. Alle cijfers staan integraal in de jaarverslagen. Je moet er gewoon zelf wat in grasduinen.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 386

Berichtdoor reteiP » 04 Jul 2019 09:14

Het is toch echt een droom voor een cashmachine als Picanol dat ze die vrije cash van circa 1M per week gewoon kunnen blijven spenderen aan TESB aandelen en zo te zien nog nooit een premium hebben moeten betalen.
Hoeveel bedrijven slagen erin om de cash zo nuttig aan het werk te kunnen zetten?
Onrechtstreeks krijg je als belegger in Picanol een heel mooie hefboom.

Maar anderzijds, toch bizar dat de koers van Tessenderlo zo onbeweeglijk is voor een op zich volatiele industrie.
ancaoli liked last!

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stany » 04 Jul 2019 09:28

jens_dev schreef:
Stany schreef:Ik vraag me wel af wanneer hij nog is een poging gaat wagen om Picanol en Tessenderlo te laten fusioneren.

Wanneer het niet meer kan mislopen. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen.

Blackbelt schreef:Mijn visie is dat ze de laatste jaren zowat gerapporteerd hebben met de handrem.

Misschien voor een klein stukje, maar er waren de afgelopen jaren ook gewoon reële headwinds. Sowieso, voor wie aandachtig is, kan je niets verbergen. Alle cijfers staan integraal in de jaarverslagen. Je moet er gewoon zelf wat in grasduinen.

Inderdaad dat zal hij zeker geen 2 x voorhebben.....Tack heeft ongeveer nu een 45,5% in handen van Tessenderlo moment dat hij 50% overschrijd kan hij zijn plan uitvoeren of zie ik dat verkeerd.De cijfers zijn zeker onderliggend niet slecht er is vooral een versnelling gebeurt in de schuldafbouw....tis ne geslepen mens ;)

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3865

Berichtdoor jens_dev » 04 Jul 2019 09:37

Mag Tack wel meestemmen als hij zo'n fusie voorlegt? En is er ook geen verplicht, al dan niet pro forma, uit te brengen overnamebod wanneer hij over de 50% gaat?

De schulden hebben door de overname van T-Power in meer dan 10 jaar niet zo hoog gelegen. Maar zullen ook weer in sneltempo worden afgebouwd nu.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stany » 04 Jul 2019 11:09

jens_dev schreef:Mag Tack wel meestemmen als hij zo'n fusie voorlegt? En is er ook geen verplicht, al dan niet pro forma, uit te brengen overnamebod wanneer hij over de 50% gaat?

De schulden hebben door de overname van T-Power in meer dan 10 jaar niet zo hoog gelegen. Maar zullen ook weer in sneltempo worden afgebouwd nu.

Indd T-Power heeft ze terug wel hun schuld sterk laten stijgen bedoelde eigenlijk voor die overname hadden toch een wel mooie schuldafbouw gedaan maar je hebt punt hoor...strategisch gezien is die overname wel een zeer goede zet maar daar ging het niet om natuurlijk.

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 62

Berichtdoor Brecht » 04 Jul 2019 17:08

reteiP schreef:Het is toch echt een droom voor een cashmachine als Picanol dat ze die vrije cash van circa 1M per week gewoon kunnen blijven spenderen aan TESB aandelen en zo te zien nog nooit een premium hebben moeten betalen.
Hoeveel bedrijven slagen erin om de cash zo nuttig aan het werk te kunnen zetten?
Onrechtstreeks krijg je als belegger in Picanol een heel mooie hefboom.

Maar anderzijds, toch bizar dat de koers van Tessenderlo zo onbeweeglijk is voor een op zich volatiele industrie.

Dus moeten we nog wat aandelen Picanol inslaan? ;)

Hij koopt gewoon alle aandelen op. Indien Tack niets had opgekocht, dan zou die koers van TESB toch een heel pak lager liggen?

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Stany » 10 Jul 2019 16:50

Van dat aandeel kan ik nu geen kop noch staart van krijgen.

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3208

Berichtdoor a21 » 10 Jul 2019 18:15

Als bijlage kan u een persbericht van Tessenderlo Group vinden naar aanleiding van de buitengewone algemene vergadering van vandaag.

https://assets.tessenderlo.com/press/Do ... 0Dutch.pdf
curieuzeneuzemosterdpot

Tijdelijke promo tot 31 augustus:

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen