Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

Hyloris Pharmaceuticals

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 82
Contacteer:

Re: Hyloris Pharmaceuticals

Bericht door Alverman »

pate schreef:
17 jul 2020 17:40
Binnenkort mogen er hier nog enkele (allicht positieve) rapporten verwacht worden van de banken die de IPO begeleid hebben. En dan zal de ondersteunende rol van de banken uitgespeeld zijn. Aangezien de volumes nu al aan het opdrogen zijn zal de handel waarschijnlijk zeer dun worden. De kans bestaat dan ook dat de koers bij momenten behoorlijk kan kelderen. De CEO gaf in een interview ook al aan niet echt wakker te liggen van de beurskoers.

Stijn Van Rompay liet het niet aan zijn hart komen. Na het luiden van de openingsbel op Euronext Brussel had hij nog maar weinig aandacht voor de flikkerende koersen op het grote scherm. ‘De beurskoers is niet essentieel voor een goede manager. Ze wordt beïnvloed door allerhande factoren die losstaan van de gezondheid van de onderneming’, reageerde Van Rompay. ‘Door rekening te houden met de beurskoers loop je het risico slechte beslissingen te nemen. De prioriteit is een goede business te garanderen, de rest volg vanzelf.’

(bron: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... t/10236044 )

Ik kan me helemaal vinden in deze visie. Het is ook mijn gevoel dat de technische passages in de prospectus met de handrem op zijn geschreven. Indien men had gewild had men kunnen opscheppen met nieuwe formuleringen van bekende producten maar men heeft er voor gekozen om niet te veel in de kijker te lopen. Op iets langere termijn hoeft dat geen slechte strategie te zijn.
"Stijn Van Rompay liet het niet aan zijn hart komen". Natuurlijk niet, ik zou in zijn plaats ook heel gerust zijn, toch? :lol: ... https://www.fsma.be/nl/van-rompay-stijn

En zijn kompaan van hetzelfde :lol: https://www.fsma.be/nl/jacobsen-thomas
sjos liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 579
Contacteer:

Bericht door sjos »

Alverman schreef:
24 jul 2020 21:42
pate schreef:
17 jul 2020 17:40
Binnenkort mogen er hier nog enkele (allicht positieve) rapporten verwacht worden van de banken die de IPO begeleid hebben. En dan zal de ondersteunende rol van de banken uitgespeeld zijn. Aangezien de volumes nu al aan het opdrogen zijn zal de handel waarschijnlijk zeer dun worden. De kans bestaat dan ook dat de koers bij momenten behoorlijk kan kelderen. De CEO gaf in een interview ook al aan niet echt wakker te liggen van de beurskoers.

Stijn Van Rompay liet het niet aan zijn hart komen. Na het luiden van de openingsbel op Euronext Brussel had hij nog maar weinig aandacht voor de flikkerende koersen op het grote scherm. ‘De beurskoers is niet essentieel voor een goede manager. Ze wordt beïnvloed door allerhande factoren die losstaan van de gezondheid van de onderneming’, reageerde Van Rompay. ‘Door rekening te houden met de beurskoers loop je het risico slechte beslissingen te nemen. De prioriteit is een goede business te garanderen, de rest volg vanzelf.’

(bron: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... t/10236044 )

Ik kan me helemaal vinden in deze visie. Het is ook mijn gevoel dat de technische passages in de prospectus met de handrem op zijn geschreven. Indien men had gewild had men kunnen opscheppen met nieuwe formuleringen van bekende producten maar men heeft er voor gekozen om niet te veel in de kijker te lopen. Op iets langere termijn hoeft dat geen slechte strategie te zijn.
"Stijn Van Rompay liet het niet aan zijn hart komen". Natuurlijk niet, ik zou in zijn plaats ook heel gerust zijn, toch? :lol: ... https://www.fsma.be/nl/van-rompay-stijn

En zijn kompaan van hetzelfde :lol: https://www.fsma.be/nl/jacobsen-thomas
High Yield voor beide heren.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 82
Contacteer:

Bericht door Alverman »

Puur graaicultuur. Nu weten we gelijk waarom 'Hylaris' naar de beurs is gekomen. Deze heren zijn financieel handige mensen maar geen ondernemers met grondige inhoudelijke kennis van hun producten. In deze groeifase van het bedrijf zou je dit wel mogen verwachten. Het is zo goed als zeker dat dit bedrijf binnen dit en 5 jaar te koop staat. Waarschijnlijk vandaag al te koop zolang er maar een gek klaarstaat die een grote zak geld heeft klaarstaan. Op naar het volgende bedrijf.

Ik herinner me het beeld op Kanaal Z (IPO) waar Van Rompay in het kasteel pronkt (waarschijnlijk van papa), dan nog even een mooi beeld in de tuin. Je kan en mag veel geld hebben maar wat bracht dit bij?

KBC wellicht volharden in koopadviesjes van 15 euro of zo. Ik herken het ondertussen dit soort praktijken. Jammer genoeg al meermaals gezien in mijn beursjaren...

pate
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 1297
Contacteer:

Bericht door pate »

Dat de oprichters bij een beursgang zo een zaakjes doen kan inderdaad de wenkbrauwen doen fronsen maar anderzijds, zij hebben met hun kennis en connecties en door (hard? te) werken het bedrijf gemaakt tot wat het nu is. Daar mag iets tegenover staan lijkt me. Je kan toch moeilijk verwachten dat de kapitaalverhogingen de voorbije jaren aan dezelfde prijs gebeurden dan de IPO.

En wat maakt het uiteindelijk uit hoeveel anderen voor hun aandelen betaald hebben? Ze moeten nu natuurlijk niet meer ieder jaar graaien he maar wat zou ik er mee opschieten als de oprichters 10 euro voor hun aandelen betaald zouden hebben? Niets. Bij de IPO heb ik voor mezelf gewoon uitgemaakt wat de marktkapitalisatie is en wat op termijn de winst zou kunnen zijn. En die verhouding leek mij zo dwaas nog niet.

En ik deel jouw mening niet als je stelt dat "deze heren geen ondernemers met grondige inhoudelijke kennis van hun producten zijn".

Partner AFT Pharmaceuticals heeft onlangs trouwens zijn tweede klinische fase 3 studie met Maxigesic IV afgesloten - https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT ... w=2&rank=1 . Dat project lijkt dus op schema te zitten voor een indiening bij de FDA later dit jaar, Maxigesic IV kan een interessant product worden voor Hyloris.
bertje liked last!

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1345
Contacteer:

Bericht door bertje »

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie