Tessenderlo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3980

Re: Tessenderlo

Bericht door a21 »

11/06/2021

TACK (pic) andermaal aankoop 50.000 st aan 34.85€ bedraag 1.742.500 €

https://www.fsma.be/nl/node/170896
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 188

Bericht door Phil »

a21 schreef:
11 jun 2021 06:06
11/06/2021

TACK (pic) andermaal aankoop 50.000 st aan 34.85€ bedraag 1.742.500 €

https://www.fsma.be/nl/node/170896
Gebrek aan consequentie kan je hem niet verwijten
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 599

Bericht door reteiP »

Deze week ook bijgekocht aan €35,05 na de verkoop van Moderna.

trawantel
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 16

Bericht door trawantel »

Ik heb recent toch een (gedeeltelijke) shift gemaakt : Tessenderlo verkocht en daarmee Picanol gekocht.

Waarom : Tack koopt Tessenderlo via Picanol , of een dochter van Picanol, Verbrugge in dit geval.

De vraag is wat zijn doelstelling is? Tessenderlo volledig inlijven via Picanol, door te blijven kopen en uiteindelijk een uitkoopbod te doen via Picanol op de resterende aandelen Tessenderlo? Hij heeft er op dit moment alle belang bij om de koers van Tessenderlo laag te houden. Dat doet hij via de negatieve rapportering over Tessenderlo. of door resultaat te drukken door "latente minderwaarden op intercompanyleningen " hahaha....te zot om los te lopen , gezien de verstrengeling tussen Picanol en Tessenderlo : creatief gevonden !!

Tack squeezed heel handig alle aandeelhouders uit Tessenderlo. En hij heeft veel geduld. Hij wil Tessenderlo goedkoop inlijven.

De vraag is dus hoe een kleine belegger ooit mee kan profiteren van de econominsche WAARDE creatie die Luck Tack doet via Picanol en Tessenderlo. Dividend is er niet bij Tessenderlo, een verwaarloosbaar bij Picanol.

Op lange termijn lijkt mij de kans op meerwaarde groter bij Picanol dan bij Tessenderlo.
De ECHTE waarde van Tessenderlo komt mogelijk nooit boven , ook niet bij een verplicht uitrookbod.

Of vergis is mij? Wie heeft hier al over nadgedacht? Wat is de beste strategie?
Phil liked last!

XtremeSpooky
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 51

Bericht door XtremeSpooky »

trawantel schreef:
14 jun 2021 15:04
Ik heb recent toch een (gedeeltelijke) shift gemaakt : Tessenderlo verkocht en daarmee Picanol gekocht.

Waarom : Tack koopt Tessenderlo via Picanol , of een dochter van Picanol, Verbrugge in dit geval.

De vraag is wat zijn doelstelling is? Tessenderlo volledig inlijven via Picanol, door te blijven kopen en uiteindelijk een uitkoopbod te doen via Picanol op de resterende aandelen Tessenderlo? Hij heeft er op dit moment alle belang bij om de koers van Tessenderlo laag te houden. Dat doet hij via de negatieve rapportering over Tessenderlo. of door resultaat te drukken door "latente minderwaarden op intercompanyleningen " hahaha....te zot om los te lopen , gezien de verstrengeling tussen Picanol en Tessenderlo : creatief gevonden !!

Tack squeezed heel handig alle aandeelhouders uit Tessenderlo. En hij heeft veel geduld. Hij wil Tessenderlo goedkoop inlijven.

De vraag is dus hoe een kleine belegger ooit mee kan profiteren van de econominsche WAARDE creatie die Luck Tack doet via Picanol en Tessenderlo. Dividend is er niet bij Tessenderlo, een verwaarloosbaar bij Picanol.

Op lange termijn lijkt mij de kans op meerwaarde groter bij Picanol dan bij Tessenderlo.
De ECHTE waarde van Tessenderlo komt mogelijk nooit boven , ook niet bij een verplicht uitrookbod.

Of vergis is mij? Wie heeft hier al over nadgedacht? Wat is de beste strategie?
Ik denk niet dat het een overname gaat worden maar eerder een samensmelting van de 2 bedrijven.
a21 liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

Ik heb ze allebei...
Tessenderlo al wat langer en daar maak ik ca 80% winst op. Picanol staat nog op verlies.

Ik geloof in de toekomst van beide aandelen, en ik vind ook dat er wordt gerapporteerd "met de handrem".
Maar toch verwacht ik dat ooit het potentieel naar boven komt.

NAdeel van beide aandelen is dat de liquiditeit klein is zodat er geen institutionelen mee de koers bepalen.
De volumes per dag van Picanol laten amper toe om defitge bedragen te verhandelen op een dag.

Plaats reactie