Tessenderlo
Re: Tessenderlo
KBC Securities herhaalt het koopadvies voor Tessenderlo
vrijdag 17 maart 2023 - 12:26u -
KBC Securities verlaagt het koersdoel van Tessenderlo naar € 38,00 van € 43,00.
(zie vorig artikel, is eigenlijk slechts "opbouwen" advies)
Husky34 liked last!
vrijdag 17 maart 2023 - 12:26u -
KBC Securities verlaagt het koersdoel van Tessenderlo naar € 38,00 van € 43,00.
(zie vorig artikel, is eigenlijk slechts "opbouwen" advies)
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Niet dat ik het compleet oneens ben maar Tessenderlo was niet zieltogend. Het was al met een turnaround begonnen voordat Luc Tack binnenkwam en die was op dat moment in feite al compleet of toch zo goed als. Hij is komen opdagen toen de prijs laag stond omwille van die turnaround terwijl de toekomstperspectieven al goed waren.Sieg schreef: ↑14 mar 2023 22:40Heb ik geschreven dat ik enkel aandelen koop die een (deftig) dividend uitbetalen? Ik dacht het niet...
Ik kocht in de eerste plaats omdat Luc Tack het roer overnam.
Hij is erin geslaagd om het zieltogende Tessenderlo om te vormen tot een cashmachine. (Niet vergeten dat dit o.a. lukte dankzij de kapitaalinjectie van de investeerders!!)
Ik zou het logisch en normaal vinden dat nu een deel(tje) van de cash die Tessenderlo maakt terugvloeit naar de investeerders die het risico genomen hebben. Ja, zelfs al gaat er daarvan 30% naar de staat.
Een voorbeeldje: https://www.tijd.be/ondernemen/chemie/D ... lo/9235862
Het bedrijf had Tack niet nodig voor die transformatie. Feit is wel dat Tack het vervolgens goed heeft aangepakt. De kleine belegger is daar per slot van rekening niet beter van geworden. Dat hangt er wat van af van de precieze vergelijkingspunten die men kiest, maar grosso modo is de koers niet zoveel geëvolueerd en er is al jaren geen dividend meer. Omwille van het gebrek aan dividend en de décotte wegens de controle van Tack (iets waar pur sang balanslezers niet naar kijken) zie ik er ook weinig koerspotentieel in, maar zijn strategie heeft het bedrijf zelf veel goed gedaan.
Ik ga er niet mee akkoord.
Men was daar inderdaad een rampzalige uitverkoop aan het houden, om dividenden te betalen die ze zich niet konden permitteren.
Van zodra Tack aan het roer kwam is die uitverkoop gelukkig gestopt en hebben WIJ zijnen "naftbak" gevuld.
Nu reken ik erop dat Tessenderlo jaarlijks enkele druppels -of beter nog- een goeie scheut in mijne naftbak giet.
Men was daar inderdaad een rampzalige uitverkoop aan het houden, om dividenden te betalen die ze zich niet konden permitteren.
Van zodra Tack aan het roer kwam is die uitverkoop gelukkig gestopt en hebben WIJ zijnen "naftbak" gevuld.
Nu reken ik erop dat Tessenderlo jaarlijks enkele druppels -of beter nog- een goeie scheut in mijne naftbak giet.
Het ging veel minder goed vroeger, hier een bericht van beursig van 12 juli 2012, en misschien wel de reden dat er een nieuwe CEO moest komen:
"Lap, de vorige kartelboete van enkele jaren terug is nog niet opgelost en er is terug sprake van een nieuw geval van kartelvorming.Hopelijk hangt hun ditmaal geen nieuwe reuzeboete boven het hoofd.
De Europese Commissie heeft vorige maand een verrassingsbezoek gebracht aan Tessenderlo Group en Wienerberger in het kader van een onderzoek naar kartelvorming en prijsafspraken in de sector voor kunststofbuizen. De boetes voor kartelvorming kunnen oplopen tot tien procent van de groepsomzet maar zover is het nog lang niet. (tijd.be"
Lees meer op: viewtopic.php?f=4&t=448&start=10 voor meer informatie
"Lap, de vorige kartelboete van enkele jaren terug is nog niet opgelost en er is terug sprake van een nieuw geval van kartelvorming.Hopelijk hangt hun ditmaal geen nieuwe reuzeboete boven het hoofd.
De Europese Commissie heeft vorige maand een verrassingsbezoek gebracht aan Tessenderlo Group en Wienerberger in het kader van een onderzoek naar kartelvorming en prijsafspraken in de sector voor kunststofbuizen. De boetes voor kartelvorming kunnen oplopen tot tien procent van de groepsomzet maar zover is het nog lang niet. (tijd.be"
Lees meer op: viewtopic.php?f=4&t=448&start=10 voor meer informatie

Probeer jullie onjuiste stellingen eens cijfermatig te onderbouwen. Het is niet omdat de aandeelhouder er nog niets aan verdiend heeft dat de waarde van het aandeel is blijven stilstaan. De waarde is net enorm gestegen. Dus de multiples zijn enorm gezakt. En hoe je het ook draait of keert, dat kan en zal niet blijven duren. Maar doe vooral je eigen huiswerk.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
't is weer zover, Freddy komt hier om de zoveel jaar eens posten dat zijn maatje Coenen (&de franse staat) toch gene slechte manageur was.
Die stelling werd al weerlegd op pagina's 195 en 196 (viewtopic.php?f=4&t=448&start=1940)
Blijven proberen Freddy.
alejandrito liked last! Die stelling werd al weerlegd op pagina's 195 en 196 (viewtopic.php?f=4&t=448&start=1940)
Blijven proberen Freddy.
panly.blogspot.com
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 366
TESSENDERLO GROUP: RESULTATEN 2022 OVERTREFFEN HALFJAARVOORUITZICHTEN
ONDANKS MEER UITDAGENDE TWEEDE JAARHELFT - VOORGESTELD BRUTODIVIDEND VAN
0,75 EUR/AANDEEL
ONDANKS MEER UITDAGENDE TWEEDE JAARHELFT - VOORGESTELD BRUTODIVIDEND VAN
0,75 EUR/AANDEEL
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.
Ik weet niet hoe je aan 2% komt.

Pay-out ratio van net geen 15%. (in lijn met mijn verwachtingen met "ergens tussen 2& 20%"