Tessenderlo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 3980

Re: Tessenderlo

Bericht door a21 »

KAATSCLUB schreef:
30 apr 2021 16:20
XtremeSpooky schreef:
30 apr 2021 15:53
KAATSCLUB schreef:
30 apr 2021 15:49
Blijkbaar zijn de jaarcijfers van enkele weken geleden bij de meeste beleggers niet in goede aarde gevallen, cashgeneratie ( het toverwoord voor sommigen) spreekt dus niet iedereen aan ...het onderste lijntje met amper 1milj meer netto winst tegenover 2019 doet het hem dus.
Dat komt er dus van als je begint te prutsen met zaken als " Latente minderwaarden op non hedged intercompany loans en cash reserve".
De kleine aandeelhouder kan Tack gestolen worden :down:
Als hij van plan is nog bij te kopen (via Picanol) dan heeft hij er natuurlijk alle belang bij de koers niet te euforisch te laten worden ... ik hou de mijne stevig bij, verkopen zou absurd zijn aan deze koersen.
Een Tack die (via Picanol) koopt, daar heb je als aandeelhouder van Tessenderlo niets aan.
Geduld je hebt de helft verkocht de andere helft moet je houden , en wat heb jij tegen die man je kent hem niet eens hij wil van tessenderlo iets moois maken zoals bij picanol die stonden op de afgrond en kijk eens nu ,sinds hij het bedrijf heeft overgenomen .zonder Tack was er geen picanol meer wist je dat ????? (Denk het niet)

a21
Premiummember
Premiummember

Bericht door a21 »

Stany schreef:
23 aug 2020 21:27

Kaatsclub ik denk persoonlijk dat er weinig bedrijven die zo doordacht omgaan met hun budget en hun investeringen. Het gaat wel traag maar je moet geduld hebben vroeg of laat komt de werkelijke waarde van dit bedrijf wel naar boven en als je dat geduld niet hebt moet je elders beleggen.
inderdaad Stany :up: :up:
goudhaantje liked last!

a21
Premiummember
Premiummember

Bericht door a21 »

a21 schreef:
01 mei 2021 06:10
KAATSCLUB schreef:
30 apr 2021 16:20
XtremeSpooky schreef:
30 apr 2021 15:53
KAATSCLUB schreef:
30 apr 2021 15:49
Blijkbaar zijn de jaarcijfers van enkele weken geleden bij de meeste beleggers niet in goede aarde gevallen, cashgeneratie ( het toverwoord voor sommigen) spreekt dus niet iedereen aan ...het onderste lijntje met amper 1milj meer netto winst tegenover 2019 doet het hem dus.
Dat komt er dus van als je begint te prutsen met zaken als " Latente minderwaarden op non hedged intercompany loans en cash reserve".
De kleine aandeelhouder kan Tack gestolen worden :down:
Als hij van plan is nog bij te kopen (via Picanol) dan heeft hij er natuurlijk alle belang bij de koers niet te euforisch te laten worden ... ik hou de mijne stevig bij, verkopen zou absurd zijn aan deze koersen.
Een Tack die (via Picanol) koopt, daar heb je als aandeelhouder van Tessenderlo niets aan.
Geduld je hebt de helft verkocht de andere helft moet je houden , en wat heb jij tegen die man je kent hem niet eens hij wil van tessenderlo iets moois maken zoals bij picanol die stonden op de afgrond en kijk eens nu ,sinds hij het bedrijf heeft overgenomen .zonder Tack was er geen picanol meer wist je dat ????? (Denk het niet)
Hij heeft 1400 banen gered ,en werkte 5 jaar zonder loon als CEO hoeveel zullen er hem dat nadoen denk je ?om de boel weer op poten te zetten .
En die man dan nog uitmaken van dief ik zou me schamen .
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201303 ... ompenseren.
XTrail liked last!

Stany
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 206

Bericht door Stany »

Ik ben grote fan van Luc Tack geen groot prater maar een man van daden op en top belgische ondernemer die voor de duurzame groei gaat. Tessenderlochemie loopt op ze'n laatste fase de cashkoe is bijna in positie :D en hopelijk zal zich dan dat ook wat meer reflecteren in de beurskoers...maar laat ons eerlijk zijn als je regelmatig je positie hebt uitgebreid sta je toch op een stevige winst en brengt het toch nog altijd meer op als je spaarboek. Als je wil gaan voor het snelle geld zet dan in op turbo's of ga in de crypto's in de plaats van die kletspraat dat op niet veel slaagt Tessenderlochemie is gewoon een parel in wording de schelp moet nog gewoon open gaan.
a21 liked last!

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

Ik heb zowel Tessenderlo als Picanol aandelen.
Van beide aandelen vind ik dat ze te goedkoop genoteerd zijn, maar voor gekke waarderingen is er gewoon te weinig handel en dus blijven veel institutionelen weg omdat ze anders niet snel genoeg kunnen verkopen.

Bij de rapporteringen zie je wel dat Tack altijd met de handrem rapporteert. Je zal zelden zien dat er heel optimistische berichten naar buiten komen.

Mijn enige vrees hier is een Sioen of Orange scenario. Ooit haalt Tack dit van de beurs, dat is althans wat ik verwacht, en hij zal zeker proberen niet te veel te betalen.
In elk geval, er staat zowat een intrinsieke stop loss op dit aandeel. Als de koers te veel zakt, en Tack mag kopen, dan zal hij kopen. Dat is een bodem die zeker onder de koers van Tessenderlo zit. Tack gaat nooit toestaan (in periodes dat hij kan handelen) dat de koers van Tessenderlo onder de 30-35€ gaat.
Met wat geduld is dit een goede belegging op langere termijn. Ik denk wel dat Tack zowat gaat bepalen hoe lang die termijn zal zijn. :lol:
goudhaantje liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1032

Bericht door KAATSCLUB »

Blackbelt schreef:
01 mei 2021 13:04
Van beide aandelen vind ik dat ze te goedkoop genoteerd zijn, maar voor gekke waarderingen is er gewoon te weinig handel en dus blijven veel institutionelen weg omdat ze anders niet snel genoeg kunnen verkopen.

Bij de rapporteringen zie je wel dat Tack altijd met de handrem rapporteert. Je zal zelden zien dat er heel optimistische berichten naar buiten komen.

Mijn enige vrees hier is een Sioen of Orange scenario. Ooit haalt Tack dit van de beurs, dat is althans wat ik verwacht, en hij zal zeker proberen niet te veel te betalen.
In elk geval, er staat zowat een intrinsieke stop loss op dit aandeel. Als de koers te veel zakt, en Tack mag kopen, dan zal hij kopen. Dat is een bodem die zeker onder de koers van Tessenderlo zit. Tack gaat nooit toestaan (in periodes dat hij kan handelen) dat de koers van Tessenderlo onder de 30-35€ gaat.
Met wat geduld is dit een goede belegging op langere termijn. Ik denk wel dat Tack zowat gaat bepalen hoe lang die termijn zal zijn. :lol:

(ooit haalt Tack dit van de beurs, dat is wat ik althans verwacht, en hij zal zeker proberen NIET TE VEEL TE BETALEN.)
Hij zal de kleine belegger niets gunnen en ja ondertussen staat men al 12% lager dan de top van 2 maand geleden.
En of Tack nu koopt of niet , als belegger heb je er niets aan ...integendeel de liquiditeit zakt steeds verder weg .
Als het van Tack afhangt is de kleine belegger altijd GENAAID :!:

Blackbelt
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 532

Bericht door Blackbelt »

Voorlopig heb ik toch al wat plezier gehad aan dat ‘genaaid’ worden.
a21 liked last!

a21
Premiummember
Premiummember

Bericht door a21 »

KAATSCLUB schreef:
15 mei 2021 16:52
Blackbelt schreef:
01 mei 2021 13:04

(ooit haalt Tack dit van de beurs, dat is wat ik althans verwacht, en hij zal zeker proberen NIET TE VEEL TE BETALEN.)
Hij zal de kleine belegger niets gunnen en ja ondertussen staat men al 12% lager dan de top van 2 maand geleden.
En of Tack nu koopt of niet , als belegger heb je er niets aan ...integendeel de liquiditeit zakt steeds verder weg .
Als het van Tack afhangt is de kleine belegger altijd GENAAID :!:
Hij haalt niks van de beurs nog Picanol nog Tessenderlo ;) ;)

a21
Premiummember
Premiummember

Bericht door a21 »

Tack (pic) terug van start . 50.000 st. aan 35 € ,1.750.000 € :P
https://www.fsma.be/nl/node/170762

Brecht
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 99

Bericht door Brecht »

a21 schreef:
04 jun 2021 06:59
Tack (pic) terug van start . 50.000 st. aan 35 € ,1.750.000 € :P
https://www.fsma.be/nl/node/170762
Buiten beurs? Wil dit zeggen dat dit nog altijd grootaandeelhouders zijn die verkopen?

Koers zal maar beïnvloed worden wanneer hij op de markt koopt. Ondanks goeie resultaten staan de terug op 35 euro. Koers zou al lang hoger moeten liggen

Plaats reactie