AB InBev

Beleggen en aandelen kopen in België, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + Mid, Small, Fixing

HowToLoseMoney
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23
Contacteer:

Re: AB InBev

Bericht door HowToLoseMoney » 01 aug 2019 12:16

Overal positieve berichten voor ABI, waarom verkoop Brito dan nu net, volgens mij is het vet bijna van de soep...

powered by Surfing Waves

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3851
Contacteer:

Bericht door jens_dev » 01 aug 2019 17:33

Wel, na een stijging van meer dan 60% op 8 maanden klopt het dat het potentieel op korte termijn beperkt is.

Naar welke koers moet ABI gaan om aan dezelfde EV/EBITDA multiples als andere consumer staples te noteren?
Heineken: €88
Unilever: €95
Pepsico: €110
Nestlé: €117
P&G: €122
Coca Cola: €158

Dit gaat niet meer over faire waarde. Enkel een vergelijking met brede sectorgenoten.
Msb12i liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 106
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK » 01 aug 2019 18:06

Als er op KT nog een 10% zou bijkomen (100-105), dan verkoop ik althans een deel van mijn positie.
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 312
Contacteer:

Bericht door Bieraait » 01 aug 2019 21:31

Ik heb vandaag een deel verkocht om de positie wat af te romen. Ben blij met de huidige grootte binnen de portefeuille en dit hou ik nog wel ff aan. Nog steeds bullish, maar we hebben al een mooie herwaardering achter de rug natuurlijk.
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9873
Contacteer:

Bericht door charel01 » 02 aug 2019 15:32

Wordt bierkoning AB InBev opnieuw koning van de Bel20?
Bierkoning AB InBev maakte afgelopen week vakkundig komaf met de kritiek, het ongeduld én de onzekerheid over zijn balans door een solide cijferset over het tweede kwartaal te publiceren. De resultaten wisten op alle vlakken (én op royale wijze) de verwachtingen te kloppen, waardoor het aandeel de Bel20 volledig mee op sleeptouw nam. Alles zat mee, onder meer dankzij 113 miljoen euro aan SAB-synergievoordelen en stijgende marges in de VS en de regio Midden-Amerika.

In onderstaand videofragment vertelt KBC Securities-analist Wim Hoste u wat u als belegger uit de kwartaalcijfers moet onthouden, hoe AB InBev erin geslaagd is zo'n sterke prestatie neer te zetten, of we ook de komende jaren beter dan verwachte cijfers mogen verwachten en hoe het nu met de schuldpositie en de beursgang van de Aziatische activiteiten is gesteld.

Ook de visie van KBC Securities op het aandeel komt uitgebreid aan bod:
https://www.youtube.com/watch?v=gD3zmXA3FrQ
bartel liked last!
Go with the flow.

KraFtaVerK
Moderator
Moderator
waarderingen: 106
Contacteer:

Bericht door KraFtaVerK » 02 aug 2019 18:26

Bieraait schreef:Ik heb vandaag een deel verkocht om de positie wat af te romen. Ben blij met de huidige grootte binnen de portefeuille en dit hou ik nog wel ff aan. Nog steeds bullish, maar we hebben al een mooie herwaardering achter de rug natuurlijk.
Goede timing voorlopig :oops:
Pour vivre heureux, vivons cachés

They’ll strip you of your heritage

Bieraait
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 312
Contacteer:

Bericht door Bieraait » 02 aug 2019 22:13

KraFtaVerK schreef:
Bieraait schreef:Ik heb vandaag een deel verkocht om de positie wat af te romen. Ben blij met de huidige grootte binnen de portefeuille en dit hou ik nog wel ff aan. Nog steeds bullish, maar we hebben al een mooie herwaardering achter de rug natuurlijk.
Goede timing voorlopig :oops:
Puur geluk natuurlijk, maar wel tevreden :).
"Las Vegas is busy every day, so we know that not everyone is rational." - Charles Ellis
www.ygrids.com

a21
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3344
Contacteer:

Bericht door a21 » 03 aug 2019 07:30

vogelspotter liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 9873
Contacteer:

Bericht door charel01 » 05 aug 2019 07:23

Jefferies haalt AB InBev van de verkooplijst

Jefferies, lang een criticus van AB InBev, haalt de bierreus van de verkooplijst. Het advies gaat van 'underperform' naar 'houden'. Volgens analist Edward Mundy pakt CEO Carlos Brito overtuigend de twee grote problemen van de voorbije jaren aan.

Eén: het uitblijven van omzetgroei, door de portefeuille merken beter uit te spelen. Twee: de grote schuldenlast, met dank aan de schuldherfinanciering en de lucratieve verkoop van de Australische dochter.
Bron:"De Tijd"
blotte marc liked last!
Go with the flow.

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1268
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 05 aug 2019 09:14

HowToLoseMoney schreef:Overal positieve berichten voor ABI, waarom verkoop Brito dan nu net, volgens mij is het vet bijna van de soep...
Als je jaren telkens een bonus krijgt die geheel of gedeeltelijk uit opties op je eigen bedrijf bestaat, aandelen kan kopen aan een voordelige koers, enz. dan wordt je risico op den duur erg geconcentreerd. Je hebt niet alleen een groot stuk van je vermogen in dat bedrijf zitten maar je bent ook voor je inkomen afhankelijk van dat bedrijf.
Als er dan iets voorvalt dan ben je niet alleen je spaargeld kwijt maar ook je inkomstenbron. Af en toe eens cashen is dus de boodschap. Hoe optimistisch je ook bent.
blotte marc liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie