AB InBev

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

JJMMTT
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Re: AB InBev

Bericht door JJMMTT »

KraFtaVerK schreef:
30 jul 2020 09:38
Volledige positie van de hand gedaan (rond 52,5). Andere aandelen waar mi meer te rapen valt komende tijd, en wil graag wat cash bijhouden in deze woelige tijden.
Dan ben ik wel eens benieuwd met welke aandelen je denkt meer te gaan rapen de komende tijd :-) Hangt natuurlijk af over welke periode je het bekijkt, maar nu AB Inbev verkopen lijkt me toch zonde eerlijk gezegd, althans dt is m'n persoonlijke mening. Ik blijf rustig zitten.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK »

JJMMTT schreef:
30 jul 2020 10:00
KraFtaVerK schreef:
Volledige positie van de hand gedaan (rond 52,5). Andere aandelen waar mi meer te rapen valt komende tijd, en wil graag wat cash bijhouden in deze woelige tijden.
Dan ben ik wel eens benieuwd met welke aandelen je denkt meer te gaan rapen de komende tijd :-) Hangt natuurlijk af over welke periode je het bekijkt, maar nu AB Inbev verkopen lijkt me toch zonde eerlijk gezegd, althans dt is m'n persoonlijke mening. Ik blijf rustig zitten.
De tijd zal het uitwijzen. Eea hangt af van over welke termijn je spreekt. Bovendien zat ik iets te zwaar in aandelen dus comfortabel te weten dat ik nu kan instappen bij opportuniteiten.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

joni
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 104
Contacteer:

Bericht door joni »

JJMMTT schreef:
Bedankt voor uw goede raad, :lol: ik heb net (op 7 minuten) alvast een hypotheek op mijn huis genomen…
WB: “Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Don't forget rule No. 1”

JJMMTT
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0
Contacteer:

Bericht door JJMMTT »

joni schreef:
30 jul 2020 10:58
JJMMTT schreef:
Bedankt voor uw goede raad, :lol: ik heb net (op 7 minuten) alvast een hypotheek op mijn huis genomen…
Welke goede raad ???

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 13009
Contacteer:

Bericht door charel01 »

De resultaten van AB Inbev (+6%) waren eindelijk nog eens beter dan verwacht, ondanks dat de volumes 17% lager lagen op jaarbasis en de bedrijfskasstroom 34% de dieperik in dook. Maar alles is relatief, zoals ene Einstein al eens pretendeerde, want de analisten hadden op nog erger gerekend. Belangrijk is de aanzienlijke verbetering gedurende het hele kwartaal (volumes in april -32% op jaarbasis, in juni +0,7). Dat biedt hoop én ondersteuning voor heel 2020, en het onderstreept het “Kopen”-advies.

Cijferoverzicht

De volumes daalden in het tweede kwartaal met 17,1%, terwijl analisten vreesden voor een krimp met 23,2% tot 110,9 miljoen hectoliter. Goed is dat natuurlijk niet, maar het management én de analist noteert een betekenisvolle verbetering doorheen het kwartaal, aangezien de volumes van april met 17,2% op jaarbasis daalden, terwijl de volumes van mei (-21.4%) en juni (+0,7%) stelselmatig toenamen. Volgens KBCS is dat tot op zekere hoogte te wijten aan het aanvullen van de geslonken voorraden in sommige markten. De kwartaalomzet daalde 17,7% tot 10,29 miljard dollar, terwijl gemikt werd op een krimp met 23% tot 9,29 miljard dollar. Per hectoliter daalde de omzet met 0,6%, wat voornamelijk beïnvloed werd door de covid-19 beperkingen in de horeca.

De winstgevendheid kreeg natuurlijk ook een knauw. De bedrijfskastroom (EBITDA) daalde met 34,1% op organische basis tot 3,41 miljard dollar, terwijl gevreesd werd voor een krimp van 36,4%.

Noord-Amerika: volumes -5,5% tot 27,59 miljoen hectoliter (verwacht: -6,1%). De EBITDA daalde 4,4% tot 1,62 miljard dollar en het marktaandeel bleef vlak.
Midden-Amerika: volumes -36,6% tot 21,92 miljoen hectoliter (verwacht: -38,4%). De EBITDA daalde 51,6% (verwacht: -51,5%).
Zuid-Amerika: volumes -6,8% tot 28,52 miljoen hectoliter (verwacht: -25,0%). Ondanks het hoge aandeel in geteisterde Brazilië, waren de volumeprestaties (-4,1%) opmerkelijk veerkrachtig.
Europa en Midden-Oosten: volumes -29,8% tot 15,45 miljoen hectoliter (verwacht: -33,8%). De EBITDA daalde 68,0% tot 251 miljoen dollar (verwacht: -52,1% ).
APAC: volumes -6.3% tot 26.26 miljoen hectoliter (verwacht: -14.1% tot 24.12m hl). De EBITDA daalde 20.5% tot 584 miljoen dollar (verwacht: -21.6%).

Afschrijvingen en schulden

AB InBev maakte van de gelegenheid gebruikt om wat waardeverminderingen door te voeren. Er werd zo’n 2,5 miljard dollar afgeschreven op de activiteiten in Zuid-Afrika en de rest van Afrika. Dat werd gedeeltelijk gecompenseerd op het niveau van de nettowinst door een meerwaarde van 1,9 miljard dollar op de desinvestering van de Australische dochteronderneming. Koud en warm, dus. De nettoschuld kwam uit op 87,4 miljard dollar, wat een schuldratio (nettoschuld/EBITDA) oplevert van 4,86x. Dat blijft zeer hoog, maar het is wel onder controle.

De mening van KBC Securities

Ook al wordt een deel van de volumeprestatie van juni (+0,7%) ondersteund door het aanvullen van de voorraden in sommige markten, toch ziet KBCS bewijs van een relatief snelle opleving van de biercategorie zodra de lockdowns werden opgeheven. Dat verleent geloofwaardigheid aan de vooruitzichten voor de tweede jaarhelft. Het is niet verrassend dat AB InBev geen richtlijnen gaf, hoewel het bedrijf verklaarde goed gepositioneerd te zijn voor een sterk herstel.

KBCS blijft de brouwer waarderen voor zijn leiderspositie in de wereldwijde biermarkt, zijn hoge intrinsieke winstgevendheid en de groeivooruitzichten op lange termijn in de opkomende markten waarin het actief is (en die maken ruwweg 70% van het groepstotaal uit). Doorheen het kwartaal was de impact van wisselkoersen trouwens minder negatief dan gevreesd, wat resulteerde in een feitelijk EBITDA-cijfer dat niet minder dan 12% hoger lag dan verwacht.

Het advies blijft op “Kopen” staan, met ongewijzigd koersdoel van 80 euro.
cicero007 liked last!
Go with the flow.

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 328
Contacteer:

Bericht door bartel »

AB InBev publiceerde beter dan verwachte kwartaalresultaten dankzij solide volumes in juni (+0,7% op
jaarbasis, tegenover -32% in april). De volumes zelf daalden wel met 17% en de bedrijfskasstroom
(EBITDA) ging 34% lager (verwacht: -36%). Exclusief wisselkoersverschillen was de feitelijke EBITDA
zo’n 12% beter dan verwacht. Een waardevermindering van 2,5 miljard dollar op de Zuid-Afrikaanse
activiteiten en de rest van Afrika werd gecompenseerd door een meerwaarde van 1,9 miljard dollar op
de Australische dochter. De nettoschuld van 87,4 miljard dollar levert een schuldgraad van 4,86x op.
KBCS is opgelucht en herhaalt het “Kopen”-advies en 80 euro koersdoel.

Bolero-30/07/2020
Ja wadde we gaan ne gang.

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 328
Contacteer:

Bericht door bartel »

¨/¨
Ja wadde we gaan ne gang.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4407
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

Totale liquiditeit bedroeg eind juni $34,1B. De $9B die ze eerder dit jaar volledig hadden opgenomen uit hun revolver werd in juni ook al weer volledig terugbetaald.

Leverage blijft met 4,86x hoog, maar is ook het gevolg van hun lagere noemer door COVID-19. In absolute termen daalt de nettoschuld tot $87,4B. En sowieso zit je in de H1's met een opbouw van werkkapitaal, waardoor het leeuwendeel van je vrije kasstroom in H2 wordt gegenereerd. Hopelijk komen er geen nieuwe lockdowns. Nettoschuld zal verder dalen met enkele miljarden tegen eind dit jaar.
HoubyTelli liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 791
Contacteer:

Bericht door wimvd »

KraFtaVerK schreef:
Lijkt me heel slim. Q3 zal alweer een aderlating zijn voor de horeca & bierconsumptie. Een goede juli-maand, een plat augustus en een nog plattere maand september. Geen grote sport-evens, geen spaar-je-zat-fuiven, geen lange nachten op café hangen, ... Er komen nog kansen genoeg om ABI op te pikken onder de 50 EUR. (ik weet dat niet iedereen deze mening deelt, maar het is een forum om meningen uit te delen)
Phil liked last!
Dividend port aan het opbouwen ... soms tussendoor eens een ritje (proberen) maken met een speculatieve positie.

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK »

wimvd schreef:
30 jul 2020 15:04
KraFtaVerK schreef:
Lijkt me heel slim. Q3 zal alweer een aderlating zijn voor de horeca & bierconsumptie. Een goede juli-maand, een plat augustus en een nog plattere maand september. Geen grote sport-evens, geen spaar-je-zat-fuiven, geen lange nachten op café hangen, ... Er komen nog kansen genoeg om ABI op te pikken onder de 50 EUR. (ik weet dat niet iedereen deze mening deelt, maar het is een forum om meningen uit te delen)
Bij deze staan ze al terug onder de 50.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie